مکث موتور در نمایشگاه خودرو شهرآفتاب به روایت تصویر

پنجشنبه - 12 بهمن 1402

مکث موتور با  سبد کاملی از محصولات خود در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۱ حضور یافته است . این شرکت در روز نخست نمایشگاه از محصول جدید خود با نام مکث تیارا نیز رونمایی کرد، خودرویی که در سگمنت کراس‌اوور قرار می‌گیرد. تیارا پرایم تیارا پرایم در بازار ایران به یک موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ […]

مکث موتور با  سبد کاملی از محصولات خود در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۱ حضور یافته است .

این شرکت در روز نخست نمایشگاه از محصول جدید خود با نام مکث تیارا نیز رونمایی کرد، خودرویی که در سگمنت کراس‌اوور قرار می‌گیرد.

تیارا پرایم

تیارا پرایم در بازار ایران به یک موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ به قدرت ۱۸۸ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتن‌متر مجهز خواهد بود. متأسفانه سیستم انتقال قدرت کماکان به‌صورت تک دیفرانسیل جلو است که از طریق یک گیربکس هفت سرعته دو کلاچه نیروی موتور را به محور جلو انتقال می‌دهد. البته در بازارهای جهانی نسخه تمام چرخ محرک این محصول وجود دارد، اما فعلاً خبری از عرضه آن به بازار ایران به گوش نمی‌رسد.

شتاب صفر تا ۱۰۰ تیارا پرایم تقریباً حدود ۹.۸ ثانیه یا کمتر است که در صورت استفاده از بنزین باکیفیت و تحت شرایط استاندارد قابل‌دستیابی خواهد بود. میزان مصرف سوخت ترکیبی این شاسی‌بلند ۱۶۱۰ کیلوگرمی نیز به‌طور متوسط برابر ۷.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد شده است. خوشبختانه سیستم تعلیق عقب این خودرو از نوع مالتی لینک است و می‌تواند به‌صورت مستقل شدت ضربات را روی هر چرخ تنظیم کند. درنتیجه کیفیت سواری و به‌ویژه هندلینگ خودرو در ورود و خروج از پیچ‌ها بسیار بهتر از نمونه‌های مجهز به سیستم تعلیق یکپارچه خواهد بود.

همچنین در غرفه مکث موتور نسخه ارتقا یافته‌ای از مکث کلوت با روکش مات و سپرهای آفرودی نیز به نمایش درآمده است.

گفتنی است در غرفه این شرکت محصولات ونوسیا نیز مانند ونوسیا استار، ونوسیا وی‌آن‌لاین و ونوسیا دی ۶۰ برقی پلاس نیز به چشم می‌خورد.

باز کردن گالری تصاویر

ونوسیا استار

ونوسیا استار نیروی مورد نیاز خود را از موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ می‌گیرد. طبق اعلام شرکت سازنده این موتور از توان خروجی ۱۹۰ اسب‌ بخار و بیشینه گشتاور ۲۶۰ نیوتن.متر برخوردار است. حداکثر قدرت این موتور در ۵۵۰۰ rpm در دسترس است، اما بیشینه گشتاو از دورهای پایین، یعنی از ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰ rpm در اختیار راننده قرار می‌گیرد. درنتیجه شتابگیری با این خودرو در دورهای پایین هم امکان‌پذیر است و راننده در اکثر مواقع قدرت و گشتاور مناسبی را دریافت خواهد کرد.

همچون بسیاری از محصولات چینی در ونوسیا استار هم از یک گیربکس دوکلاچه ۷ سرعته روغنی یا خیس برای انتقال نیروی موتور به سوی محور جلو استفاده شده است. کراس‌اوور چینی در نسخه اتوماتیک، ۱۵۳۹ کیلوگرم وزن دارد، بنابراین نسبت توان به وزن این خودرو رقم قابل قبولی است که برای رساندن شتاب ونوسیا استار به ۱۰ ثانیه کافی خواهد بود.

ونوسیا وی‌آن‌لاین

از پیشرانه ۱.۵ لیتری چهارسیلندر توربوشارژر بهره می‌برد. البته این پیشرانه اصالت ژاپنی دارد و توسط میتسوبیشی توسعه داده شده است. موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر ونوسیا وی آنلاین حداکثر ۱۸۸ اسب‌بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. در بخش انتقال قدرت این خودرو نیز از جعبه دنده هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه استفاده شده است که قدرت و گشتاور را به دیفرانسیل جلو منتقل می‌کند. بنابراین ونوسیا V-Online یک کراس‌اوور شهری است و برای آفرود مناسب نخواهد بود.

ونوسیا دی ۶۰ برقی پلاس

ونوسیا D60 EV Plus از یک موتور الکتریکی سنکرون دائم ۱۲۰ کیلو وات ساعتی بهره می‌گیرد که قادر است نیرویی معادل ۱۲۰ کیلو وات (حدودا ۱۶۰ اسب‌بخار) و حداکثر گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر را تولید کند. این موتور الکتریکی انرژی لازم برای به حرکت در آوردن چرخ‌ها را از پکیج باتری‌های ۴۷ کیلو وات ساعتی دریافت می‌کند. این باتری‌ها از نوع باتری لیتیوم فسفات آهن هستند که برای شارژ (۳۰ الی ۱۰۰ درصد) به وسیله برق شهری به ۶ ساعت زمان نیاز دارد. اما با وجود پشتیبانی از فناوری شارژ سریع، حداکثر ۳۰ دقیقه زمان نیاز است تا باتری از ۳۰ درصد به ۸۰ درصد برسد. گفتنی است با توجه به ظرفیت باتری و توان خروجی موتور الکتریکی، D60 EV Plus قادر است مسافت ۴۲۰ کیلومتری را با یکبار شارژ کامل و در شرایط نرمال بپیماید.

 

5 از 1 رای

نظر شما چیست؟