چانگان برای 2025

هدف‌گذاری ۳ میلیون دستگاهی چانگان برای ۲۰۲۵

پنجشنبه - 4 شهریور 1400

پیشرانه- پیش‌ازاین، رقبای بومی و هم‌وطن چانگان و دو غول خودروسازی دیگر چین یعنی جیلی و گریت‌وال، هرکدام به ترتیب از هدف‌گذاری ۳.۶۵ میلیون و ۴ میلیون دستگاهی برای سال ۲۰۲۵ خبر داده بودند.

پیشرانه- پیش‌ازاین، رقبای بومی و هم‌وطن چانگان و دو غول خودروسازی دیگر چین یعنی جیلی و گریت‌وال، هرکدام به ترتیب از هدف‌گذاری ۳.۶۵ میلیون و ۴ میلیون دستگاهی برای سال ۲۰۲۵ خبر داده بودند.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» به نقل از اتوموتیونیوز، ژو هوارونگ، رئیس کمپانی خودروسازی چانگان، در تازه‌ترین اظهارنظر خود از هدف‌گذاری این خودروساز چینی برای رسیدن به فروش سالیانه ۳ میلیون دستگاهی در سال ۲۰۲۵ خبر داده است و در سال ۲۰۳۰ نیز قرار است این رقم به ۴.۵ میلیون دستگاه افزایش پیدا کند. چانگان شریک تجاری فورد در خاک چین محسوب می‌شود (از سال ۲۰۰۱ با این شریک آمریکایی وارد همکاری تحت قرارداد جوینت‌ونچر شده) و در سال ۲۰۲۰، فروشی معادل حدوداً ۲ میلیون دستگاه را تجربه کرده است.

این اظهارات آقای ژو در حالی صورت می‌پذیرد که پیش‌ازاین، رقبای بومی و هم‌وطن چانگان و دو غول خودروسازی دیگر چین یعنی جیلی و گریت‌وال، هرکدام به ترتیب از هدف‌گذاری برای فروش ۳.۶۵ میلیون و ۴ میلیون دستگاه خودرو در سال ۲۰۲۵ خبر داده بودند.

خودروسازان چینی

آقای ژو همچنین گفته است که تا سال ۲۰۲۵، ۳۵ درصد از حجم فروش چانگان در اختیار محصولاتی با انرژی‌های نو و سوخت‌های پاک و جایگزین خواهد بود که شامل انواع خودروهای پلاگین-هایبرید، تمام الکتریکی و هیدروژنی (سلول-سوختی) می‌شود. البته طبق برآوردهای مدیران چانگان و ارزیابی آنان از شرایط، تحولات و سمت‌وسوی بازار، این میزان سهم خودروهایی با انرژی نو (New Energy Vehicles یا به‌اختصار NEV) از حجم فروش سالیانه چانگان تا سال ۲۰۳۰ به ۶۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

چانگان در طراحی و توسعه خودروهای الکتریکی خود، با دیگر غول‌های فناوری چین نظیر هوآوی تکنولوژی و CATL (سازنده باتری‌های لیتیوم یونی) همکاری دارد و گفته می‌شود که طی ۵ سال آینده حدوداً ۱۵۰ میلیارد یوآن (معادل بیش از ۲۳ میلیارد دلار) در بخش طراحی و توسعه خودروهای الکتریکی (و فناوری‌های پیشرفته مرتبط با آن) سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

خودروسازان چینی

نباید از یاد برد که چین در حال حاضر (و با اختلافی چشمگیر نسبت به ایالات‌متحده)، بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان و همین‌طور بزرگ‌ترین بازار خودروهای الکتریکی در جهان به‌حساب می‌آید و طبعاً خودروسازان چینی دوست ندارند قافیه را به یکدیگر ببازند و یا به رقبای غیر چینی خود باج دهند. کارشناسان و صاحب‌نظران پیش‌بینی می‌کنند که تا سال ۲۰۲۵، سهم خودروهای پلاگین‌هایبرید و الکتریکی از مجموع فروش سالیانه خودرو در بازار چین به ۲۰ درصد برسد.

مدیران چانگان همچنین امیدوار به گسترش کسب‌وکار و دامنه نفوذ این برند در خارج از مرزهای چین هستند؛ چراکه طبق اظهارات اخیر رئیس چانگان، انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۰، سی درصد از حجم فروش سالیانه و تجارت چانگان مربوط به بازارهای خارجی باشد.

برگردان و نوشته: علی کریمی

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟