تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲

تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲ با قیمت کمتر از ۶۵۰ میلیون تومان؛ گزینه جذاب واردات در کلاس وانت پیکاپ‌ها

سه شنبه - 3 آبان 1401

پیشرانه- تویوتا هایلوکس از مشهورترین و محبوب‌ترین وانت پیکاپ های میان قیمت دنیا به‌حساب می‌آید که آوازه آن به کمتر جایی نرسیده است.

پیشرانه- تویوتا هایلوکس از مشهورترین و محبوب‌ترین وانت پیکاپ های میان قیمت دنیا به‌حساب می‌آید که آوازه آن به کمتر جایی نرسیده است.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» در دور جدید واردات خودرو دولت تصمیم دارد تا صرفاً به محصولات با قیمت کمتر از ۲۰ هزار دلار اجازه ورود دهد تا اقشار متوسط رو به پایین نیز بتوانند از ماشین‌های باکیفیت و ارزان‌قیمت بهره‌مند شوند. در این میان کمتر کسی احساس می‌کند که تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲ می‌تواند مجوز ورود به کشور را کسب کند؛ زیرا قیمت بیشتر نسخه‌های این خودرو در بازارهای بین‌المللی چیزی بیش از ۲۰ هزار یورو بوده و همین مسئله یک مانع بزرگ بر سر راه برگشت مجدد هایلوکس به ایران محسوب می‌شود.

با تحقیقاتی که انجام دادیم متوجه شدیم تویوتا هایلوکس مدل ۲۰۲۲ در بازار کشورهای حاشیه خلیج‌فارس دارای قیمت فوب کمتر از ۲۰ هزار دلار است و این موضوع می‌تواند نویدبخش بازگشت مجدد این وانت پیکاپ محبوب به بازار ما باشد. در ادامه با پایگاه خبری پیشرانه همراه باشید تا مشخصات فنی کلیه نسخه‌های تویوتا هایلوکس که قابلیت واردات به ایران را دارند، به اطلاع شما برسانیم.

معرفی تیپ‌های تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲ با قابلیت واردات به ایران

در ادامه چند تیپ از تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲ معرفی‌شده که امکان ورود به کشور ما را دارند.

تویوتا هایلوکس ۲.0L 4×2 Double Cab بنزینی

نسل هشتم تویوتا هایلوکس از سال ۲۰۱۵ پا به میدان گذاشت. مدل ۲۰۲۰ این وانت ژاپنی با چهره جدید و فیس‌لیفت در اختیار مشتریان قرار گرفته است و مدل ۲۰۲۲ نیز با همین ظاهر در بازار به فروش می‌رسد. یکی از تیپ‌های تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲ که قیمتی کمتر از ۲۰ هزار دلار دارد، نمونه دو کابین تک دیفرانسیل با پیشرانه بنزینی دو لیتری تنفس طبیعی است که بهای آن در بازارهای حاشیه خلیج‌فارس معادل تقریبی ۱۸ هزار دلار بوده و بنابراین در صورت عرضه به بازار بورس کشور، قیمت پایه آن نباید چیزی بیش از ۵۵۰ میلیون تومان باشد.

موتور چهار سیلندر ۲ لیتری تنفس طبیعی بنزینی این خودرو قدرتی در حد ۱۳۴ اسب بخار و ۱۸۲ نیوتن‌متر گشتاور را از طریق یک جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد. میزان شتاب صفر تا صد این نسخه از هایلوکس ۲۰۲۲ برابر با ۱۶ ثانیه بوده و راننده می‌تواند با این وانت پیکاپ ژاپنی تا حدود ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت هم سرعت بگیرد. قاعدتاً از چنین خودرویی نباید انتظار مصرف سوخت پایین را داشت؛ بنابراین جای تعجب نیست که میانگین مصرف سوخت هایلوکس ۲۰۲۲ در این نسخه معادل حدود ۱۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر باشد و از یک باک سوخت به حجم ۸۰ لیتر نیز در آن استفاده شود.

امکانات این مدل ‌هایلوکس با توجه به قیمت نسبتاً پایین آن چندان چشمگیر نیست اما مواردی مثل سامانه کنترل سرعت در سرپایینی و همچنین ایربگ زانوی راننده برای آن در نظر گرفته شده است. مهم‌ترین کمبود این مدل نداشتن سیستم چهارچرخ محرک است، وگرنه از سایر جهات گزینه بسیار مناسبی برای مشتریان و کاربران ایرانی به‌حساب می‌آید.

تویوتا هایلوکس دو کابین ۲.۴L DLS دیزل

ورود تویوتا هایلوکس دیزلی به ایران چیز جدیدی نیست، زیرا در نسخه‌های قبلی آن نیز شاهد حضور مدل‌های گازوئیلی این پیکاپ ژاپنی در کشور بوده‌ایم؛ بنابراین هیچ بعید نیست که هایلوکس ۲۰۲۲ با پیشرانه ۲.۴ لیتری دیزل چهار سیلندر به بازار ایران وارد شود. این موتور می‌تواند قدرتی در حد ۱۴۲ اسب بخار تولید کند اما بیشینه گشتاور آن نزدیک به ۳۴۲ نیوتن‌متر است که توان حرکتی هایلوکس را به‌ویژه در مسیرهای آفرود و یا برای انجام خدماتی نظیر حمل بار به‌شدت افزایش می‌دهد.

گیربکس این نسخه از تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲ از نوع شش سرعته دستی بوده و متأسفانه بازهم خبری از سیستم چهارچرخ محرک در این مدل شنیده نمی‌شود. با توجه به افزایش گشتاور پیشرانه و همچنین استفاده از گیربکس دستی، در اینجا شاهد ارتقای میزان شتاب اولیه نسبت به نسخه ۲ لیتری بنزینی هستیم؛ به‌نحوی‌که شتاب صفر تا صد هایلوکس دیزل با موتور ۲.۴ لیتری برابر ۱۳.۱ ثانیه بوده و بیشترین سرعت آن نیز به حوالی ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. میانگین مصرف سوخت این نسخه برابر ۷.۵ لیتر درصد کیلومتر اعلام‌شده که رقمی بسیار مناسب است و با توجه به پایین‌تر بودن قیمت گازوئیل در ایران، می‌تواند هزینه‌های مصرف سوخت این خودرو را نسبت به نمونه‌های بنزینی تا حد زیادی پایین بیاورد. ضمناً در بخش بار نیز حدود ۹۰۰ لیتر فضا وجود دارد. قیمت این نسخه حدود ۱۹ هزار دلار است.

هایلوکس Single cab 4×4 2.7L GLX

تنها نسخه تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲ که به‌صورت دو دیفرانسیل امکان حضور در ایران با قوانین فعلی را دارد، مدل تک کابین با موتور ۲.۷ لیتری تنفس طبیعی بنزینی است. پیشرانه این خودرو حدود ۱۶۴ اسب بخار قدرت تولید کرده و ۲۵۴ نیوتن‌متر گشتاور به سر چرخ‌ها اعمال می‌کند. تک کابین بودن این نسخه باعث استقبال کمتر مشتریان عادی از این محصول می‌شود اما در عوض نهادهای عمومی و افراد شاغل در امور کشاورزی و دامداری به طرزی مطلوب‌تر از قابلیت‌های این نسخه بهره‌مند خواهند شد.

گیربکس شش سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت موتور به چرخ‌ها را بر عهده دارد. این نسخه از هایلوکس ۲۰۲۲ می‌تواند ظرف ۱۲ ثانیه به‌سرعت صد کیلومتر برساعت برسد و معادل ۱۰.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر سوخت مصرف می‌کند. قیمت این نسخه از هایلوکس نسل هشتم در بازار کشورهای جنوب ایران نزدیک ۱۸ هزار و ۳۰۰ دلار اعلام‌شده است.

سخن پایانی

بدون شک حضور تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲ در ایران باعث تحول بازار وانت پیکاپ‌ها خواهد شد. رقبای چینی این محصول که عمدتاً قیمتی بیش از یک میلیارد تومان دارند، باید به فکر ارتقای قابلیت‌های خود و یا کاهش قیمت باشند؛ زیرا اگر تعرفه سنگین هم روی ورود این خودرو به کشور بسته شود، بازهم قیمت نهایی این محصول تقریباً کمتر از یک میلیارد و دویست میلیون خواهد بود. تنها نقطه‌ضعف نسخه هایلوکس‌های یادشده در بالا، فقدان سیستم چهارچرخ محرک برای مدل‌های دوکابین و حذف کابین دوم برای مدل دو دیفرانسیل است که شاید روی انتخاب مشتری تأثیر منفی بگذارند. در غیر این صورت اگر هایلوکس ۲۰۲۲ با قیمت نهایی منطقی و تیراژ مناسب در دسترس خریداران ایرانی قرار گیرد، قطعاً حریفان چینی باید به فکر کاهش قیمت باشند تا مشتریان را نسبت به خرید خود متقاعد کنند.

تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲

تویوتا هایلوکس Single cab 4x4 2.7L GLX

تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲

تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲

تویوتا هایلوکس 2.0L 4x2 Double Cab بنزینی

تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲

تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲

نوشته: حسین باباپور

 

 

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟