معرفی محصول اختصاصی مدیران خودرو تا سال ۱۴۰۵

معرفی محصول اختصاصی مدیران خودرو تا سال ۱۴۰۵

یکشنبه - 6 شهریور 1401

پیشرانه – بهرام شریعت؛ رییس هیات مدیره مدیران خودرو طی کنفرانس خبری در نمایشگاه تحول صنعت خودرو به تشریح برنامه های گسترده مدیران خودرو برای ۵ سال آینده پرداخت.

پیشرانه – بهرام شریعت؛ رییس هیات مدیره مدیران خودرو طی کنفرانس خبری در نمایشگاه تحول صنعت خودرو به تشریح برنامه های گسترده مدیران خودرو برای ۵ سال آینده پرداخت.

به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه» ،شریعت با اشاره به آغاز فعالیت مدیران خودرو از سال ۱۳۸۱ گفت: تا کنون ۴۲۰ هزار خودرو که نشان دهنده سهم ۷ درصدی مدیران خودرو از بازار خودرو ایران است به بازار عرضه شده و هم اکنون ۲۱۷ نماینده فروش و ۲۲۰ مرکز خدمات پس از فروش در سراسر کشور داریم. رییس هیات مدیره مدیران خودرو ظرفیت کارخانه این شرکت در شهر بم را ۱۶۰ هزار دستگاه در سال عنوان کرد و از اشتغال حدود ۱۱ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این مجموعه خودروسازی خبر داد. شریعت همچنین میزان سرمایه گذاری مشترک با شریک چینی در مجموعه مدیران خودرو را بیش از ۳۰۰ میلیون دلار عنوان کرد و افزود: در زمینه فروش نیز ۱۶۰ میلیون دلار سرمایه گذاری انجام شده است.

بهرام شریعت آمار تولید مدیران خودرو در سال ۱۴۰۰ را ۴۰هزار دستگاه اعلام کرد و در زمینه برنامه سال جاری و سال های آینده در زمینه تیراژ تولید گفت: امسال برنامه دستیابی به تیراژ تولید ۹۰ هزار دستگاه را داریم که طی نیمه نخست تا کنون حدود ۴۰هزار دستگاه آن محقق شده و برای سال آینده برنامه تولید ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو را داریم و این آمار تا سال ۱۴۰۵ به ۳۵۰هزار دستگاه خواهد رسید.

رییس هیات مدیران مدیران خودرو همچنین در زمینه توسعه شبکه نمایندگان طی برنامه ۵ساله گفت: شمار نمایندگان مدیران خودرو تا ۵ سال آینده در سراسر کشور به ۶۰۰عدد خواهد رسید و در زمینه اشتغال نیز به ۱۰۰ هزار شغل مستقیم خواهیم رسید.

مهمترین خبر بهرام شریعت برای برنامه ۵ ساله مدیران خودرو تصمیم تاسیس کارخانه سوم در حوالی تهران بود که به گفته او نیازمند تخصیص زمینی به وسعت ۵میلیون متر مربع دارد تا ۲ میلیون متر مربع آن به کارخانه اختصاص پیدا کند و سه میلیون متر مربع دیگر نیز برای شهرک صنعتی استفاده شود که هدف آن قطعه سازی مشترک قطعه سازان ایران و شرکای چینی با جدیدترین تکنولوژی در راستای انتقال دانش تولید قطعات و خودرو در ایران است.

شریعت همچنین در زمینه برنامه صادرات محصولات مدیران خودرو خواستار ارائه جوایز صادراتی از سوی دولت شد و گفت: برای مثال اگر روی هر خودرو هزار دلار جایزه صادراتی تعیین شود امکان حضور رقابتی در بازارهای هدف و حتی بازار روسیه و کشورهای CIS را نیز خواهیم داشت.

تاسیس مرکز تحقیق و توسعه مدیران خودرو برای توسعه خودرو اختصاصی با ۷۰درصد داخلی سازی برنامه مهم دیگری بود که از سوی رییس هیات مدیره مدیران خودرو به عنوان یکی از برنامه های ۵ ساله این خودروساز اعلام شد. مرکز تحقیق و توسعه مدیران خودرو به تازگی تاسیس شده و نتیجه برنامه های آن در قالب خودرو اختصاصی سال ۱۴۰۵ نهایی خواهد شد.

شریعت همچنین در زمینه توسعه خودروهای برقی با اشاره به آغاز تولید انبوه آریزو۵ الکتریکی گفت: در صورتی دولت به ما معدن مس یا لیتیوم بدهد توانمندی و دانش آن را داریم تا با تولید باتری لیتیومی نیاز داخل برای توسعه خودروهای الکتریکی را تامین و حتی در زمینه صادرات موتور الکتریکی و باتری صادرات هم داشته باشیم.

رییس هیات مدیره مدیران خودرو پس از ارائه گزارش های برنامه ۵ ساله مدیران خودرو در پاسخ به سوال خبرنگاران در زمینه تصمیم این شرکت برای عرضه خودرو اقتصادی و همچنین برنامه حضور در برنامه گسترده چری در بازار روسیه گفت: تعرفه تعیین شده برای واردات خودرو اقتصادی کمتر از تعرفه مورد نیاز برای تولید این خودروها است و دولت باید تعرفه تولید را نسبت به واردات منطقی کند تا عرضه خودرو اقتصادی توجیه داشته باشد و در این زمینه مذاکراتی نیز انجام داده ایم. وی افزود: چری به صورت مستقل برنامه گسترده در بازار روسیه دارد که قیمت نهایی تولید ما قابلیت رقابت با تولیدات چری در روسیه را ندارد اما اگر دولت جایزه صادرات به ما تخصیص دهد امکان حضور رقابتی در بازار روسیه نیز وجود خواهد داشت. شریعت همچنین در پایان ضمن استقبال از واردات خودرو گفت: به عقیده شخصی من همواره باید به میزان درصدی از تولید خودرو به واردات اختصاص پیدا کند.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟