سخا مدیرعامل کروز

قطعات خودروهای گروه بهمن با همکاری قطعه سازان دیگر تامین می‌شود

سه شنبه - 31 فروردین 1400

پیشرانه- مدیرعامل شرکت صنایع تولیدی کروز گفت: سیاست شرکت بهمن در تولید قطعات استفاده از توانمندی همه قطعه سازان است.

پیشرانه- مدیرعامل شرکت صنایع تولیدی کروز گفت: سیاست شرکت بهمن در تولید قطعات استفاده از توانمندی همه قطعه سازان است.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» نادر سخا با بیان این مطلب افزود: کروز هم به سهم خودش در تولید قطعات در حال تولید است.

سخا در ارتباط با تولید قطعات های تک نیز گفت: امسال برنامه جدی برای به نتیجه رسیدن ABS داریم و برنامه‌های گذشته شرکت نیز درباره این قطعات در حال پیگیری است.

او درباره محدودیت‌های داخلی و خارجی برای تولید قطعات نیز گفت: محدودیت خارجی برای قطعات چند کاربردی بسیار مشکل‌ساز است.

سخا ادامه داد: تولیدکننده از لحظه‌ای که اقدام به واردات قطعه‌ای می‌کند درگیر بروکراسی‌های داخلی زیادی می‌شود، سپس وارد بروکراسی گمرک می‌شود که بسیار به تولیدکننده آسیب می‌زند.

سخا در ارتباط با مطالبات این شرکت از خودروسازان نیز گفت: این عدد بالغ‌بر ۴ هزار میلیارد تومان است، البته در اواخر اسفند کمک‌هایی به‌صورت خرید دین انجام شد، اما طرح‌هایی که آخر سال مطرح شد کاربردی نبود.

وی در ادامه اظهار کرد: ‌امسال داخلی سازی ۳۵ قطعه در این شرکت در دستور کار قرار دارد، از جمله در قطعات های‌تک (با فناوری بالا) داخلی سازی ECU (کامپیوتر خودرو) آغاز شده و داخلی سازی برخی قسمت‌های ترمز ABS در دستور کار است.

سخا درعین‌حال تأکید کرد:‌ داخلی سازی قطعات الکترونیکی به دلیل سرمایه‌گذاری بالای موردنیاز در دستور کار کروز نیست.

وی در خصوص ورود این شرکت برای تولید قطعات خودروهای برقی، خاطرنشان کرد: در موضوع خودروهای برقی، زیرساخت‌هایی موردنیاز کشور است تا بتوان خودرو را پس از تولید به‌راحتی به فروش رساند بنابراین ابتدا باید نسبت به تأمین زیرساخت‌های کشوری اقدام کرد.

سخا افزود: قطعه سازان از گذشته ارتباطاتی با شرکت‌های خارجی به‌ویژه درزمینهٔ تبادل فناوری داشتند، اما در سال‌های گذشته ناشی از مسئله تحریم‌ها این ارتباط قطع شد و شدت تحریم‌ها به‌اندازه‌ای بود که حتی به ایمیل‌های ارسالی شرکت‌ها پاسخ داده نمی‌شد.

یوسفی مدیر فروش و توسعه بازار صنایع تولیدی کروز با اشاره به اینکه این شرکت در گروه‌های مختلف و باهدف داخلی سازی و فعالیت می‌کند گفت: سال گذشته کروز ۳۰ درصد افزایش تولید داشت و ازنظر عدد ۵۵ میلیون قطعه که بیش از ۵۰ درصد قطعات خودروساز خواهد بود را برای خودروسازها تولید شد و همچنین در تکنولوژی‌ها جدید هم همکاری نزدیک داشتیم.

او درباره تولید انحصاری قطعات خودرو نیز گفت هیچ قطعه‌ای کروز تک منبع نیست و برای همه قطعات تولیدی در کروز تولیدکننده موازی در کشور وجود دارد.

یوسفی در ارتباط با تولید فرمان برقی نیز گفت: میزان تیراژ موردنیاز فرمان برقی از سوی ایران خودرو هنوز به‌اندازه کافی نرسیده است، اما برنامه‌ریزی‌ها برای تولید آن انجام‌شده است.

وی ادامه داد: موهبت تحریم‌ها برای ما این بود که روی پای خود ایستادیم و به داخلی سازی روی آوردیم، اما درمجموع ارتباط با دنیا برای توسعه فعالیت‌ها و عقب نماندن از جریان تولید و فناوری لازم است.

یوسفی تأکید کرد: در صورت برداشته شدن تحریم‌ها، با توجه به افزایش نرخ ارز تمایل جدی از سوی قطعه سازان ایرانی برای صادرات قطعات وجود دارد.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟