تصاویر دپوها و جریان سازی دلالان

دوشنبه - 3 مرداد 1401

پیشرانه – گاهی دلالان بازار خودرو از روش های مختلفی برای سود بیشتر استفاده می کنند که منجر به برهم خوردن آرامش بازار می شود.  برهم خودرن آرامش بازار برای صنعت خودرو چندان اتفاق جالبی نخواهد بود اما در این میان عده ای ندانسته یا شاید دانسته به همراهی با دلالان پرداخته و با انتشار تصویر پارکینگ خودروسازان بازار را برهم می زنند.

پیشرانه – گاهی دلالان بازار خودرو از روش های مختلفی برای سود بیشتر استفاده می کنند که منجر به برهم خوردن آرامش بازار می شود. برهم خودرن آرامش بازار برای صنعت خودرو چندان اتفاق جالبی نخواهد بود اما در این میان عده ای ندانسته یا شاید دانسته به همراهی با دلالان پرداخته و با انتشار تصویر پارکینگ خودروسازان بازار را برهم می زنند.

به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه» ؛ خودروهای دپویی در پارکینگ خودروسازان تا حدودی توانست دردسرهایی را ایجاد و اذهان عمومی را با نگرانی همراه کند.

اینکه این تعداد از خودرو در پارکینگ ها دپو شده باشد می تواند دلایل بسیاری داشته باشد که در حال حاضر پارکینگ خودروسازان در حال کم کردن میزان خودروهای ناقص پارکینیگی هستند.

اما جالب است بدانید ظرفیت پارکینگ اصلی ایران خودرو حدود ۱۰ هزار دستگاه و برابر با تولید ۳-۴ روز این شرکت است که به دلیل انجام فرآیند شماره گذاری و تحویل برای مدت کوتاهی متوقف است و روزانه در حال تخلیه و پر شدن با خودروهای دیگر است. درنتیجه پر بودن پارکینگ ها می تواند موضوعی عادی باشد و جای نگرانی نداشته باشد.

اما انتشار تصاویر هوایی از پارکینگ ایران خودرو که گاها از سوی برخی سلبریتی ها و یا پلیس انجام گرفته نشان می دهد حجمی از این خودروها دپو شده و شاید این خودروسازان به دنبال بهره برداری از افزایش قیمت در بازار باشند. اما سوال این است که این افرادی که اقدام به انتشار این تصاویر می کنند خبری از پارکینگ خودروسازان بزرگ جهان دارند؟

بی تردید نبود آگاهی می تواند بازار را با تشنج همراه کند و برخی به این موضوع دامن می زنند. اینکه بدون بررسی کارشناسی تصاویری از پارکینگ ها منتشر می شود و گاهی جامعه را به این سو می کشاند که افزایش قیمت در راه است و خودروسازان برای آن روز خودروها را دپو کرده اند. پس شاید بتوان پشت پرده برخی از این اقدامات را به دلالان بازار نسبت دارد که جریانی را برای آشفته کردن بازار مدیریت می کنند و در مواردی هم موفق شدند. اما نکته آن است که این اتفاق در میان خودروسازان کشورهای دیگر نیز باب است و نمی توان آن را ضعف صنعت خودرو یا سواستفاده از شرایط بازار برای دستیابی به سود بیشتر  دانست. این اتفاق تنها منجر به بدبینی جامعه نسبت به صنعت خودروسازی کشور می شود. آن هم در شرایطی خودروسازانی همچون ایران خودرو به دنبال ارتقای کیفیت محصولات تولیدی خود هستند و با عرضه های پی در پی نیاز جامعه را تامین می کنند.

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟