خطیبی: همکاری خودروسازان، سبب سرعت در طراحی و کاهش هزینه های تولید است

یکشنبه - 17 بهمن 1400

پیشرانه – تفاهم نامه همکاری مشترک ایران خودرو دیزل و شرکت زرین خودرو برای تولید اتوبوس های بین شهری با حضور مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو امضا شد.

پیشرانه – تفاهم نامه همکاری مشترک ایران خودرو دیزل و شرکت زرین خودرو برای تولید اتوبوس های بین شهری با حضور مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو امضا شد.

به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه» مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در مراسم انعقاد تفاهم نامه تولید اتوبوس بین شهری، با بیان این که اقدامات موثری در حوزه های مختلف ایران خودرو صورت گرفته، افزود: با امضای این تفاهم نامه شرایط برای استفاده از ظرفیت و توان دیگر شرکت ها برای تولید اتوبوس و پاسخ گویی به نیاز بازار فراهم خواهد شد.
دکتر مهدی خطیبی ادامه داد: تنوع محصولات تولیدی، کاهش زیان، به روز بودن محصولات ایران خودرو دیزل از جمله اخبار امید بخش صنعت خودرو است.

وی ضمن تاکید بر حمایت از ایران خودرو دیزل برای دستیابی به اهداف و برنامه های ترسیم شده، به همکاری با سایر شرکت ها از جمله زرین خودرو اشاره کرد و ادامه داد: استفاده از ظرفیت سایر شرکت ها، گام موثری برای سرعت در طراحی، کاهش هزینه تولید و سرعت در تامین نیاز بازار خواهد بود.

خطیبی ضمن تاکید بر لزوم افزایش کیفیت محصولات تولیدی، گفت: لازم است اقدامات لازم برای صادرات و حضور در بازارهای خارجی صورت گیرد.

وی با اشاره به ناوگان فرسوده تجاری و باری در کشور گفت: در چند سال اخیر و کاهش تولید خودروهای تجاری، بازار به خودروهایی از جمله مینی بوس، ون، کامیونت و کشنده نیاز دارد و باید اقدامات لازم در قالب توسعه خطوط تولید و استفاده از ظرفیت دیگر شرکت ها برای رفع این نیاز صورت گیرد.

خطیبی به آینده روشن ایران خودرو دیزل اشاره کرد و گفت: با مدیریت خوب و با برنامه ریزی درست صورت گرفته، در سال آینده شاهد کاهش زیان و افزایش شاخص های مالی این شرکت خواهیم بود.

وی در پایان گفت: این تفاهم نامه مایه خیر و برکت برای ایران خودرو دیزل و زرین خودرو خواهد بود.

مدیرعامل زرین خودرو نیز در مراسم امضای تفاهم نامه تولید مشترک با ایران خودرو دیزل گفت: با برگزاری جلسات و بازدیدهای کارشناسی و در چارچوب رعایت منافع، برنامه تولید مشترک اتوبوس بین شهری با ایران خودرو دیزل اجرایی شده است.

علی رضا حسینی فر ادامه داد: شرکت زرین خودرو دارای قابلیت های مناسبی برای همکاری با شرکت های بزرگ خودروسازی مانند ایران خودرو دیزل است.
وی افزود: با همکاری ایران خودرو دیزل گام های اساسی در مسیر رفع کمبودهای بازار برخواهیم داشت و برنامه متعددی برای خودکفایی در تولید خودروهای تجاری در دستور کار قرار دارد.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟