نماینده مجلس,دخالت دولت در بازار خودرو

اقدامات دولت بازار خودرو را ملتهب کرد

سه شنبه - 12 شهریور 1398

پیشرانه- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است دخالت دولت در بازار خودرو موجب ایجاد التهاب و نارضایتی مردم می‌شود.

پیشرانه- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است دخالت دولت در بازار خودرو موجب ایجاد التهاب و نارضایتی مردم می‌شود.

محمدرضا منصوری در گفت‌وگو با وب‌سایت خبری پیشرانه بابیان اینکه دولت و مدیران خودروسازی‌ها باید با تغییر روش و برنامه‌های راهبردی، خودرو را به دست مصرف‌کننده واقعی برسانند، گفت: از دلایل افزایش قیمت خودرو واسطه‌گری و دلالی در بازار خودرو است و متأسفانه نظارت دولت بر این بازار ضعیف بوده و به همین دلیل دلالان به‌راحتی در این حوزه جولان می‌دهند و با اقدامات خود بازار خودرو را ملتهب و موجب نارضایتی مردم می‌شوند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر دولت بتواند با سازوکارهای قانونی دست دلالان را از بازار پرسود خودرو کوتاه و بازار را به‌درستی مدیریت کند، به‌طور یقین می‌توان به کاهش قیمت خودرو در آینده امیدوار بود.

وی بابیان اینکه متأسفانه دلالان سال‌هاست که به حوزه خودرو ورود کرده‌اند و به‌صورت لحظه‌ای قیمت خودرو را تغییر می‌دهند، افزود: دولت باید بحث نظارت بر بازار خودرو را افزایش دهد تا جلوی سوءاستفاده دلالان گرفته شود و بازار به ثبات لازم و منطقی برسد.

منصوری با تأکید بر اینکه در قیمت همیشه عرضه و تقاضا است که قیمت را تعیین می‌کند، اما دخالت دولت در بازار خودرو مشکل ساز است تصریح کرد: متأسفانه همواره نبض بازار خودرو در دستان عده‌ای خاص بوده و عملاً دولت نقشی در تعیین قیمت خودرو نداشته است. در فضایی که در بازار خودرو در چند ماه اخیر شاهد هستیم حاصل حضور سوءاستفاده گران در بازار خودرو بوده است که دراین‌بین فقط مردم قربانی اصلی بوده‌اند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس گفت: مافیای خودرو دوست ندارد عرضه در بازار زیاد شود ضمن اینکه قطعاً دفاع از منافع مردم مانع از سودجویی آن‌ها خواهد شد؛ اما با توجه به تغییر و تحولی که در سطح مدیریتی خودروسازی‌ها صورت گرفته شاهد این هستیم پای برخی سوداگران از بازار خودرو کوتاه شده و قیمت‌ها روند کاهشی به خود گرفته است.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟