هوندا اینتگرا

احیای نام اینتگرا توسط هوندا با دو استراتژی متفاوت

یکشنبه - 11 مهر 1400

پیشرانه- اینتگرا یکی از نام‌های بسیار مهم، خوش‌سابقه و محبوب در تاریخ هوندا محسوب می‌شود که البته بخش عمده‌ای از این محبوبیت و اعتبار را باید مدیون نسخه عملکرد محور آن یعنی Type-R دانست.

پیشرانه- اینتگرا یکی از نام‌های بسیار مهم، خوش‌سابقه و محبوب در تاریخ هوندا محسوب می‌شود که البته بخش عمده‌ای از این محبوبیت و اعتبار را باید مدیون نسخه عملکرد محور آن یعنی Type-R دانست.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» حدود ۱۵ سالی می‌شود که خودروهای خانواده اینتگرا از سبد محصولات هوندا کنار گذاشته‌شده‌اند اما مدیران هوندا عزم خود را برای احیای این نام و نشان جزم کرده‌اند و اینتگرا، در دو سروشکل کاملاً متفاوت و متمایز، آماده حضور در بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بازارهای هدف هوندا در جهان یعنی ایالات‌متحده و چین خواهد شد.

معرفی هوندا اینتگرا برای بازار چین

هوندا اینتگرایی که قرار است در بازار چین عرضه شود، درواقع نسخه‌ای اسپرتی از نسل یازدهم و جدید هوندا سیویک به شمار می‌رود. هوندا برای تولید و عرضه محصولاتش در چین با دو شریک تجاری همکاری مشترک و قرارداد جوینت-وینچر دارد که یکی از آن‌ها دنگ‌فنگ و دیگری GAC است. سیویک توسط دنگ‌فنگ و در شهر ووهان مونتاژ می‌شود اما مونتاژ مدل‌هایی نظیر سدانِ آکورد و هاچ‌بکِ فیت بر عهده GAC است و مقر اصلی سایت مونتاژی GAC-Honda نیز در شهر گوانگژو قرار دارد. سگمنت C یا کلاس سدان‌های کامپکت همواره یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین سگمنت‌ها در بازار خودرو چین بوده و محصولات هوندا نیز از محبوبیت و اقبال بسیار مناسبی در این بازار برخوردار هستند و احتمالاً مجموعه این موارد و همچنین خلأ موجود در لاین آپ جوینت-وینچر هوندا و GAC، فضا را برای معرفی و عرضه یک سدان کامپکت دیگر مهیا ساخته است.

هوندا هنوز تصاویر رسمی از نمای داخلی اینتگرا را منتشر نکرده اما بعید است که شاهد تفاوتی اساسی بین کابین اینتگرا و سیویک جدید باشیم. هرچند نباید از یاد برد که مشتریان چینی دیوانه‌وار شیفته مانیتورهای لمسی و تکنولوژی‌های نوین هستند و اگر قرار باشد تفاوتی در کابین سیویک و اینتگرا به چشم بخورد، احتمالاً در همین بخش‌ها رخ خواهد داد. در نمای ظاهری خودرو اما با تعدادی تغییرات چشمگیر مواجه هستیم که شامل بازنگری در طرح و گرافیک نمای جلو عقب خودرو می‌شود؛ از طرح و گرافیک جدید سپر و چراغ‌های جلو جلوپنجره گرفته تا چراغ‌های L شکل عقب و طرح اسپرتی سپر و دیفیوزر عقب که مجموعه این تغییرات باعث شده تا طول بدنه اینتگرا در مقایسه با سیویک افزایشی جزئی داشته باشد. همچنین رینگ‌های اسپرت ۱۸ اینچی جدید را نیز نباید از قلم انداخت و رنگ‌های آبی زمردی و زرد آتشین نیز ازجمله رنگ‌های قابل سفارش جدید برای بدنه اینتگرا هستند.

معرفی هوندا اینتگرا 2022

هوندا هنوز جزئیات فنی خودرو را نیز به‌طور رسمی و دقیق منتشر نکرده اما با نگاهی دقیق به تصاویر، نشان ۲۴۰ TURBO بر روی صندوق‌عقب خودرو جلب‌توجه می‌کند که احتمالاً از به‌کارگیری پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو با ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن‌متر گشتاور در اینتگرا حکایت دارد.

در آن‌سوی اقیانوس اما مشتریان و کارشناسان انتظار یک اینتگرای کاملاً متفاوت را می‌کشند؛ چراکه هوندا پیش‌ازاین اینتگرا را در بازار ایالات‌متحده تحت برند زیرمجموعه لوکس ساز خود یعنی آکیورا روانه بازار می‌ساخت (به‌عنوان نسخه‌ای رده‌بالاتر و اسپرتی‌تر از سیویک) و طبعاً اینتگرای جدیدی که در بازار آمریکا عرضه خواهد شد نیز قرار نیست از این قاعده تخطی کند؛ اما خبر مهم و سورپرایز اصلی این است که با توجه به افت فاحش سهم بازار خودروهای کوپه در چند سال اخیر، مدیران هوندا بازگشت به این بازار را چندان منطقی ارزیابی نکرده‌اند و به همین دلیل قرار است آکیورا اینتگرا جدید را تنها در قامت یک سدان اسپرت‌بک و عملکرد محور ببینیم و این در نگاه اول شاید برای طرفداران سنتی این مدل خبر چندان مسرت‌بخشی نباشد! چند وقتی می‌شد که شایعاتی در این مورد نقل می‌شد تا اینکه آکیورا با انتشار تیزری کوتاه و نمایش بخشی از نمای سه رخ عقب اینتگرا، به‌نوعی تمامی این حرف‌وحدیث‌ها را تائید کرد.

آکیورا اینتگرا 2023

 اولین تصویر از آکیورا اینتگرا ۲۰۲۳ در تیزر رسمی و ۷ ثانیه‌ای این خودرو که به‌تازگی در شبکه‌های اجتماعی آکیورا انتشاریافته است.

آکیورا اعلام کرده که در بهار سال ۲۰۲۲ به‌طور رسمی اینتگرای جدید را معرفی خواهد کرد.

نوشته: علی کریمی

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟