مقایسه لاماری ایما و کی ام سی k7

مقایسه لاماری ایما و کی ام سی k7

شنبه - 21 اسفند 1400

پیشرانه- کی ام سی k7 و لاماری ایما دو کراس‌اوور نسبتاً لوکس و جدید بازار خودرو کشور هستند که از بسیاری جهات رقیب همدیگر به‌ حساب می‌آیند.

پیشرانه- کی ام سی k7 و لاماری ایما دو کراس‌اوور نسبتاً لوکس و جدید بازار خودرو کشور هستند که از بسیاری جهات رقیب همدیگر به‌ حساب می‌آیند.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» بنابراین بهتر دیدیم در این مطلب به مقایسه لاماری ایما و کی ام سی k7 بپردازیم تا ببینیم آیا محصول کرمان موتور می‌تواند با کراس‌اوور جدید آرین پارس موتور مقابله کند و این حریف جدید را از میدان خارج سازد یا خیر؟ لطفاً در ادامه با پیشرانه همراه باشید.

مقایسه لاماری ایما و کی ام سی کی ۷ از نظر فنی

با توجه به قدرت بالای موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ کراس‌اوور آرین موتور، می‌توان گفت که لاماری ایما در بازار ایران فعلاً حریفان زیادی ندارد و این خودرو می‌تواند ازلحاظ فنی نسبت به اکثر رقبا و ازجمله کی ام سی کی ۷ عملکرد بهتری ارائه دهد. موتور این خودرو ۱۹۵ اسب بخار قدرت به‌اضافه ۲۹۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

این در حالی است که موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ kmc k7 حدود ۱۷۱ اسب بخار (۱۶۱ اسب بخار برای نمونه‌های با استاندارد آلایندگی یورو ۵) به‌اضافه ۲۵۱ نیوتن‌متر گشتاور ایجاد می‌کند. وزن محصول کرمان موتور نیز حدود ۲۰۰ کیلوگرم نسبت به لاماری سنگین‌تر است و بنابراین مسلماً در شتاب‌گیری و به‌طور کل توان فنی، کی ۷ نسبت به حریف خود ضعیف‌تر عمل خواهد کرد.

گواه این سخن شتاب ۰ تا ۱۰۰ حدود ۹ تا ۹.۴ ثانیه‌ای لاماری ایما است که این رقم برای kmc k7 چیزی حدود ۱۱ تا ۱۱.۵ ثانیه ارزیابی شده است؛ بنابراین محصول آرین موتور چابک‌تر بوده و هیجان رانندگی بیشتری به شما ارائه خواهد داد. کیفیت و نوع سواری هر دو خودرو تقریباً اسپرت است و می‌توان گفت که سیستم تعلیق آن‌ها عملکرد کاملاً نرمی ندارد که البته این مورد به دلیل ارتقاء سطح هندلینگ و پایداری خودروهای کراس‌اوور، امری نسبتاً ضروری به نظر می‌رسد. بامطالعه جدول زیر اطلاعات بیشتری درباره مشخصات فنی این خودروها به دست خواهید آورد.

 

نام خودرو کی ام سی k7 لاماری ایما
پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو – چهار سیلندر – ۱۶ سوپاپ -GDi ۱.۵ لیتری توربو – چهار سیلندر – ۱۶ سوپاپ -GDi
توان ۱۶۱ اسب بخار – ۲۵۱ اسب بخار ۱۹۵ اسب بخار – ۲۸۵ نیوتن‌متر
گیربکس شش سرعته دو کلاچه خیس ۷ سرعته دو کلاچه تر (WDCT)
شتاب صفر-صد ۱۱.۵-۱۲ ثانیه ۹.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی ۷.۵ L/100KM  حدود ۶.۶ لیتر در صد کیلومتر
وزن (کیلوگرم) ۱۷۳۵ ۱۵۵۰
ابعاد (میلی‌متر) ۴۷۷۶-۱۹۰۰-۱۷۶۰ ۴۵۶۵ – ۱۸۶۰ – ۱۶۹۰
فاصله بین دو محور (میلی‌متر) ۲۷۵۰ ۲۷۱۵

 

مقایسه طراحی

در حوزه طراحی بیرونی و داخلی لاماری ایما و کی ام سی k7 نمی‌توان به‌طور دقیق یکی را برنده این رقابت دانست؛ چراکه هر دو خودرو طراحی نسبتاً مدرنی دارند و این بسته به سلیقه مشتری است که کدام‌یک را خودرویی زیباتر بدانند. طراحی داخلی آن‌ها نیز نسبتاً نوین و با المان‌های روز همراه شده تا بتواند سلیقه مشتریان امروزی را به نحوی مطلوب پاسخگو باشد. در این میان فضای داخلی کی ام سی کمی بزرگ‌تر بوده و جادارتر از حریف به نظر می‌رسد. کیفیت متریال به‌کاررفته در کابین خودروها نیز در نوع خود مناسب به نظر می‌رسد و می‌تواند رضایت‌بخش ارزیابی شود.

مقایسه امکانات

امکانات لاماری ایما گرچه نسبتاً رضایت‌بخش و متناسب نیاز مشتریان این‌گونه کراس‌اوورهای نیمه لوکس است اما به‌هرحال در مقایسه با کی ام سی کی ۷ کمبودهایی در آن دیده می‌شود که ازجمله می‌شود به نبود آینه‌های بغل تاشونده برقی، گرم‌کن و سردکن برای صندلی‌های جلو، دوربین ۳۶۰، حافظه و ماساژور برای صندلی راننده و تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو، در لیست تجهیزات ایما اشاره کرد؛ بنابراین محصول کرمان موتور برنده مقایسه لاماری ایما و کی ام سی کی ۷ در بخش تجهیزات و آپشن ‌ها خواهد شد.

امکانات kmc k7

کروز کنترل، گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو، چهار عدد ایربگ، کنترل پایداری، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل سرعت در شیب، BAS، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کنترل کشش، اتولایت، حسگر فشار باد تایرها، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰، ورود بدون کلید، سانروف پانوراما، استارت دکمه‌ای، آینه‌های جانبی تاشونده برقی به همراه با گرم‌کن، صفحه کیلومتر دیجیتال، درب صندوق‌عقب برقی با قابلیت تنظیم ارتفاع، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه با دریچه‌های عقب، تنظیم برقی صندلی راننده در شش حالت، تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو در چهار جهت، حافظه و ماساژور صندلی راننده، صفحه‌نمایش ۱۲،۳ اینچی، بلوتوث، مسیریاب، خروجی برق ردیف جلو، USB، باز شدن درب صندوق‌عقب با حسگر پا و…

امکانات لاماری ایما

کروز کنترل، شش ایربگ، تهویه مطبوع اتوماتیک، ترمز پارک برقی، اتوهلد، استارت و ورود بدون کلید، اتولایت، دیلایت، مسیریاب، حالت رانندگی اکو و اسپرت، نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی، پورت USB، صفحه آمپر دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی، بلوتوث، صندلی‌ راننده با تنظیمات برقی شش حالته، سانروف برقی پانوراما، پرده برقی عقب، دوربین دید عقب، تصفیه هوا، حسگر پارک عقب، کنترل کشش، کنترل پایداری، سیستم کنترل سرعت در شیب، کنترل توقف در سربالایی، کول باکس، قابلیت اتصال وای فای، دوربین ثبت وقایع رانندگی، آینه‌های برقی با گرم‌کن، ترمز کمکی و…

سخن آخر؛ مقایسه لاماری ایما و کی ام سی k7

لاماری ایما بهتر است یا کی ام سی k7؟ برای پاسخ به این سؤال نیاز است تا مزیت‌های این دو خودرو و کمبودهای آن‌ها را نسبت به هم یک‌بار دیگر به‌طور خلاصه بررسی کنیم. کی ام سی کی ۷ در مواردی همچون کابین جادارتر، خدمات پس از فروش گسترده‌تر به دلیل نمایندگی‌های پرشمار کرمان موتور در کشور، آینده مطمئن‌تر ازلحاظ تداوم عرضه و امکانات رفاهی بیشتر، می‌تواند انتخاب بهتری نسبت به لاماری باشد؛ اما اگر شتاب و هیجان رانندگی برای شما اهمیت بیشتری دارد و درعین‌حال می‌خواهید که اتومبیلتان مصرف سوخت پایین‌تری داشته باشد، طراحی ظاهری آن نیز اسپرت‌تر به نظر برسد، لاماری ایما می‌تواند گزینه اول شما در برابر kmc k7 باشد.

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟

سایر نظرات

  • ali | ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲:۱۶ ب٫ظ

    قطعا لاماری تو موتور واقعا تک هستش و از نظر شتاب هم همینطور ولی امکانات کمترش نسبت به بقیه خودرو ها یزره تو ذوق میزنه که البته امکاناتی نظیر صندوق برقی و دوربین ۳۶۰ بیشتر جنبه فانتزی دارن . اما اگه موتور ، شتاب، رانندگی لذت بخش ، مصرف کمتر ، ظاهر جذاب و عامه پسند میخواین لاماری بهترین انتخاب بین چینی های حاظر در بازار ایران هستش و اینو بگم که قدرت لاماری از راو فور و مورانو بیشتر هستش

  • علیرضا کاتوزیان | ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۸:۲۶ ق٫ظ

    K7 بسیاماشین جذاب وخوش فیس کجا دار وپر اپشنی است