معرفی چانگان یونی تی uni-t محصول احتمالی سایپا

معرفی چانگان یونی تی uni-t محصول احتمالی سایپا

پنجشنبه - 30 تیر 1401

پیشرانه- طی روزهای گذشته یک کراس‌اوور جذاب و جدید چینی در محوطه سایپا دیده شده است. این خودرو از جدیدترین تولیدات کمپانی چانگان بوده و یونیتی uni-T نام دارد.

پیشرانه- طی روزهای گذشته یک کراس‌اوور جذاب و جدید چینی در محوطه سایپا دیده شده است. این خودرو از جدیدترین تولیدات کمپانی چانگان بوده و یونیتی uni-T نام دارد.

به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه» چانگان یونی تی هم‌اینک در حال پشت سر گذاشتن مراحل تست فنی در جاده‌های ایران است و به‌احتمال‌قوی طی ماه‌های آینده به فهرست تولیدات سایپا اضافه خواهد شد.

شرکت سایپا سابقه همکاری با چانگان در تولید مدل سی اس ۳۵ را داشته و اکنون می‌تواند شراکتش با خودروساز چینی را در پروژه یونی-تی پی بگیرد. در ادامه با پیشرانه همراه باشید تا زیروبم خودرو چانگان UNi-T را به اطلاع شما برسانیم.

معرفی چانگان یونی تی

ماجرای تولد چانگان یونیتی به یک طرح کانسپت یا مفهومی در سال ۲۰۱۷ برمی‌گردد. کمپانی چانگان در این سال کانسپت یویو را به نمایشگاه خودروی پکن برد اما حدود سه سال طول کشید تا نسخه تولیدی این کانسپت با نام چانگان uni-t به بازار معرفی شود.

استایل چانگان uni-t یک دوره جدید را در تاریخ کمپانی چانگان کلید زده که احتمالاً جهت‌گیری آینده این شرکت را نیز تا حدودی برای ما روشن می‌کند و سبک طراحی آن‌ها را به ما نشان می‌دهد.

شرکت سایپا که پیش‌ازاین مدل cs35 را به بازار کشور ارائه داده بود، حالا قصد دارد چانگان یونیتی را به مشتری ایرانی تحویل دهد. یونی تی یکی از بهترین گزینه‌هایی است که سایپا می‌تواند جهت مقابله با رقبای جدید بازار، به‌ویژه کراس‌اوورهای چینی، به سبد محصولات خود اضافه کند.

طراحی چانگان یونیتی

چانگان UNi-T یک کراس‌اوور جمع‌وجور است که عضلات فراوانی در نقاط مختلف بدنه آن دیده می‌شود. این طراحی عضلانی با چهره خشن و هجومی همراه شده تا اوج آدرنالین و هیجان را به بینندگان تزریق کند. استفاده از زوایای تند در طراحی چراغ‌ها و جلوپنجره بدون قاب، نمایی کاملاً امروزی و هیجان‌انگیز برای چهره چانگان یونیتی پدید آورده است.

قسمت عقب نیز با چراغ‌های کشیده و سراگزوزهای ذوزنقه‌ای کرومی تزیین‌شده تا فرمی مطابق با روحیات جوان‌پسندانه ارائه دهد و هماهنگی جذابی با دیگر بخش‌ها به وجود آورد. چراغ‌خطر تعبیه‌شده در قسمت وسط دیفیوزر سپر نیز یادآور خودروهای فرمول یک است و بر چاشنی اسپرت بودن نمای بیرونی یونی تی می‌افزاید.

جسارت و خلاقیت به‌کاررفته در نمای بیرونی uni-t را نمی‌توان داخل کابین آن مشاهده کرد. بااین‌حال المان‌های امروزی مثل نمایشگرهای یکپارچه، غربیلک فرمان دی-کات، صندلی‌های خوش‌فرم و…، درون کابین خودرو موجود هستند که می‌توانند انتظارات نسبی مشتریان را برآورده سازند. خاص‌ترین بخش طراحی داخلی یونیتی به نوع شیفتر دنده آن مربوط می‌شود که به‌احتمال‌قوی می‌توان گفت تاکنون در هیچ خودرویی دیگری مشابه آن دیده نشده است.

معرفی چانگان یونی تی uni-t محصول احتمالی سایپا

چانگان یونیتی

چانگان یونیتی

معرفی چانگان یونی تی uni-t محصول احتمالی سایپا

مشخصات فنی چانگان یونی تی

همان‌طور که انتظار داشتیم چانگان یونیتی هم مثل دیگر هم‌وطنان خود از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ برخوردار شده است؛ اما خبر خوب اینجاست که یک موتور ۲ لیتری توربو نیز در سال ۲۰۲۱ برای این خودرو به میدان آمده و توان فنی مطلوبتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

پیشرانه ۱.۵ لیتری قادر است ۱۸۰ اسب بخار قدرت تولید کند و این در حالی است که موتور ۲ لیتری توربوشارژ چانگان یونیتی قابلیت ایجاد توانی برابر ۲۳۳ اسب بخار را دارد. در حال حاضر یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه پیشرانه ۱.۵ لیتری را همراهی می‌کند و گیربکس ۸ دنده اتوماتیک نیز یار و یاور موتور ۲ لیتری توربوشارژ در چانگان یونی تی شده است.

شتاب صفر تا ۱۰۰ چانگان یونیتی در نمونه ۱.۵ لیتری چیزی حدود ۸.۶ ثانیه اعلام‌شده و این رقم برای مدل مجهز به مدل موتور ۲ لیتری به هفت ثانیه کاهش پیدا می‌کند. هنوز مشخص نیست که کدام مدل توسط سایپا در ایران تولید خواهد شد اما به هر صورت، هر دو مدل کاملاً پرشتاب نشان می‌دهند و احتمالاً در آینده نزدیک شاهد حضور یک خودروی چابک در فهرست محصولات سایپا خواهیم بود. سایر مشخصات فنی چانگان یونی تی را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

 

مدل چانگان یونی-تی ۱.۵ لیتری چانگان یونی تی ۲.۰ لیتری
نوع موتور چهار سیلندر توربوشارژر تزریق مستقیم چهار سیلندر توربوشارژر تزریق مستقیم
قدرت ۱۸۰ اسب بخار ۲۳۳ اسب بخار
گشتاور ۳۰۰ نیوتن ‌متر ۳۹۰ نیوتن‌ متر
انتقال قدرت هفت سرعته دوکلاچه (DCT) دیفرانسیل جلو هشت سرعته اتوماتیک ۸AT دیفرانسیل جلو
مصرف سوخت ترکیبی ۶.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ۶.۷ لیتر در صد کیلومتر
شتاب صفرتا ۱۰۰ ۸.۶ ثانیه ۷ ثانیه
بیشترین سرعت ۲۰۵ KM/H ۲۱۵ KM/H

 

آپشن های چانگان uni-t

مهم‌ترین آپشن هایی که نسخه‌های فول آپشن چانگان uni – t به کاربران خود ارائه می‌دهند، شامل چنین تجهیزاتی است:

شش کیسه هوا، سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، رادار هشدار نقطه کور، هشدار خروج از خط، دوربین ۳۶۰، ورود بدون کلید، کروز کنترل هوشمند، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، صندلی‌های برقی با گرمکن، سقف پانوراما و سانروف برقی، آینه‌های جانبی تاشونده برقی با گرمکن، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی، دوربین عقب و نویگیشن، ترمز پارک برقی با اتوهلد و…

البته فعلا مشخص نیست که سایپا چه سطحی از امکانات را برای یونیتی در نظر می‌گیرد اما واضح است که اگر می‌خواهد این خودرو قابلیت رقابت با حریفان را در ایران داشته باشد، قطعا باید به سطح امکانات آن بیشتر توجه کند و تجهیزات مطلوبی را برای آن در نظر بگیرد.

قیمت و زمان عرضه چانگان یونی تی

قیمت چانگان یونیتی بسته به تجهیزات و نوع تیپ آن در بازارهای بین‌المللی چیزی حدود ۱۴ تا ۲۲ هزار دلار است؛ بنابراین فعلا نمی‌توانیم به طور دقیق قیمت نسخه مونتاژی توسط سایپا را اطلاع‌رسانی کنیم؛ اما تقریبا می‌توان مطمئن بود که با فرض ثبات شرایط فعلی، چانگان یونیتی در ایران چیزی بیش از یک میلیارد تومان قیمت‌گذاری خواهد شد. البته احتمال عرضه تیپ‌های مختلفی از این کراس‌اوور اسپرت خانوادگی با قیمت‌های متفاوت نیز در کشورمان وجود دارد.

در این میان محصولاتی مثل لاماری ایما، تیگو هفت پرو و فونیکس اومودا ۵ که توسط مدیران خودرو روانه بازار ایران خواهد شد، می‌توانند نزدیک‌ترین حریفان چانگان یونیتی سایپا باشند. هنوز زمان عرضه uni -t به بازار مشخص نشده اما اگر سایپا تولید این خودرو به طور قطعی تایید کند، احتمالاً شاهد معرفی رسمی و آغاز فروش آن در کشور طی ماه‌های پیش رو خواهیم بود.

نوشته: حسین باباپور

معرفی چانگان یونی تی uni-t محصول احتمالی سایپا

معرفی چانگان یونی تی uni-t محصول احتمالی سایپا

چانگان یونیتی

چانگان یونیتی

چانگان یونیتی

چانگان یونیتی

چانگان یونیتی در سایپا

معرفی چانگان یونی تی uni-t محصول احتمالی سایپا

معرفی چانگان یونی تی uni-t محصول احتمالی سایپا

معرفی چانگان یونی تی uni-t محصول احتمالی سایپا

چانگان یونی تی در سایپا

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟