پس از همکاری با روسیه حالا خودروی ایرانی به ارمنستان می رود

دوشنبه - 25 مهر 1401

پیشرانه -وزارت صمت در تلاش است تا همکاری های بین المللی در صنعت خودرو را توسعه دهد و با این موضوع بتواند ارز آوری این صنعت را افزایش دهد.

پیشرانه -وزارت صمت در تلاش است تا همکاری های بین المللی در صنعت خودرو را توسعه دهد و با این موضوع بتواند ارز آوری این صنعت را افزایش دهد.

به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه» پیش تر نیز وزیر صمت از آمادگی ایران برای همکاری با صنعت خودروی روسیه خبر داده بود. اتفاقی که بی تردید متاثر از تحریم های روسیه پس از حمله به اکراین است و می تواند باب همکاری با مسکو را توسعه دهد.

اما حالا صحبت از ایجاد خط تولید خودروی ایرانی در ارمنستان است با هدف توسعه صادرات به کشورهای حوزه اوراسیا است.

«علیرضا پیمان پاک» رییس سازمان توسعه تجارت ایران در این باره گفته است: در این باره یک خودروساز ایرانی و یک سرمایه گذار از طرف ارمنستان اعلام آمادگی کرده اند که این موضوع از طریق وزارت اقتصاد ارمنستان و وزارت صمت ایران در حال پیگیری است.

وی  ادامه داد: خودروهای صادر شده به ارمنستان محصول شرکت ایران خودرو هستند و  تاکنون سفارش‌گذاری ۲۰۰ دستگاه خودرو به ارمنستان انجام شده و در مرحله نخست صادرات خودرو به صورت آزمایشی بوده است و منتظریم که نتایج آن دیده شود.

با توسعه صادرات خودرو به ارمنستان که تاکید می شود به صورت تهاتر انجام نمی شود باید منتظر ارز آوری این صنعت برای کشور باشیم. موضوعی که می تواند به توسعه پلتفرم های تولیدی و ارتقای کیفیت خودروهای تولیدی بینجامد.

درواقع چیزی که در بحث صادرات خودرو حائز اهمیت است، ارتباط با بازارهای جهانی است تا بتوان از این مسیر صنعت خودرو را از مشکلاتی که گرفتار آن است نجات داد. فراموش نکنیم عرضه باکیفیت و مدوام از فاکتورهای اصلی موفقیت در صادرات است.

در نتیجه برنامه تولیدی در شرکت های خودروسازی باید با جدیت پیش رود تادر کنار تامین نیاز داخل بتوان در بازارهای صادراتی حضور موفقی داشت.

 

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟