تحقق ۷ هدف کلیدی در همکاری سایپا و ایران خودرو با محوریت مدیریت هزینه و کاهش قیمت

شنبه - 28 اسفند 1400

پیشرانه – در راستای تحقق ۸ فرمان ابلاغ شده از سوی رئیس جمهور، گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو فعالیت مشترک خود را به صورت اشتراک‌گذاری و بهره‌مندی از توانمندی‌های طرفین از سال آینده آغاز می‌کنند.

پیشرانه – در راستای تحقق ۸ فرمان ابلاغ شده از سوی رئیس جمهور، گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو فعالیت مشترک خود را به صورت اشتراک‌گذاری و بهره‌مندی از توانمندی‌های طرفین از سال آینده آغاز می‌کنند.

به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه» محمدعلی تیموری؛ مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا با اشاره به حضور مدیرعامل ایران خودرو در سایپا، گفت: این نشست مشترک با هدف گسترش همکاری‌ها، بهبود زنجیره تامین و افزایش صادرات به کشورهای همسایه بود و در این میان توافق‌هایی حاصل شد تا طرفین از امکانات و ظرفیت‌های موجود استفاده کنند.

او با تاکید بر اینکه همکاری مشترک بین دو مجموعه خودروسازی بعد از سال‌ها و در راستای ابلاغ ۸ فرمان رئیس جمهور و توصیه‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز خواهد شد، گفت: با توجه به زیرساخت‌های مناسب تولیدی سایپا، مقرر شد یکی از شرکت‌های گروه سایپا برای تولید اقتصادی مشترک اختصاص پیدا کند و از سوی دیگر بنا شد تمام سایت‌هایی که در خارج از کشور وجود دارند، با مشارکت دو خودروساز فعالیت و تولید خود را ادامه دهند.

تیموری افزود: مرکز تحقیقات سایپا بزرگترین مرکز تحقیقات خاورمیانه است و از آنجا که به جهت زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و همچنین دانش فنی سطح بسیار مناسبی دارد، توافق شد که ایران خودرو بتواند از پتانسیل این مجموعه نیز استفاده کند.

او با تاکید بر اینکه موارد عنوان شده راهبردی است که دو خودروساز برای سال آینده خواهند داشت، تاکید کرد: با همکاری‌های مشترک می‌توان به توسعه صنعت خودرو، تولید کیفی، محصولات ایمن، کاهش قیمت تمام شده، تحویل به موقع خودرو به مردم، افزایش صادرات و حضور پررنگ در بازار کشورهای هدف دست یافت.

مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا گفت: طبق مذاکرات و تفاهم اولیه‌ای که با مجموعه ایران خودرو صورت گرفت، به زودی امکان بهره‌مندی از قوای محرکه ایران خودرو فراهم خواهد شد و بر این اساس سال آینده شرکت ایران‌خودرو، ۱۰ هزار موتور و گیریبکس برای تجهیز محصول شاهین سایپا تولید خواهد کرد.

او درباره مزیت همکاری‌های مشترک و هم‌افزایی که شکل گرفته است، ادامه داد: علاوه بر جلوگیری از سرمایه‌‌گذاری‌های غیر اقتصادی به واسطه این همکاری دوجانبه، مدیریت هزینه‌های تولید و همچنین کاهش قیمت بهای تمام شده خودرو مهم‌ترین دستاوردی است که در این همکاری مشترک محقق خواهد شد.

مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا درباره دیگر توافقات صورت گرفته، به امکان تولید محصولات سایپا در سایت تولیدی ایران‌خودرو در کشور آذربایجان اشاره و خاطرنشان کرد: این اقدام مسیر ورود محصولات سایپا به کشورهای همسایه را فراهم خواهد کرد، زیرا یکی از موضوعاتی که دولت مردمی دنبال می‌کند، افزایش صادرات به کشورهای همسایه است لذا جهت تحقق ۸ فرمان ابلاغ شده از سوی رئیس جمهور محترم و حضور در بازار کشورهای همسایه، این مهم می‌تواند بسیار اثربخش باشد.

او افزود: یکی دیگر از سایت‌های تولیدی خودروهای ایرانی که قرار است فعال‌تر از گذشته شود، سایت تولیدی سایپا در سوریه است. این همکاری نیز با هدف کاهش هزینه‌های تولید، افزایش و تقویت حضور در بازار سوریه است.

تیموری با تاکید بر اینکه بازار دیگری که مدنظر قرار گرفته، ارمنستان است، گفت: در جهت توسعه صادرات محصولات گروه خودروسازی سایپا به کشورهای همسایه، صادرات به ارمنستان با استفاده از بخشی از امکانات ایران خودرو صورت خواهد گرفت.

او یادآور شد: همکاری دو خودروساز بزرگ کشور، سبب جلب منافع بیشتر برای اقتصاد ملی خواهد شد و سعی بر این است که همکاری‌ها در قالب‌های عنوان شده توسعه پیدا کند.

لازم به ذکر است؛ اقدام‌های مشترک که به آن اشاره شد در سال ۱۴۰۱ طی توافق‌نامه‌ای دنبال خواهد شد

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟