«پاورترین» ایران خودرو، درآمدزایی می کند

دوشنبه - 10 مرداد 1401

پیشرانه – پروژه ایران‌خودرو پاورترین می تواند تحولی در صنعت خودروی کشور و افزایش صادرات این بخش باشد.

پیشرانه – پروژه ایران‌خودرو پاورترین می تواند تحولی در صنعت خودروی کشور و افزایش صادرات این بخش باشد.
به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه»  پروژه ایران‌خودرو پاورترین به صورت جدی در دستور کار ایران خودرو یکی ازبزرگترین شرکت های خودروسازی ایران قرار گرفته است. پروژه ای که باعث می شود تا ایران خودرو به عنوان قطب تولید قوای محرکه در ادامه مسیر پیش برود و با افزایش درآمد خود توان تولیدی را ارتقا داده و سهم صادراتی خود را بالا ببرد.
نکته مهم آن است که ایران خودرو برای امسال و سال آینده بخشی از درآمد خود را به این موضوع اختصاص داده است و به نوعی این پروژه به کمک افزایش درآمد آن خواهد آمد.
این پروژه راه‌اندازی شرکت پایه و مادر توسعه تجارت و خدمات قوای محرکه ایران خودرو را در دل خود جای داده است، شرکتی که وظیفه بازاریابی، سفارش‌گذاری و فروش موتور، گیربکس و اکسل را به بازارهای خارج از گروه صنعتی ایران خودرو و همچنین بازارهای بین‌المللی برعهده دارد. درنتیجه بخش عمده ای از تمرکز این شرکت و این پروژه دستیابی به بازارهای بیشتر است.
درواقع تولید و صادرات موتور، گیربکس و قوای محرکه می تواند مسیری هوشمندانه برای درآمدزایی ایران خودرو باشد. خودروسازان بزرگ دنیا نیز به دنبال هم افزایی و تشکیل هلدینگ هایی هستند که بتواند قطعات و تکنولوژی های مورد نیاز را تامین کرده و با کاهش هزینه تولید میزان بهره وری را هم افزایش دهند.
بدون شک چنین اتفاقی بر وضعیت سهام ایران خودرو در بورس هم اثر گذار است و می توان ذهنیت جامعه نسبت به صنعت خودرو را تغییر دهد. از سویی دیگر توسعه صادرات محصولات این کشور می تواند تعامل آن با دنیا را گسترده تر کرده و می تواند در درامدهای ارزی نقش آفرین باشد.
اما بعد دیگر این موضوع را می توان در افزایش اشتغالزایی صنعت خودرو مشاهده کرد. راه اندازی این شرکت و اجرایی شدن این پروژه می تواند اشتغالزایی به همراه داشته و همکاری میان ایران خودرو و شرکت های دانش بنیان را افزایش دهد که خود گامی در مسیر تحقق شعار سال خواهد.
اما در گامی دیگر این پروژه منجر به جلوگیری از خام فروشی می شود. اتفاقی که حتی مقام معظم رهبری نیز بارها برآن تاکید داشته اند. تکمیل زنجیره ارزش در صنایع مختلف ازجمله صنعت خودرو موجب افزایش ارزش افزوده می شود.
این پروژه یکی از اقدامات مهم و استراتژیک و دارای منافع بلندمدت برای ایران خودرو است.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟