مقایسه‌ کی ام سی J7 و آریزو 6 پرو | دو سدان اسپرت در برابر یکدیگر

مقایسه‌ کی ام سی J7 و آریزو ۶ پرو | دو سدان اسپرت در برابر یکدیگر

سه شنبه - 11 مرداد 1401

پیشرانه- در سال جاری کرمان موتور سدان کی ام سی j7 را به ایران آورده است و در سمت دیگر مدیران خودرو با آریزو ۶ پرو قصد دارد به نبرد محصول جدید کرمان موتور برود.

پیشرانه- در سال جاری کرمان موتور سدان کی ام سی j7 را به ایران آورده است و در سمت دیگر مدیران خودرو با آریزو ۶ پرو قصد دارد به نبرد محصول جدید کرمان موتور برود.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» در این مقاله به مقایسه‌ کی ام سی J7 و آریزو ۶ پرو می‌پردازیم تا ببینیم از جهات مختلف هر یک چه مزیت‌هایی بر دیگری دارد و درنهایت ارزش خرید کدام‌یک بیشتر است؟

معرفی

کی ام سی j7 یکی از جدیدترین محصولات کمپانی جک محسوب می‌شود که با نام سهول A5 پلاس در سال ۲۰۲۱ به بازار چین راه پیدا کرده است. این خودرو در کلاس سدان‌های فستبک قرار می‌گیرد و توسط شرکت کرمان موتور به بازار ایران خواهد آمد.

در سوی دیگر سدان آریزو ۶ پرو حضور دارد. این محصول در اصل نسخه فیس‌لیفت چری آریزو ۶ است که پیش‌ازاین توسط مدیران خودرو به بازار کشورمان عرضه شده بود. این خودرو در کشور چین با نام چری آریزو ۵ پلاس به فروش می‌رسد و در ایران با نشان فونیکس در اختیار متقاضیان داخلی قرار خواهد گرفت.

مقایسه‌ کی ام سی J7 و آریزو ۶ پرو از جنبه طراحی

ازآنجاکه چری آریزو ۶ پرو در اصل یک نسخه فیس‌لیفت و مجلل‌تر از سدان قدیمی آریزو ۵ به‌حساب می‌آید، بنابراین خلاقیت‌های مورد انتظار در بحث طراحی بیرونی آن چندان مشاهده نمی‌شود. صرفاً یک سدان نسبتاً زیبا و امروزی را می‌بینیم که طراحی بیرونی آن چندان هیجان‌انگیز نیست و به‌ویژه در مقایسه با محصول فستبک کرمان موتور نمی‌تواند سطح آدرنالین خون را به حد بالایی افزایش دهد؛ بنابراین در بحث طراحی بیرونی، KMC J7 به دلیل برخورداری از استایل بدنه فستبک و طراحی چهره و نمای عقب جسورانه‌تر، می‌تواند خودروی زیباتری به‌حساب آید.

اما در مورد مقایسه کی ام سی J7 و آریزو ۶ پرو از حیث نمای داخلی نمی‌توان با قطعیت نظر داد. هر دو خودرو طراحی مدرن به‌ویژه در بخش داشبورد ارائه می‌دهند و بسته به سلیقه مشتری، هر یک می‌تواند فضای کابین جذاب‌تری را در اختیار شما قرار دهد. دراین‌بین به دلیل فاصله محوری بزرگ‌تر، فضای کابین کی ام سی جی ۷ کمی بزرگ‌تر از حریف بوده و به‌ویژه در ردیف عقب آن می‌توان راحتی بیشتری نصیب سرنشینان کرد.

مقایسه فنی kmc j7 و آریزو ۶ پرو

هم کی ام سی j7 و هم فونیکس آریزو ۶ پرو موتورهای ۱.۵ لیتری توربوشارژ را در فضای جلوی خود جا داده‌اند. البته مشخصات عملکردی این پیشرانه‌ها یکسان نیست؛ زیرا موتور کی ام سی J7 قدرتی معادل ۱۷۲ اسب بخار و ۲۸۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند، این در حالی است که موتور فونیکس آریزو ۶ پرو دارای توان خروجی معادل ۱۵۶ اسب بخار و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور است.

گیربکس حاضر در محصول کرمان موتور از نوع شش سرعته دو کلاچه بوده اما جعبه‌دنده آریزو ۶ پرو از نوع cvt با ۹ دنده مصنوعی در حالت تیپ ترونیک خواهد بود؛ بنابراین به نظر می‌رسد که مشخصات فنی جک جی ۷ نسبت به آریزو ۶ پرو برتری داشته باشد و سواری مهیج‌تری را نصیب کاربران کند. همچنین حضور سیستم تعلیق پیشرفته‌تر مولتی لینک برای کی ام سی باعث می‌شود تا سرنشینان حاضر در ردیف عقب این خودرو سواری نرم و آرامش‌بخش‌تری نسبت به آریزو ۶ پرو که در قسمت عقب خود دارای سیستم تعلیق میله پیچشی است، احساس کنند.

 

خودرو کی ام سی J7 آریزو ۶ پرو
نوع موتور ۱.۵ لیتری توربو TGDi ۱.۵ لیتری توربو
توان ۱۷۲ اسب بخار- ۲۸۰ نیوتن‌متر ۱۵۶ اسب بخار-۲۳۰ نیوتن‌متر
گیربکس شش سرعته دوکلاچه DCT CVT با ۹ دنده مصنوعی
شتاب ۰-۱۰۰ کمتر از ۸ ثانیه حدود ۹.۵ ثانیه
مصرف سوخت
بیشترین سرعت ۱۷۰ کیلومتربرساعت ۲۱۰ کیلومتربرساعت
وزن (KG) ۱۴۸۵ ۱۳۵۸

 

مقایسه کی ام سی J7 و آریزو ۶ پرو از نظر امکانات رفاهی و ایمنی

با بررسی میزان امکانات رفاهی این دو سدان چینی مونتاژ داخل متوجه می‌شویم که سطح امکانات رفاهی آن‌ها تقریباً یکسان است. مواردی مثل کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، صندلی راننده با تنظیمات برقی و گرم‌کن، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، صفحه آمپر تمام دیجیتال، سانروف، دوربین عقب، استارت دکمه‌ای، ورود بدون کلید و…، از مهم‌ترین تجهیزات رفاهی به‌کاررفته در کی ام سی J7 و فونیکس آریزو ۶ پرو به‌حساب می‌آیند.

اما دراین‌بین تفاوت‌هایی هم دیده می‌شود. به‌عنوان‌مثال کی ام سی جی ۷ دارای دو آپشن مهم و کاربردی کول باکس و شیفتر تعویض دنده پشت فرمان است که همین دو مورد می‌تواند موجب برتری نسبی آپشن‌های رفاهی کی ام سی جی ۷ در مقایسه با چری آریزو ۶ پرو شود.

اما در بحث مقایسه کی ام سی J7 با آریزو ۶ پرو از نظر امکانات ایمنی می‌توان گفت که وضعیت آریزو ۶ پرو بهتر از حریف است؛ زیرا رادارهای هشدار نقاط کور، رادار هشدار جانبی و رادار هشدار تغییر لاین برای محصول مدیران خودرو در نظر گرفته‌شده که در کی ام سی جی ۷ موجود نیستند. بااین‌حال KMC J7 دارای سیستم ترمز اضطراری است که حریف فاقد آن است. شش کیسه هوا، سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دوربین ۳۶۰ و حسگر پارک عقب ازجمله تجهیزات ایمنی مشترک بین این دو سدان چینی به شمار می‌روند.

در مورد سطح ایمنی این دو خودرو اطلاعات دقیقی در دسترس نیست، اما با توجه به پیشرفت‌های خودروهای چینی می‌توان انتظار داشت که سطح امنیت kmc j7 و فونیکس آریزو ۶ پرو در رتبه‌های قابل‌قبول و مطلوبی قرار داشته باشد.

نتیجه مقایسه‌ کی ام سی J7 و آریزو ۶ پرو

با توجه به نتایج به‌دست‌آمده در موارد بالا می‌توان حدس زد که کی ام سی جی ۷ می‌تواند برنده نسبی این رقابت باشد. این خودرو ازلحاظ طراحی ظاهری جلوه جذاب‌تری ارائه می‌دهد، کابین آن جادارتر است و پیشرانه پرقدرت‌تر آن می‌تواند چابکی بیشتری را نصیب کاربران کند. ازلحاظ امکانات نیز کمی نسبت به حریف برتری دارد و درمجموع سدان بهتری نسبت به آریزو ۶ پرو به نظر می‌رسد.

نوشته: حسین باباپور

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟