نمایش جدید فاطمی امین برای خودرویی ها

دوشنبه - 31 مرداد 1401

پیشرانه -سید رضا فاطمی امین در تلاش است با نمایشی جدید در صنعت خودرو به نام نمایشگاه تحول صنعت خودرو، جایگاه خود را به عنوان وزیر تثبیت کند.

پیشرانه -سید رضا فاطمی امین در تلاش است با نمایشی جدید در صنعت خودرو به نام نمایشگاه تحول صنعت خودرو، جایگاه خود را به عنوان وزیر تثبیت کند.

به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه» ، وزارت صمت در اقدامی دیگر در بخش خودرو به سراغ  برگزاری نمایشگاه تحول صنعت خودرو در هفته ابتدایی شهریور رفته است آن هم در شرایطی که نمایشگاه خودرو تهران پس از ۲  سال وقفه، امسال در شهر آفتاب برگزار شد. اما منظور وزارت صمت از تحول چیست؟ آیا این تحول به مانند سامانه فروش یکپارچه خودرو خواهد بود؟

اگر منظور چنین تحولی باشد بدون شک انتظار چندانی نباید از این نمایشگاه داشت. اما موضوع دیگری در این بین موازی کاری وزارت صمت درست پس از گذشت سه ماه از نمایشگاه خودرو تهران است که حالا به سراغ مانور خبری جدید رفته تا نشان دهد اتفاقاتی در این صنعت در حال وقوع است اما دستاورد چندانی تا به این لحظه قابل رویت نیست که بتوانیم از آن به عنوان تحول یاد کرد. البته سوال دیگر آن است که چرا سید رضا فاطمی امین وزیر صمت از نمایشگاه خودرو تهران که به نوعی نماد تحول در این صنعت است و شرکت ها اخرین دستاوردهای خود را عرضه کرده بوند، بازدید نکرد؟

آن طور که مشخص است مسیر فاطمی امین برای صنعت خودرو جدای از مسیرهایی است که تا به امروز ایجاد شده و حالا می خواهد به نام تحول راهی جدید ایجاد کند که مشخص نیست انتهای آن به کجا می رسد. از سویی دیگر این اتفاق می تواند نمایشی برای حفض صندلی وزارت حتی پس از تفکیک باشد. به هر حال فراموش نکنیم که فاطمی امین در لبه پرتگاه از دست دادن صندلی وزارت است و حالا با هر روشی تلاش می کند تا این جایگاه را حفظ کند.

اما آقای وزیر بهتر نیست این هزینه را صرف توسعه صنعت خودرو و ارتقای کیفیت محصولات تولیدی کنید؟ بدون شک بخشی از هزینه این نمایشگاه از جیب خودروسازان دولتی برای شواف هرچه بیشتر صرف می شود تا قدرت خود را به رخ بکشند اما بهتر است این قدرت را در نظر مخاطبان و مصرف کنندگان جستجو کرد که امروز از وضعیت کیفیت محصولات تولیدی ابر خودروسازان کشور ناراضی هستند.

البته آقای وزیر بدون احترام به حقوق مخاطبان و بازدیدکنندگان به سراغ سایت شمال شهر تهران رفته است که به دلیل بار ترافیکی، ۱۶  سال است برگزاری نمایشگاه خودرو در آن ممنوع است، اما این ترافیک به قیمت نمایش خودرویی فاطمی امین برای مردم تمام می شود که می توان از همین لحظه خروجی آن را پیش بینی کرد.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟