آیا خودرو فاطمی امین را بیکار می کند؟

سه شنبه - 24 خرداد 1401

پیشرانه – سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت ابراهیم رییسی امروز کارت زرد خود را از مجلس شورای اسلامی دریافت کرد و بیش از پیش خود را به ترک این وزارت خانه نزدیک کرد.

پیشرانه – سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت ابراهیم رییسی امروز کارت زرد خود را از مجلس شورای اسلامی دریافت کرد و بیش از پیش خود را به ترک این وزارت خانه نزدیک کرد.
به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه» ، درواقع اصلی ترین موضوعی که پای وزیر را به مجلس باز کرد، مسئله صنعت خودرو در کنار تنظیم بازار بود.
آن طور که پیداست فاطمی امین نتوانست آرامش را به بازار خودرو بازگرداند و وضعیت این صنعت را سامان بخشد.

در ماه های اخیر بارها مجلس نسبت به شرایط صنعت خودرو، گرانی آن و انحصار دو خودروساز بزرگ در بازار تذکراتی داده بود.

البته فاطمی امین در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی و در صحن علنی اظهار کرد: خودرو مسئله امروز و دیروز ما نیست بلکه مربوط به ۴۰ سال گذشته است.  ما برنامه ۲ ساله برای اصلاح تنظیم خودرو داریم و این برنامه مرحله بندی شده است و تا هفته گذشته تا ۱۸ خردادماه امسال نسبت به سال قبل تولید و عرضه خودرو ۳۵ درصد افزایش یافته است؛ میزان تولید خودروهای کف و ناقص در ۱۸ خرداد سال گذشته ۱۳۵ هزار اما در حال حاضر ۴۸ هزار است و  همچنین تولید روزانه ایران خودرو به بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ دستگاه در روز رسیده و رئیس جمهور دستور ویژه ای را در ۱۱ اسفند در مورد خودرو دادند که ما مو به مو آن را اجرا کردیم.

وزیر صمت با بیان اینکه صنعت خودرو وضعیت خوبی ندارد اما روند خوبی دارد، گفت: این صنعت در حال حرکت است و از نمایندگان تقاضا داریم ما را به لحاظ وضعیت موجود ارزیابی نکنید، باید به حرکت، سرعت و جهت توجه کنید، ما به روزمرگی دچار نشدیم البته می توانیم کارهای عوام فریبانه و ویترینی انجام دهیم اما این کار را انجام نمی دهیم و تا ساختارها حل نشود مشکلات حل نخواهد شد؛ ما نقشه راهی داریم، مشکلات همه ما را رنج می دهد و باید با همراهی و و همدلی مجلس و دولت بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

اما توضیحات فاطمی امین نتوانست نمایندگان مجلس را قانع کند و او با کارت زرد به خیابان سمیه بازگشت.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟

سایر نظرات

  • بنده خدا | ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱:۲۹ ب٫ظ

    جناب وزیر یه جوری حرف بزن که ما مردم هم بفهمیم حداقل بگو چرا تا قبل اینگه قرعه کشی هرچند دست های پشت پرده باعث برنده شدن میشه خودرو سازها هفته ای یکبار برگزار میکردن حالا شما اومدی همون هفته ای رو هم خراب کردید و اونم با این سایت مزخرفتون که آبروی همه رو بردید بخدا خسته شدیم بسه دروغ تحویل مردم دادن …..
    اینم در موردش توضیح بدید تا شک ما که خوبه یقیق ما برطرف بشه :
    آخه چطور دولت با این همه ادعاش ، چندرقاز یارانه به مردم میده و اعلام میکنه که طبق درآمد و ، املاک و ماشین و ثروت مردم رو تشخیص داده و دهک بمدی کرده ، بعد نمیتونه مصرف کننده واقعی خودرو رو پیدا کنه . اگه راست میگه این دهک بندی ها واقعی هست و اطلاعات کامل مردم رو داره به راحتی میتونه طبق همین اطلاعات ماشین رو به مصرف کننده واقعی بده ولی طبق شواهد و قرائن به جرات میگم دست خود دولت و باندهای فروش تو دست هم هست وگرنه یکی مثل من که نه خودم نه خانمم ماشین نداریم و تمام فروش فوق العاده ها ثبت نام کردم برنده نشدم ولی سراغ دارم کسی یا خودش ماشین داره یا خانوادش ولی برنده شدن . پس یا دولت داره دروغ میگه که هیچ اطلاع دقیقی از مردم نداره یا دورغ میگه قرعه کشی تو کار نیست . سهیمه خودرو به افراد خاص تعلق میگیره لطفا پخش کنید