2100 دستگاه خودرو وارداتی در گمرک

۲۱۰۰ دستگاه خودرو وارداتی در گمرک

شنبه - 28 فروردین 1400

پیشرانه – مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو از وجود حدود ۲۱۰۰ دستگاه خودرو وارداتی در گمرک خبر داد که دیگر امکان ترخیص آنها وجود ندارد.

پیشرانه – مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو از وجود حدود ۲۱۰۰ دستگاه خودرو وارداتی در گمرک خبر داد که دیگر امکان ترخیص آنها وجود ندارد.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه»  اوایل سال ۹۷ بود که وزارت صمت بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان واردات خودرو به کشور را ممنوع اعلام کرد. البته از تیرماه سال ۹۶ سایت ثبتارش به روی واردکنندگان خودرو به بهانه صدور دستورالعمل جدید بسته شد.

این بسته بودن که در ابتدا دلیل آن اختلال در سامانه عنوان شد و سپس گفته شد که دلیل اصلی، صدور دستورالعمل جدید است تا دی ماه ۹۶ ادامه پیدا کرد و مجددا پس از اختلال‌های فراوان در سایت ثبتارش، سال ۹۷ این سامانه به طور رسمی به روی واردکنندگان بسته شد و همزمان از ترخیص خودروها در گمرک نیز جلوگیری شد.

موضوع اصلی اینجا بود که متضرر اصلی این مقررات یک شبه، مردمی بودند که از شرکت‌های واردکننده خودرو پیش خرید کرده بودند.

مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، در همین زمینه به پیشرانه می‌گوید:” هیچ کدام از مسئولین پاسخگوی مشتریانی نبودند که متضرر شدند و از شرکت‌های واردکننده می‌خواستند که پاسخ مشتریان را بدهند، در حالیکه خودروها در گمرک بود.”

تعداد خودروهای دپو شده در گمرک، طبق اعلام معاون فنی گمرک حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه بود که تا اردیبهشت سال گذشته حدود ۷ هزار دستگاه از این خودرها ترخیص شد.

باتوجه به تمدید مجوز ترخیص خودروهای وارداتی از گمرک در خردادماه سال ۹۹، تعداد خودروهای وارداتی دپو شده در گمرک به ۳ هزار دستگاه رسید.

دادفر در این زمینه می‌گوید:” اکنون حدود ۲۱۰۰ دستگاه خودرو وارداتی در گمرک دپو شده که با توجه به گذشت ۳ سال از تاریخ ورود آن‌ها به کشور به نظر می‌رسد دیگر امکان ترخیص آنها وجود ندارد.”

با توجه به صحبت‌های دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، پرونده خودروهای دپو شده در گمرک برای همیشه بسته شد و به عبارت بهتر پرونده ورود خودروهای خارجی به کشور تا زمان اعلام موضع دولت آینده در این زمینه بسته خواهد ماند.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟