افت 8 تا 12 میلیون تومانی قیمت در بازار خودرو

افت ۸ تا ۱۲ میلیون تومانی قیمت در بازار خودرو

پنجشنبه - 29 اسفند 1398

پیشرانه- عضو اتحادیه فروشندگان خودرو گفت: کرونا باعث شده تا بازار خودرو به فراموشی سپرده شود و اگر خریداری قصد تغییر و یا خرید خودرو برای مسافرت‌های نوروزی را داشت، این بیماری باعث از بین رفتن این انگیزه و اشتیاق شود.

پیشرانه- عضو اتحادیه فروشندگان خودرو گفت: کرونا باعث شده تا بازار خودرو به فراموشی سپرده شود و اگر خریداری قصد تغییر و یا خرید خودرو برای مسافرت‌های نوروزی را داشت، این بیماری باعث از بین رفتن این انگیزه و اشتیاق شود به همین دلیل قیمت در بازار خودرو همچنان رومئ کاهش دارد.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» کاظم محمدی نیک‌خواه افزود: شیوع ویروس کرونا در هفته‌های اخیر باعث شد تا حفظ جان در اولویت قرار گیرد و در آستانه نوروز بازار خودرو بیشتر از هر وقت دیگری رکود را تجربه کند و قیمت‌ها نیز شاهد کاهش چشم‌گیری باشد.

وی با اشاره به پیش‌بینی‌های قبلی مبنی بر بازار نامساعد شب عید گفت: در حال حاضر بازار خودرو در حالت نیمه تعطیل به سر می‌برد، علاوه بر این‌که رغبتی برای خرید خودرو نیست شرایط نیز برای خرید مساعد نیست و حفظ جان در اولویت نخست مردم است.

محمدی نیک‌خواه ادامه داد: در هفته‌های اخیر شاهد کاهش ۸ تا ۱۲ میلیون تومانی قیمت در بازار خودرو داخلی بوده‌ایم و مطرح‌شدن زمزمه‌های آزادسازی واردات خودرو در بودجه ۹۹ نیز بر بازار تأثیر گذاشت به‌طوری‌که ۱۰ تا ۱۵ درصد قیمت خودروهای به دلیل زمزمه آزادسازی واردات خودرو کاهش قیمت را تجربه کرد این در حالی است که هرسال در بودجه جاری دولت درآمدی از محل واردات پیش‌بینی می‌شود اما درنهایت شورای نگهبان به آن رأی نمی‌دهد.

عضو اتحادیه فروشندگان خودرو با تأکید بر این‌که باوجود کاهش قیمت‌ها همچنان خریداری در بازار وجود ندارد، تصریح کرد: بر اساس آخرین آمارگیری‌های انجام‌شده از مغازه‌داران نشان می‌دهد که بسیاری از آن‌ها بیش از ۱۰ روز است که هیچ خرید و فروشی نداشته‌اند.

کرونا قیمت در بازار خودرو را کاهش داد

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود این روند همچنان ادامه داشته باشد چراکه بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی این بیماری تا نیمه‌های اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت مگر این‌که معجزه‌ای رخ دهد.

محمدی نیک‌خواه بابیان این‌که نه‌تنها این وضعیت ادامه خواهد داشت بلکه پیش‌بینی وضعیتی به‌مراتب بدتر نیز انجام می‌شود، گفت: تنها موضوعی که می‌توانست در شرایط فعلی بازار را وارد رکود عمیق‌تری کند و  قیمت در بازار خودرو را بشکند این ویروس بود در غیر این صورت روند قیمت خودروها در بازار همچنان افزایشی بود.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟

سایر نظرات

  • رضا | ۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۳:۳۳ ب٫ظ

    با سلام،به نظر من ارزش یک پراید با توجه به کیفیتش بیشتر از ۱۵ تومان نیست و بقیش حباب است.حالا قیمت خودرو ا مده پایین،به این معنا نیست که ماشین ارزون شده،بلکه قیمت های حبابی که به مردم تحمیل شده بود فقط بادش کمتر شده.اگر مردم میفهمیدند که قیمت این خودروها را خودشان با توجه به تقاضایشان تعین میکنند،پراید را همان ۱۵ تومان میخرید یم،البته غلط یا درست این نظر منه،ممنون.

    • حسینی | ۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۹:۰۸ ب٫ظ

      دقیقا همینطوره

  • امین | ۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴ ب٫ظ

    ما اگه این جماعتو قسم بدیم بگیم جون مادرتون نخرین بازم میخرن،الان ایران خودرو ژیانم بزنه بده ۱۰۰ میلیون میخرن،متاسفانه افرادی سود جو جهت حفظ منافع خود توی فضای مجازی جوری دارن برای خودروهایی مث پارس و سمند تبلیغ میکنن که خود بنز و بی ام و هم در این حد نتونستن تبلیغ کنن.