در حال حاضر بازار تایر سبک هیچ مشکلی ندارد

دوشنبه - 1 آذر 1400

پیشرانه – رییس اتحادیه لاستیک، فیلتر و روغن اتومبیل اظهار داشت: قیمت روغن خودرو امسال حدود ۴۱ درصد افزایش یافت و قرار شد که کارخانه‌ها هم میزان عرضه را افزایش دهند. متاسفانه کارخانه‌های تولید روغن هنوز این کار را نکردند.

پیشرانه – رییس اتحادیه لاستیک، فیلتر و روغن اتومبیل اظهار داشت: قیمت روغن خودرو امسال حدود ۴۱ درصد افزایش یافت و قرار شد که کارخانه‌ها هم میزان عرضه را افزایش دهند. متاسفانه کارخانه‌های تولید روغن هنوز این کار را نکردند.

به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه» داوود سعادتی‌نژاد در مورد آخرین وضعیت بازار تایر و روغن موتور اظهار کرد: در صورتی که بازار آرامش داشت و مشکلی در مورد توزیع نبود، متاسفانه کارخانه‌های تولید تایر بدون مصوبه سازمان حمایت افزایش قیمتی را برای تایر اعلام کردند. انجمن تولیدکنندگان اعلام کرد که تایر خودروهای سواری ۳۰ درصد و لاستیک‌های دیگر ۴۰ درصد افزایش قیمت پیدا می‌کنند که نه سازمان حمایت و نه ستاد تنظیم بازار آن را تایید نکرده بودند.

این کار بازار را با یک تنش مواجه کرد. با پیگیری‌های صورت گرفته از طرف سازمان حمایت دوباره به قیمت اصلی خود بازگشته است.وی افزود: در حال حاضر بازار تایر سبک هیچ مشکلی ندارد، در مورد بازار تایرهای سنگین، تولید داخل سهم ۲۵ تا ۳۰ درصدی دارند و مابقی واردات است.

این فعال صنفی اظهار داشت: مسئله‌ای که در مورد گرانفروشی تایر گفته می‌شود در مورد همین تایرهای وارداتی است. مثلا لاستیک‌های سیمی و رادیال که وارداتی هستند افزایش قیمت دارند. بنابراین در بازار لاستیک دلالی وجود ندارد.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟