«پیشرانه » گزارش می‌دهد

رد صلاحیت خودرویی ترین چهره های مجلس

شنبه - 16 دی 1402

پیشرانه – صلاحیت احمد علیرضا بیگی و جلال رشیدی کوچی تائید نشده است. هر چند هر دو گفته اند که اعتراض خواهند کرد.اما رد صلاحیت خودرویی ترین چهره های مجلس می تواند به منزله هشدار برای سکوت و پرهیز از درمیان گذاشتن واقعیت ها با مردم نیز تلقی شود. به گزارش وب سایت خبری پیشرانه، […]

پیشرانه – صلاحیت احمد علیرضا بیگی و جلال رشیدی کوچی تائید نشده است. هر چند هر دو گفته اند که اعتراض خواهند کرد.اما رد صلاحیت خودرویی ترین چهره های مجلس می تواند به منزله هشدار برای سکوت و پرهیز از درمیان گذاشتن واقعیت ها با مردم نیز تلقی شود.

به گزارش وب سایت خبری پیشرانه، علیرضا بیگی و رشیدی کوچی را می توان به عنوان دو چهره تاثیر گذار و جنجالی خودرویی مجلس به شمار آورد.

نماینده مردم تبریز در خانه ملت،همان کسی است که ماجرا شاسی بلند گیت را علنی کرد. یک هفته قبل از استیضاح فاطمی امین زمزمه هایی مبنی بر تغییر نظر مجلس شنیده می شد. با توجه به اتفاقاتی که در آبان و اسفند سال قبل رخ داده بود که منجر به عبور وی از استیضاح شده بود،علیرضا بیگی با اعلام این خبر از هیات رئیسه مجلس خواست که تکلیف شاسی بلندهایی که برخی نمایندگان مجلس در جریان استیضاح قبلی گرفته بودند را روشن کند.

این موضوع مجلس را وارد فاز جدیدی کرد. با این اعتراف مشخص شد که برخی نمایندگان مجلس نیز با برخی جریان ها داد وستدها خاص خود را دارند. همچنین این موضوع به حیثیت و اعتبار مجلس خدشه های اساسی وارد کرد. هرچند از همان زمان دستورپیگیری و تحقیق صادر شده ، اما نتیجه آن هنوز به مردم اعلام نشده است.

به نظر می رسید که این موضوع اعتبار علیرضا بیگی را در مجلس بیشتر کند.چون این اقدام وی یک حرکت شجاعانه به حساب می آید ؛ حتی اگر مقاصد دیگری را دنبال می کرده است.

ولی حالا علیرضا بیگی رد صلاحیت شده است .

رشیدی کوچی نیز نام خود را با خودروهای وارداتی بیش از پیش بر سر زبان ها انداخت.درواقع وی را می توان پیگیرترین نماینده ای دانست که بحث واردات خودروهای نو وبه خصوص کارکرده را دنبال می کند. این نماینده طی ماه های اخیر از طریق شبکه مجازی ،حضور در برنامه های تلویزیونی و حتی نشست ها و برنامه های خودرویی ارتباط مستقیمی با مردم برقرار کرده است.

نماینده مردم مرودشت،ارسنجان و پاسارگاد را می توان یکی از معدود نمایندگانی دانست که موضوعات و مشکلات مربوط به واردات را بی واسطه با مردم در میان می گذاشت. به عنوان مثال وی چندی پیش در یک پست اینستاگرامی از وزیر امور خارجه خواست تا تکلیف واردات خودروهای کره ای را روشن و چرایی این خواسته را از معاون امور اقتصادی اش جویا شود.

درواقع رشیدی کوچی را می توان یکی از سرسخت ترین موافقان واردات خودرو دانست.این مساله باعث شد که وی وزیرصمت را هم به مجلس بکشاند .

با این وجود این نماینده هم تا به امروز رد صلاحیت شده است.

اما این رد صلاحیت ها می تواند به راحتی روحیه شجاعت در نمایندگان را از بین ببرد. اینکه مردم بدانند در مجلس چه می گذرد و یا اینکه چرا واردات به درستی پیش نمی رود،حق آنان است. آیا قرار است ملت از حقوق خود محروم شوند؟

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟