سانگ‌یانگ رکستون

چرا باید سانگ‌یانگ رکستون بخریم؟

شنبه - 30 دی 1402

با ذکر دلیل به شما خواهیم گفت که چرا باید سانگ‌یانگ رکستون را به‌عنوان خودروی هفت‌نفره بعدی خود انتخاب کنید. خصوصاً اگر به امثال تویوتا لندکروزر علاقه‌مند هستید

پیشرانه- بازار ایران پرشده از کراس‌اوورهای ریزودرشت چینی که عمدتاً ازلحاظ کیفیت فنی و قابلیت‌های عملکردی در سطح مطلوبی قرار نمی‌گیرند. در این میان انتخاب یک شاسی‌بلند واقعی مناسب برای شما و خانواده‌تان می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، زیرا معیارهایی مثل اندازه اتاق، راحتی سواری، قدرت و کششُ قابلیت اطمینان، دوام فنی و… در ذهن مشتریان سخت پسند وجود دارد که نمی‌توان به‌راحتی تمامی آن‌ها را در یک خودرو مشخص پیدا کرد.

البته اگر کمی با دقت بازار را رصد کنید، یک گزینه بسیار مناسب برای علاقه‌مندان به شاسی‌بلندهای واقعی وجود دارد و آن‌هم سانگ‌یانگ رکستون G4 و نسخه جدیدتر آن یعنی مدل امپرور است. در نبود نمونه‌های جدید شاسی‌بلندهای ژاپنی نظیر لندکروزر و پرادو، رکستون می‌تواند به‌خوبی جای خودروهای اصیل ژاپنی را برای SUV سواران پر کند. قابلیت‌های این ماشین کره‌ای به حدی است که کراس‌اوورهای چینی به‌هیچ‌وجه توان رقابت با آن را ندارند.

در ادامه با ذکر دلیل به شما خواهیم گفت که چرا باید سانگ‌یانگ رکستون را به‌عنوان خودروی هفت‌نفره بعدی خود انتخاب کنید. خصوصاً اگر به امثال تویوتا لندکروزر علاقه‌مند هستید، رکستون می‌تواند بهترین انتخاب صفرکیلومتر یا کم کار برای شما در بازار فعلی ایران باشد.

گارانتی طولانی‌مدت و قابلیت اطمینان بالا

قابلیت اطمینان و کیفیت سانگ‌یانگ رکستون به‌عنوان پرچم‌دار محصولات سانگ‌یانگ باعث شده تا شرکت سازنده این خودرو را با گارانتی ۷ ساله یا ۱۲۰ هزار کیلومتر عرضه کند.

جهت اطلاع باید اشاره‌کنیم که رکستون روی یک پلتفرم کاملاً مقاوم و محکم ساخته شده است. ساختار بدنه‌ی آن روی یک شاسی مستقل از جنس فولاد فوق‌العاده مستحکم با استقامت ۱.۵ گیگاپاسکال (اولین بار در جهان) قرار گرفته است. ۸۱.۷ درصد ورق بدنه رِکستون از فولاد با استحکام و چگالی بالا ساخته شده که استقامت و محافظت فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد. کیفیت فنی موتور و گیربکس این خودرو نیز به‌ویژه در صورت استفاده از بنزین و روغن استاندارد، بسیار بهتر از خودروهای چینی بوده و دوام فنی بالاتری خواهد داشت. ضمن آنکه در تمام‌روزهای سال خدمات امداد جاده‌ای ارائه می‌شود تا شما با اطمینان خاطر به رانندگی با تولیدات سانگ‌یانگ و ازجمله رکستون بپردازید.

راحتی بالا

رِکستون به‌عنوان یک شاسی‌بلند تمام‌عیار و لوکس، سواری راحت و لذت‌بخش ارائه می‌دهد. به‌کارگیری سیستم تعلیق مستقل مالتی لینک در عقب نیز بر هندلینگ مناسب و سواری راحت این خودرو تأثیر مثبت داشته‌ است.

از طرف دیگر راحتی، آسایش و تکنولوژی پیشرفته در هر نقطه از سانگ‌یانگ رِکستون گنجانده‌شده تا کاربران از حضور در چنین خودرویی به‌قدر کافی لذت ببرند. با حضور امکاناتی مانند صفحه‌نمایش لمسی ۸ اینچی با Apple CarPlay و Android Auto، صفحه‌نمایش پشت آمپر ۷ اینچی، صندلی‌های جلو و عقب گرم شونده، کنترل دوگانه تهویه مطبوعُ دوربین دید عقب و ۳۶۰ درجه، شیشه جلو ضد اشعه و عایق صدا، سردکن صندلی‌های جلو و…، رکستون قطعاً یک سواری راحت را در فضای داخلی جادار خود برای راننده و سرنشینان رقم خواهد زد.

موتور پرقدرت سانگ‌یانگ رکستون و قابلیت یدک کشی بالا

سانگ‌یانگ رِکستون دارای یک موتور دو لیتری توربوشارژ است که ۲۲۲ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. بیشینه گشتاور این موتور از همان ابتدای کار یعنی دور موتور ۱۵۰۰ دور در دقیقه، در اختیار شما خواهد بود. این یعنی می‌توان از مسیرهای سخت و آفرود، به‌راحتی گذشت و بارهای سنگین را به‌خوبی حمل کرد یا یدک کشید. باید بدانید که ظرفیت یدک کشی این شاسی‌بلند کره‌ای حدود ۳ تن بوده که از فناوری کنترل انحراف تریلر نیز پشتیبانی می‌کند.

کابین جادار هفت‌نفره

کابین رکستون بسیار جادار است، به‌نحوی‌که قابلیت انطباق و فضای کافی برای هفت نفر بزرگ‌سال را به شما عرضه می‌کند. در ضمن وجود فضای فوق‌العاده ۱۸۰۶ لیتری صندوق‌عقب هم به این معنی است که تقریباً برای هر چیزی جا خواهید داشت و می‌توانید هنگام مسافرت با خیالی راحت چمدان‌های خود را ببندید.

قابلیت حمل بار برتر این SUV هم به آن معنی است که می‌توانید تا ۸۳۰ کیلوگرم بار را در ماشین بارگیری کنید.

بنابراین چه برای آخر هفته از شهر دور می‌شوید یا با یک کاروان آفرود به مناطق دوردست می‌روید، می‌توانید هر چیزی را که نیاز دارید در این خودروی هفت‌نفره همه‌کاره جا بدهید.

همراه با صندلی‌های ردیف دوم که به نحو ۶۰:۴۰ تا می‌شوند، صندلی‌های ردیف سوم را نیز می‌توان به‌صورت ۵۰:۵۰ و جداگانه خواباند تا انعطاف‌پذیری بیشتری داشته باشند.

ایمنی بالای سانگ‌یانگ رکستون

ماشین شاسی‌بلند سانگ‌یانگ رکستون امپرور به طرز چشمگیری به سیستم‌های پیشرفته کمک‌راننده (ADAS) مجهز شده است و از این لحاظ نسبت به اکثر خودروهای چینی و ژاپنی برتری دارد.

هیچ‌چیز مهم‌تر از ایمنی در جاده‌ها نیست و رکستون با ۹ ایربگ شامل ایربگ‌های جلو، جانبی و پرده‌ای، بیشترین سطح ایمنی ممکن را ارائه می‌دهد.

تجهیزات ایمنی پیشرفته‌ تعبیه‌شده در امپرور شامل ترمز اضطراری خودکار با هشدار برخورد از جلو (FCW)، هشدار برخورد هنگام تغییر لاین (LCW)، هشدار ترافیک جانبی عقب (RCTW)، دستیار حرکت در سربالایی (HSA)، کنترل سرعت در سراشیبی (HDC) و هشدار شروع حرکت خودروی جلویی (FVSW) می‌شود. ضمناً سازه اتاق این خودرو از فولاد مستحکم ساخته شده و شاسی نردبانی آن‌هم از جنس فولاد فوق صلب چهار لایه باقابلیت جذب مجزای ضربه هنگام تصادف از جلو است که ایمنی رکستون را فوق‌العاده بهبود می‌بخشد.

قابلیت آفرود مناسب سانگ‌یانگ رکستون

این SUV فقط یک کراس‌اوور بزرگ باحالت‌های رانندگی آفرود نیست، بلکه یک شاسی‌بلند تمام‌عیار با شاسی نردبانی جهت جذب بهتر ضربات وارده از مسیرهای آفرود و دارای سیستم انتقال قدرت چهارچرخ محرک ۴WD واقعی است.

در سانگ‌یانگ رکستون، ما فقط سیستم ۴×۴ را درک نمی‌کنیم بلکه روی آن تسلط کامل داریم؛ زیرا متخصصانی با سال‌ها تجربه این سیستم چهارچرخ متحرک را ساخته‌اند. سیستم چهارچرخ محرک رکستون بر ۶۰ سال توسعه، طراحی، تولید و تجربه سانگ‌یانگ درزمینهٔ پیشرفت مداوم فناوری چهارچرخ محرک استوار است و عملکرد مطلوبی از خود نشان می‌دهد.

گفتنی است سیستم انتقال قدرت چهارچرخ محرک سانگ‌یانگ رکستون برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت به‌صورت پارت تایم طراحی شده و دارای ضرایب سبک و سنگین است که بسته به نوع مسیر می‌توان از هرکدام استفاده کرد.

 قیمت مناسب در مقایسه با شاسی‌بلندهای ژاپنی

انصافاً باید گفت که قیمت مناسب و ارزشی که سانگ‌یانگ رکستون به مشتری ارائه می‌دهد، این شاسی‌بلند کره‌ای را رهبر کلاس خود در شرایط فعلی بازار ایران می‌کند.

خودروهای سانگ‌یانگ از ابتدا با در نظر گرفتن فاکتورهایی نظیر عملکرد و کیفیت طراحی‌شده‌اند و از ویژگی‌های زیادی برخوردار هستند؛ اما با همه قابلیت و کیفیتی که دارند، قیمتشان نسبت حریفان ژاپنی بسیار به‌صرفه‌تر است. به‌عنوان‌مثال قیمت یک لندکروزر مدل ۲۰۱۱ با کارکرد حدود ۲۰۰ هزار کیلومتر، در بازار فعلی ایران چیزی حدود دو برابر یک رکستون امپرور صفرکیلومتر است. پس مشتریانی که به دنبال یک شاسی‌بلند واقعی لوکس با سطح امکانات گسترده و قابلیت آفرود مناسب هستند، می‌توانند با هزینه بسیار کمتر رکستون را بخرند، به‌جای آنکه میلیاردها تومان بیشتر برای خرید یک ماشین ژاپنی ۱۳ سال کارکرده بپردازند.

سخن پایانی

درمجموع باید گفت که در شرایط فعلی بازار ایران که عرضه شاسی‌بلندهای معتبر جهانی در آن به حداقل رسیده است، سانگ‌یانگ رکستون می‌تواند یک شاسی‌بلند هفت‌نفره عالی برای خانواده‌هایی باشد که به دنبال یک خودروی آفرود قابل‌اعتماد، لوکس، راحت و کاربردی هستند. این خودرو دارای تجهیزات رفاهی و ایمنی فراوانی است که در کنار توان بالای پیشرانه، آن را به یک انتخاب ارزشمند برای خانواده‌های مرفه و پرجمعیت تبدیل می‌کند.

 

5 از 1 رای

نظر شما چیست؟