چری اومودا ۵ شاسی‌بلند کوچک مدیران خودرو

بررسی چری اومودا ۵ شاسی‌بلند کوچک مدیران خودرو

شنبه - 18 دی 1400

پیشرانه- شرکت چری در نمایشگاه خودرو گوانگجو یک کراس‌اوور کامپکت سگمنت c را به نمایش گذاشت که ازلحاظ طراحی بدنه اختلاف زیادی با مدل‌های فعلی این شرکت دارد و نمای بیرونی آن از حرکت رو به رشد این کمپانی چینی به‌سوی خلق محصولات مدرن‌تر با طراحی کاملاً آینده‌نگرانه، خبر می‌دهد‌.

پیشرانه- شرکت چری در نمایشگاه خودرو گوانگجو یک کراس‌اوور کامپکت سگمنت c را به نمایش گذاشت که ازلحاظ طراحی بدنه اختلاف زیادی با مدل‌های فعلی این شرکت دارد و نمای بیرونی آن از حرکت رو به رشد این کمپانی چینی به‌سوی خلق محصولات مدرن‌تر با طراحی کاملاً آینده‌نگرانه، خبر می‌دهد‌.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» شرکت مدیران خودرو نیز که نماینده رسمی عرضه محصولات چری در ایران به‌حساب می‌آید، طی مراسمی اعلام کرد که چری اومودا ۵ را با نشان فونیکس وارد بازار ایران خواهد کرد؛ بنابراین بهتر است نگاهی به ویژگی‌های مختلف این محصول آتی مدیران خودرو بیندازیم و آن را کمی زیرورو کنیم.

لطفاً با پیشرانه همراه باشید.

بررسی طراحی اومودا ۵

شرکت چری در طراحی محصول جدید خود از یک زبان نو موسوم به «هنر متحرک» استفاده کرده و درواقع نسل جدید محصولاتش را با این سبک به دنیا معرفی نموده است. استفاده از خطوط کاملاً روان و سیال به همراه المان‌های سه‌گوش با زوایای نسبتاً تیز، سبب شده تا اومودا فایو ظاهری کاملاً اسپرت و درعین‌حال مجلل پیدا کند. به‌نحوی‌که قطعاً جوانان و مشتریان خانوادگی از سبک طراحی این محصول بسیار لذت خواهند برد.

چری اومودا ۵

فونیکس اومودا ۵

درون کابین این خودرو هم از شاخصه‌های کاملاً به‌روز و مدرن استفاده شده است. دو نمایشگر به‌هم‌پیوسته ۱۰.۲۵ اینچی بالای داشبورد که قبلاً در چری تیگو ۸ پرو نیز شاهد نمونه مشابه آن بوده‌ایم، تم کاملاً مدرنی به درون اتاق اومودا پنج بخشیده است. سایر قسمت‌ها نظیر غربیلک فرمان، کنسول جعبه‌دنده، رودری‌ها و … نیز از طراحی بسیار جذاب و امروزی سود می‌برند؛ بنابراین درمجموع می‌توان گفت که اومودا ۵ ازلحاظ طراحی قطعاً موردپسند بسیاری از خریداران و مشتریان ایرانی واقع خواهد شد.‌ جهت ارائه اطلاعات بیشتر باید عرض کنیم که ابعاد این خودرو تقریباً در حد محصولی مثل ام وی ام ایکس ۵۵ است و در اصل یک کراس‌اوور نسبتاً کوچک شهری به‌حساب می‌آید.

مشخصات فنی چری اومودا ۵

اگر با مشخصات چری تیگو ۸ پرو آشنا باشید، باید به اطلاع شما برسانیم که اومودا پنج هم از همان پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ پاشش مستقیم TGDi نیروی خود را تأمین خواهد کرد. بدین ترتیب توانی معادل ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن‌متر به‌وسیله یک جعبه‌دنده ۷ سرعته دو کلاچه به‌سوی محور چرخ‌های جلو روانه خواهد شد.

با توجه به آنکه ابعاد بدنه و وزن اومودا ۵ کمتر از تیگو ۸ پرو است، بنابراین انتظار می‌رود که این خودرو به یکی از چابک‌ترین کراس‌اوورهای بازار ایران تبدیل شود؛ به حدی که احتمالاً شاهد شتاب ۰ تا ۱۰۰ حدود ۹ ثانیه و یا کمتر برای این خودرو خواهیم بود. انتظار می‌رود مصرف سوخت آن نیز چیزی حدود ۶.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر باشد؛ درنتیجه اومودا ۵ از این نظر جزو خودروهای مقرون‌به‌صرفه تلقی خواهد شد.

لازم به ذکر است که هنوز اطلاعات رسمی درباره جزییات فنی این خودرو منتشرنشده و باید تا زمان انتشار رسمی آن‌ها منتظر ماند. در آن زمان می‌توان برآورد دقیق‌تری از عملکرد فنی این محصول برند فونیکس در ایران داشت.

امکانات رفاهی

همان‌گونه که پیش‌تر اعلام کردیم، هنوز اطلاعات رسمی چندانی درباره مشخصات اومودا ۵ به بیرون درز نکرده است؛ بنابراین میزان تنوع آپشن‌های رفاهی و ایمنی آن نیز برای ما چندان روشن نیست؛ اما بااین‌حال می‌شود حدس زد که شرکت مدیران خودرو این محصول را با امکانات مناسبی به دست مشتریان ایرانی برساند و آن را در حد یک خودروی شهری نسبتاً لوکس به خریداران تحویل دهد؛ بنابراین گمان می‌بریم که امکاناتی به شرح زیر در فونیکس اومودا پنج موجود باشد:

تهویه اتوماتیک دوگانه با دریچه اختصاصی برای سرنشینان عقب، کروز کنترل، رادارهای نقاط کور، رادار تغییر لاین، دوربین ۳۶۰، دوربین‌های عقب و جانبی، شش کیسه هوا، روکش صندلی‌ چرمی، نمایشگرهای لمسی ۱۰.۲۵ اینچی، سانروف، آینه‌های جانبی تاشونده برقی، گرمکن صندلی‌های جلو، تنظیمات برقی صندلی‌های جلو، سیستم کنترل کشش و پایداری، حسگر پارک، تنظیم اتوماتیک نور چراغ‌های جلو، شارژر وایرلس و …

قیمت اومودا ۵ و حریفان

در زمان نگارش این متن قیمت اومودا ۵ حتی در بازارهای جهانی هم مشخص نشده است، اما می‌توان حدس زد که احتمالاً این کراس‌اوور کوچک نسبتاً لوکس، حداقل قیمتی بین ۱۶ تا ۱۹ هزار دلار داشته باشد؛ بنابراین با توجه به قیمت دیگر محصولات نسبتاً لوکس چری در ایران، قیمت فونیکس اومودا ۵ احتمالاً چیزی بین قیمت تیگو ۷ پرو و تیگو ۸ پرو خواهد بود.

همچنین با توجه به اینکه گفته می‌شود آرین موتور اواخر سال ۱۴۰۰ یا اوایل سال ۱۴۰۱ محصول جدید خود یعنی کراس اور کوچک لاماری را وارد بازار خواهد کرد، به نظر می‌رسد فعلاً این محصول نزدیک‌ترین رقیب اومودا ۵ در ایران باشد. به‌هرحال باید تا زمان عرضه رسمی این خودرو و همچنین دیگر محصولات احتمالی چینی انتظار بکشیم تا ببینیم که سرنوشت اومودا ۵ در ایران به کدام سمت‌وسو کشانده خواهد شد.

نوشته: حسین باباپور

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟