تصمیم نهایی برای واردات خودرو چیست؟

شنبه - 23 مهر 1401

پیشرانه – ایرادات وارده از سوی رییس مجلس شورای اسلامی به آیین نامه واردات خودرو در کنار مطرح شدن دوباره استیضاح وزیر می تواند واردات خودرو را به برزخ ببرد.

پیشرانه – ایرادات وارده از سوی رییس مجلس شورای اسلامی به آیین نامه واردات خودرو در کنار مطرح شدن دوباره استیضاح وزیر می تواند واردات خودرو را به برزخ ببرد.

به گزارش وب سایت خبری«پیشرانه » ، آن طور که پیداست واردات خودرو مانند کلاف پیچیده ای است که هنوز وزارت صمت نتوانسته سر نخ آن را پیدا کرده و کار را به مرحله اجرا برساند. درست چند روز قبل بود که سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت از انجام فرآیند وارات خودرو خبر داد و اعلام کرد در حال انتخاب شرکت واردکننده هستند و بسیاری از شرکت هایی که متقاضی برای واردات هستند دارای شرایط لازم نبودند.

درست در این شرایط بود که بازار خودرو خود را برای واردات خودرو اماده می کرد و اجرایی شدن این موضوع می توانست شرایط بازار خودرو را که در چند ماه اخیر منتظر این اتفاق بود را تغییر دهد، ایرادات ریس مجلس شورای اسلامی مطرح شد.

محمدباقر قالییاف در نامه ای به رییس جمهوری به مصوبه واردات خودرو سه ایراد وارد دانسته و مصوبه دولت در رابطه با «تعیین سازوکار واردات خودرو» را مغایر قانون خوانده است. البته سخنگوی وزارت صمت در این باره اظهار کرده، ایرادات مطرح شده به آیین ‌نامه واردات خودرو سبب ابطال آن نمی ‌شود.

اشکال‌های وارده به این آیین‌نامه به زودی اصلاح و نتیجه آن در اسرع وقت تقدیم مجلس خواهد شد. امید قالیباف تصریح کرد: عزم دولت و مجلس برای واردات خودرو جدی است و قطعا واردات انجام خواهد شد. اما آن طور که پیداست در زمان پیش رو بار دیگر می تواند این آیین نامه را بین مجلس و وزارت صمت دچار پاسکاری کند.

از سویی دیگر خبرهایی مبنی بر به جریان افتادن استیضاح وزیر صمت به گوش می رسد که قرار است در هفته های پیش رو اعلام وصول شود. درنتیجه اجرایی شدن این آیین نامه می تواند مشمول زمان بیشتر شود و باز هم بازار را در حالت برزخ برای واردات نگه دارد.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟