تیراژ تولید ایران خودرو به روزانه ۲۵۰۰ دستگاه می‌رسد /مشتریان برای خرید از بازار عجله نکنند

سه شنبه - 18 آبان 1400

پیشرانه -مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد: طبق تصمیم وزارت صمت، از هفته آینده تیراژ تولید روزانه ایران خودرو به بیش از ۲۵۰۰ دستگاه خواهد رسید که نسبت به برنامه مصوب، روزانه ۲۰ درصد افزایش تیراژ خواهیم داشت.

پیشرانه -مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد: طبق تصمیم وزارت صمت، از هفته آینده تیراژ تولید روزانه ایران خودرو به بیش از ۲۵۰۰ دستگاه خواهد رسید که نسبت به برنامه مصوب، روزانه ۲۰ درصد افزایش تیراژ خواهیم داشت.

به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه» فرشاد مقیمی، با اشاره به نتایج اصلاح قیمت خودرو و واقعی سازی آن و رفع این مانع بزرگ در تولید خودرو از سوی وزارت صمت، خروج از زیان و حفظ حقوق ذینفعان و مشتریان ایران خودرو را از نتایج این اقدام دانست و گفت: با فروش خودرو به قیمت واقعی و افزایش عرضه به بازار، قیمت های کاذب فعلی در بازار خودرو نیز تعدیل خواهد شد.

وی افزود:‌ از سوی دیگر افزایش مقیاس تولید، سبب کاهش هزینه‌ها و بهای تمام شده تولید در بلندمدت خواهد شد که به نفع مشتریان خواهد بود.
مقیمی با بیان این که از هفته آینده تیراژ تولید روزانه ایران خودرو از میانگین دو هزار دستگاه به دوهزار و ۵۰۰ دستگاه افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: تا پایان سال ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو مازاد بر تعهدات عرضه خواهیم کرد که سبب ایجاد آرامش بیش‌تر در بازار خواهد شد.

وی با بیان این که تیراژ تولید در گروه صنعتی ایران خودرو در آستانه عبور از ۳۰۰ هزار دستگاه تولید از ابتدای امسال قرار دارد، خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ای که توسط وزیر محترم صمت ابلاغ شده،‌ از هفته آینده تیراژ تولید روزانه را به بیش از دو هزار و ۵۰۰ دستگاه افزایش خواهیم داد.

مقیمی از حذف شرط سند در رهن در طرح های فروش ایران خودرو خبر داد و گفت: از هفته آینده به فروش خودرو با سند آزاد اقدام خواهیم کرد و مالکان خودروهای فروش رفته در طرح های گذشته نیز می توانند از طریق نمایندگی‌ها نسبت به فک رهن اسناد خودرو اقدام کنند. روش اجرای این طرح از طریق پیامک به مشتریان اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از اجرای طرح های متنوع فروش محصولات به صورت مستمر از هفته آینده خبر داد و گفت: روش های فروش به صورت تحویل ۴۵ و ۹۰ روزه در کنار طرح های پیش فروش یک ساله به اجرا گذاشته خواهد شد. وی ضمن دعوت مشتریان به آرامش و عدم شتابزدگی درخصوص تصمیم برای خرید خودرو از بازار با قیمت های کاذب، خاطرنشان کرد:‌ در آینده نزدیک شاهد کاهش التهاب بازار خواهیم بود و مشتریان می توانند با خیالی آسوده نسبت به خرید خودرو اقدام کنند.

مقیمی افزایش سودآوری شرکت های خودروساز، ‌رونق بازار بورس و حفظ منافع سهامداران را از دیگر نتایج رفع موانع حاصل از اصلاح قیمت‌ها دانست و افزود: در آینده با تامین نقدینگی کافی و بهبود شرایط مالی، اجرای پروژه‌های توسعه محصول در گروه صنعتی ایران خودرو سرعت بیش‌تری خواهند گرفت و شاهد طراحی و توسعه محصولات بهتر و با کیفیت بالاتر خواهیم بود.

وی افزود: از جمله این پروژه ها، محصول K۱۲۵، خودرویی نیم شاسی و CUV با امکانات روز و ظاهر زیبا خواهد بود که تا پایان سال آینده آماده تولید انبوه می شود.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟