کامیونت فورس محصول جدید بهمن دیزل

شنبه - 29 آبان 1400

پیشرانه -استفاده از توانمندی های داخلی در تجهیز و نوسازی ناوگان خدمات شهری و امدادی در شرایط فعلی کشور که در تحریم های سخت قرار دارد، بدون شک علاوه بر نوعی حمایت از صنایع داخلی و البته در ادامه آن کارآفرینی، می تواند باعث افزایش بهروری در ارائه خدمات دستگاه ها و ارگان های دولتی شود.

پیشرانه -استفاده از توانمندی های داخلی در تجهیز و نوسازی ناوگان خدمات شهری و امدادی در شرایط فعلی کشور که در تحریم های سخت قرار دارد، بدون شک علاوه بر نوعی حمایت از صنایع داخلی و البته در ادامه آن کارآفرینی، می تواند باعث افزایش بهروری در ارائه خدمات دستگاه ها و ارگان های دولتی شود.

به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه » موضوعی که در نهایت رضایتمندی جامعه را در بر خواهد داشت. از این رو بسیاری از تولید کنندگان داخلی در صنایع مختلف از جمله صنعت خودرو در سال های اخیر تلاش های بسیاری را به کار گفته اند تا نیاز خودروهای مورد نیاز ارگان ها و سازمان های کشور را مرتفع سازند. در این میان گروه خودروسازی بهمن با توجه به سابقه و زیرساخت هایی که در حوزه خودروهای تجاری دارد، از جمله خودروسازانی است که توانسته در سخت ترین شرایط تحریمی، علاوه بر روشن نگه داشتن چراغ تولید، در مسیر تحقیق و توسعه نیز گام بردارد و محصولات جدیدی را در بخش تجاری سبک و سنگین به سبد فروش خود اضافه کند.

در روزهای اخیر نیز از سوی بهمن دیزل بیلبورد هایی در شهر بالا رفته است که خبر تولید محصولی جدید در این شرکت می دهد. این شرکت که تولید کامیونت شیلر را با داخلی سازی بالا حدود یک سال قبل آغاز کره بود و با کاربری سازی این خودرو به صورت تخصصی توانسته به موفقیت های مناسبی دست پیدا کند، حالا کامیونت فورس را نیز راهی خطوط تولید خود کرده است.

فورس قرار است در حجم های باربری ۶ تن و ۸.۵ تن عرضه شود. یک برگ برنده این خودرو داشتن فضایی جداگانه برای استراحت راننده یا به اصطلاح فضای خواب است که برای رانندگان ایرانی اهمیت زیادی دارد. ضمن این که در میان رقیبان نیز یک برتری به شمار می رود. البته گروه خودرو سازی بهمن برای کاربری های خاص مثل کمپرسی که تُناژ بار از اهمیت بالاتری برخودار است، کامیونت را با طول شاسی بیشتر تولید می کند. در نتیجه بسته به نیاز مصرف کننده این خودرو در نسخه ۶ تن بدون فضای خواب هم عرضه می شود.

فورس که محصولی تازه در میان کامیونت های موجود در ایران است، جز محصولاتی به حساب می آید که با توجه به سابقه و تجربه همکاری گروه خودرو سازی بهمن با نشان های مطرح دنیا طراحی و ساخته شده است و به این ترتیب انتظارها از این خودرو تجاری بسیار بالاست. از این رو بهمن دیزل سعی کرده در مهندسی محصول این خودرو حداکثر تلاش خود در مرتفع کردن نیازهای اساسی خریداران را به کارگیری کند.

یکی از این امکانات چراغ روشنایی روز است که از نظر ایمنی در به موقع دیده شدن توسط دیگر خودروها نیز اهمیت دارد. اما از دیگر امکانات رفاهی این کامیونت باید به کروز کنترل، ترمز ضد قفل، سیستم پایداری، حفظ تعادل در سطوح لغزندهو ترمزهای (EBD+ABS) اشاره کرد. طبق اطلاعاتی که بهمن دیزل منتشر کرده است، از نکات مثبت طراحی این خودروباید به طراحی زیبای داخل کابین آن اشاره کرد. همچنین یک سیستم مالتی مدیا بر روی کنسول میانی این خودرو تعبیه شده است که می تواند وظیفه مسیر یابی را هم بر عهده گیرد.

با توجه به زبان جدید طراحی در این کامیونت می توان به آینه های نصب شده بر روی درب ها اشاره کرد که دید وسیع تری را نسبت به شیلر دارد. ضمن این که این آینه ها مجهز به سیستم گرمکن نیز هستند. در بخش فنی فورس از یک موتور ۴ لیتری ۱۶ سوپاپ توربو دیزل و اینترکولر بهره می برد. این موتور مجهز به سیستم انژکتور برای پاشش سوخت به داخل سیلندر به صورت کانال مشترک از نشان بوش آلمان است و با این قابلیت ها امکان تولید ۱۵۵ اسب بخار و ۴۹۱ نیوتن متر گشتاور را دارد. این محصول استاندارد های آلایندگی یورو ۵ را هم توانسته به خوبی پاس کند. نیروی تولید شده موتور فورس از سیستم کلاچ تک صفحه با مکانیزم بادی روغنی به گیربکسی ۶ سرعته منتقل می شود که در میان رقبا این جعبه دنده کمتر دیده شده است.

یکی دیگر از دلایل ترقیب مشتریان برای خرید وجود سیستم تولید باد و ترمز و کلاچ بادی در این خودرو است که باعث نرم تر عملکردن کلاچ و بهبود چشمگیر سیستم ترمز گیری و پیشی گرفتن نسبت به سایر رقبا که از سیستم ترمز های برقی بهره می برند می شود. این خودرو به دلیل این که در دسته خودروهای تجاری تولید داخل قرار می گیرد، بدون شک از نظر قیمت تمام شده نسبت به خودروهای وارداتی بهای کمتری دارد و می تواند از جمله خودروهای کار در ارگان ها، سازمان ها و شهرداری ها باشد.

گروه خودروسازی بهمن با توجه به تولید خودروهای تجاری چون وانت مزدا، پیکاپ کاپرا، مینی بوس پگاسوس، همکاری سیبا موتور با برند FAW، امکانات کاربری سازی تخصصی، ارائه خودرو کارگو شهری توسط بهمن موتور در سال جاری و حتی آغاز همکاری با گروه اِسنا در بخش خودروهای مسافری، از جمله خودروسازانی است که سبد محصول گسترده ای در عرصه خودروهای تجاری سبک و سنگین کشور دارد و می تواند پاسخگو نیاز خدمات شهری و مسافربری باشد. از این نظر با حضور محصولات این گروه خودروسازی در بخش های متفاوت شاهد بهبود ناوگان حمل و نقل کشوری خواهیم بود و دیگر ارگان ها نمی توانند بهانه ای برای وجود ضعف در این حوزه داشته باشند.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟