معرفی لاماری ایما هیبرید

بررسی لاماری ایما هیبرید در پیست آزادی+ فیلم و عکس

سه شنبه - 24 بهمن 1402

پیشرانه- جدیدترین محصول شرکت آرین پارس موتور لاماری ایما هیبرید در پیست اتومبیل‌رانی آزادی تهران تست شد بررسی شد. شرکت آرین پارس موتور در دور جدید عرضه و مونتاژ محصولات لاماری سراغ یک مدل جدید با نام لاماری ایما هیبرید رفته است. این محصول نسبت به مدل بنزینی در بخش قوای محرکه و سبک طراحی […]

پیشرانه- جدیدترین محصول شرکت آرین پارس موتور لاماری ایما هیبرید در پیست اتومبیل‌رانی آزادی تهران تست شد بررسی شد.

شرکت آرین پارس موتور در دور جدید عرضه و مونتاژ محصولات لاماری سراغ یک مدل جدید با نام لاماری ایما هیبرید رفته است. این محصول نسبت به مدل بنزینی در بخش قوای محرکه و سبک طراحی نمای جلو و پشت دچار تحولات اساسی شده است. امکانات آن نیز تنوع مطلوبی دارد که ضعف مدل بنزینی را در این زمینه برطرف می‌کند.

 

ویدپو کوتاه معرفی لاماری ایما هیبرید

بررسی مشخصات فنی لاماری ایما هیبرید

لاماری ایما هیبرید از یک پیشرانه هیبریدی شامل موتور بنزینی ۱.۵ لیتری توربوشارژ و یک موتور برقی نیرو دریافت می‌کند. موتور بنزینی قدرتی برابر ۱۶۸ اسب بخار و ۲۸۰ نیوتن متر تولید کرده و توان موتور برقی هم برابر ۱۷۴ اسب بخار به علاوه ۳۰۰ نیوتن متر است.

نیروی پیشرانه هییریدی این خودرو از طریق یک گیربکس E-CVT به سوی چرخ‌های جلو ارسال می‌شود. میزان مصرف سوخت لاماری هیبرید در حدود ۴.۷ الی ۵ لیتر در هر صد کیلومتر برآورد می‌شود و بنابراین با توجه به باک سوخت ۵۵ لیتری، می‌توان با یک مرتبه سوخت‌گیری مسافت نسبتاً زیادی را پیمود.
این خودرو دارای سیستم تعلیق مستقل در جلو و عقب است و در جاده‌های نسبتاً هموار، یک سواری قابل قبول و هندلینگ نسبتاً پایدار و مناسب دارد.

باز کردن گالری تصاویر

بررسی طراحی ظاهری لاماری ایما هیبریدی

لاماری هیبرید طراحی ظاهری نسبتا جدید با طرح چهره خشن و اسپرت‌تری نسبت به قبل را به نمایش می‌گذارد.
در نمای روبرو از چراغ‌های بسیار کشیده با فناوری LED به همراه یک نوار کرومی و جلو پنجره بزرگ با زوایای تند و تیز استفاده شده است. نمای بغل به جز طرح رینگ‌ها چیزی تغییر نکرده اما قالب سپر عقب کاملا عوض شده و فرم اسپرتتری به خود گرفته است. در مجموع می‌توان گفت این تغییرات در نمای جلو و عقب، یک نوع استایل جذاب و جوان‌پسند را برای این ماشین به وجود آورده‌اند که تا حد زیادی هم آینده‌نگرانه به نظر می‌رسد. اما شاید برخی مشتریان هم آن را اغراق‌شده بدانند و نمای ظاهری مدل بنزینی را به فرم چهره لاماری هیبرید ترجیح دهند.

بررسی کابین و طراحی داخلی لاماری ایما هیبرید

پس از ورود به داخل کابین لاماری هیبرید HEV، تغییر و تحولات چندانی را مشاهده نخواهید کرد. فرم داشبورد عوض نشده و همان طرح متعادل قبلی با نمایشگرهای یکپارچه مالتی مدیا و پشت آمپر را خواهید دید. تزیینات فسفری در کابین به کار رفته که نشانگر هیبریدی بودن این خودرو است. صندلی‌های اسپرت و یکپارچه هم راحتی بیشتری برای کاربران ایجاد می‌کنند و لذت سواری لاماری ایما را بالاتر می‌برند. کیفیت متریال داخلی نسبت به محصولات هم‌رده در حد متوسط و تاحدودی مرغوب ارزیابی می‌شود.
از لحاظ میزان فضای داخلی نیز می‌توان گفت که فضای صندلی‌های ردیف عقب این خودرو تقریبا جادار است و می‌تواند سه سرنشین بزرگسال را به خوبی درون خود جا بدهد. همچنین در زمان مسافرت متوجه می‌شوید این ماشین خانوادگی چینی گنجایشی در حدود ۴۸۰ لیتر درون صندوق عقب خود برای لوازم شما کنار گذاشته است.

امکانات و آپشن های لاماری هیبرید

آپشن‌های لاماری ایما هیبرید نسبت به مدل بنزینی بسیار متنوع‌تر شده و حالا تجهیزات سطح بالایی در این کراس اور آرین پارس موتور وجود دارد که هم ایمنی و هم رفاه سرنشینان را بسیار افزایش می‌دهد.

کیسه‌های هوای جلو- جانبی و پرده‌ای، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کنترل پایداری، کنترل شروع حرکت در سربالایی، کنترل سرعت در سرپایینی، کنترل کشش، ترمز کمکی الکترونیکی، فرمان برقی سه حالته، صندلی برقی ۱۰ حالته راننده، تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو از طریق مالتی مدیا، آینه‌های جانبی برقی دارای حافظه و گرمکن، صفحه نمایشگر مالتی مدیا ۱۰.۲۵ اینچی با پورت USB و بلوتوث، دوربین دید عقب، دوربین ثبت وقایع، استارت دکمه‌ای، ورود بدون کلید، دوربین ۳۶۰ ، حالت رانندگی اکو و اسپرت، رادار هشدار عبور ترافیک از عقب، رادار هشدار انحراف از خط، کروز کنترل، تهویه مطبوع اتوماتیک با پنل لمسی، کول باکس، سانروف پانوراما، درب صندوق برقی، هشدار نقطه کور، سیستم کمکی تغییر لاین، رادار هشدار تصادف از جلو، هشدار باز شدن درها و…، جزو مهمترین تجهیزات لاماری ایما هیبرید به حساب می‌آیند.
با توجه به وجود انواع رادارها و سیستم‌های کمکی راننده و سایر امکانات، می‌توان لاماری ایما هیبرید را یکی از خوش آپشن‌ترین ماشین‌های هیبریدی فعلی بازار ایران لقب داد.

ضمناً باید بدانید لاماری ایما هیبرید ۷ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر گارانتی دارد و از این جهت می‌تواند خیال مشتری را تا حد زیادی راحت‌تر کند.

5 از 1 رای

نظر شما چیست؟