صنعت خودروی روسیه زیر سایه تحریم

پنجشنبه - 2 تیر 1401

پیشرانه – جنگ روسیه و اکراین توانست بر صنعت خودروی روسیه اثر گذار شود.

پیشرانه – جنگ روسیه و اکراین توانست بر صنعت خودروی روسیه اثر گذار شود.

به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه» تحریم می تواند این صنعت را با مشکلات زیادی همراه کند. شاید نمونه بارز آن در صنعت خودروی ایران قابل رویت باشد که با وضع تحریم ها و با رفتن شرکای خارجی مشکلات آن در تامین قطعات و به روز رسانی پلتفرم ها افزایش یافت.
حالا روسیه نیز گرفتار چنین مشکلی شده است. با شروع جنگ میان روسیه و اکراین اتحادیه اروپا هم برای وضع تحریم ها دست به کار شد تا دولت پوتین از تصمیم خود برگشته و عقب نشینی کند. هرچند این اتفاقات نتوانست بر کاهش آتش جنگ اثر گذار باشد اما به هر حال صنعت خودروی این کشور مانند دیگر بخش ها، وارد لیست تحریمی شد.
براساس تصمیم اتحادیه اروپا، شرکای اروپایی صنعت خودروی روسیه ف از این کشور خارج شدند و روسیه باید در ادامه راه با توان خود و یافتن شرکای دیگر پیش ببرد.
هرچند شرکت های خودروسازی روسیه پس از توقف کوتاهی تلاش کردند فعالت خودر را از سر بگیرند اما در این بین شرکت مانند لادا از خودروسازان قدیمی و معروف روس مجبور است آپشن های خود را در سطح پایین تری قرار دهد.
این موضوع می تواند بر بازار این صنعت در روسیه چه در داخل چه در خارج اثر گذار باشد. این در حالی است که پیش از این جنگ ۱۷ درصد از صادرات روسیه به خودرو اختصاص داشته و امروز با توجه به این تحریم ها ، وضعیت صادرکنندگان خودروی روسیه هم با مشکل همراه می شود. درواقع تحریم ها استاندارد تولیدی در صنعت خودروی روسیه را کاهش می دهد و همین می تواند این صنعت را برای چند سالی عقب اندازد.
اما در آن سوی ماجرا وزیر صنعت معدن و تجارت درباره آمادگی همکاری خودرویی با روسیه خبر داد و گفت: ایران آماده است که قطعات خودرویی به روسیه بدهد.
و درست چند روز پیش بود که خبر تولید خودروی مشترک ایران و روسیه منتشر شد.
آن طور شرایط نشان می دهد روسیه حالا با وضع تحریم به دنبال راه هایی برای فرار از تحریم هاست.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟