هیوندای النترا 2022

هیوندای النترا ۲۰۲۲ جذاب‌ترین سدان کره‌ای برای واردات

یکشنبه - 8 آبان 1401

پیشرانه- هیوندای النترا ۲۰۲۲ از آن دسته سدان‌هایی است که بسیاری افراد پس از آزاد شدن واردات خودرو انتظار حضور آن در بازار ایران را می‌کشند.

پیشرانه- هیوندای النترا ۲۰۲۲ از آن دسته سدان‌هایی است که بسیاری افراد پس از آزاد شدن واردات خودرو انتظار حضور آن در بازار ایران را می‌کشند.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» این سدان جمع‌وجور خانوادگی در نسل جدید خود با طراحی متمایز و جسورانه پا به میدان گذاشته است و همین امر موجب شده تا بر تعداد طرفداران آن نسبت به نسل قبلی افزوده شود. قیمت بعضی نسخه‌های النترا ۲۰۲۲ موجود در بازار کشورهای خلیج‌فارس کمتر از ۲۰ هزار دلار است و بنابراین به‌احتمال بسیار زیاد طی ماه‌های آینده در ایران حاضر خواهد شد. در ادامه شما را با مشخصات هیوندای النترا ۲۰۲۲ که امکان ورود به کشور را دارد، آشنا خواهیم کرد.

معرفی هیوندای النترا ۲۰۲۲

نسل هفتم هیوندای النترا در سال ۲۰۲۰ با طراحی تهاجمی و جوان‌پسند تر از مدل قبلی وارد میدان شد. استفاده از المان‌های هندسی و خطوط صاف به همراه زوایا شکسته باعث شد تا نمای بیرونی این سدان خانوادگی بسیار هیجان‌انگیز به نظر برسد. ابعاد بدنه خودرو نسبت به نسل قبل کمی بزرگ‌تر شده تا بدین ترتیب ابهت بیشتری به بیننده القا کند و فضای بیشتری در داخل به کاربران هدیه دهد. طراحی داخلی نیز جذاب و متناسب جلوه می‌کند، به‌نحوی‌که حضور در کابین النترای جدید را برای کاربر به یک تجربه لذت‌بخش تبدیل خواهد کرد.

هیوندای النترا 2022

هیوندای النترا 2022

درون اتاق تقریباً جادار است و داخل صندوق‌عقب هم گنجایش کافی برای کاربردهای خانوادگی یافت می‌شود. بدین ترتیب باید گفت که یکی از مهم‌ترین نقاط قوت هیوندا النترا ۲۰۲۲ همین طراحی بیرونی بسیار جذاب و نمای داخلی همه‌پسند آن است که در مقایسه با رقبا به‌ویژه محصولات چینی، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و به‌راحتی می‌تواند مشتریان ایرانی را به‌سوی خود جذب کند.

مشخصات فنی هیوندا النترا ۲۰۲۲

هیوندای النترا نسل هفتم در بازار کشورهای حاشیه خلیج‌فارس با پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی و موتور ۱.۶ لیتری اتمسفریک به قیمت کمتر از ۲۰ هزار دلار به فروش می‌رسد. پیشرانه ۲ لیتری قدرتی در حد ۱۴۹ اسب بخار و گشتاور ۱۹۰ نیوتن‌متر تولید و آن را از طریق گیربکس شش دنده‌اتوماتیک به‌سوی چراغ‌های جلو هدایت می‌کند.

شتاب صفر تا ۱۰۰ این مدل برابر ۱۰ ثانیه ارزیابی‌شده و بیشترین سرعت آن معادل ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت است. همچنین این نسخه از هیوندای النترا به حدود ۷.۴ لیتر بنزین در ازای پیمایش ۱۰۰ کیلومتر مسافت نیاز خواهد داشت. عملکرد حرکتی خودرو در نوع خود نسبتاً چالاک به نظر می‌رسد و هندلینگ و پایداری آن نیز نسبت به نسل قبلی بسیار ارتقا پیداکرده و چسبندگی مطلوبی به‌ویژه در عبور از مسیرهای منحنی شکل ارائه خواهد داد. گیربکس خودرو دقت بالایی دارد و در هماهنگی نسبتاً کامل با پیشرانه چرخ‌های جلو را به چرخش درخواهد آورد‌.

اما در سوی دیگر یک مدل هیوندا النترا با پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی نیز در بازار کشورهای حاشیه خلیج‌فارس دیده می‌شود که احتمال حضور آن در ایران در مقایسه با مدل ۲ لیتری کمتر است؛ زیرا حداکثر توان این مدل حدود ۱۱۵ اسب بخار است که پایین‌تر از سطح انتظار مشتریان ایرانی از چین خودرویی خواهد بود؛ اما به‌هرحال بازهم این احتمال وجود دارد که شرکت واردکننده محصولات هیوندای تصمیم بگیرد این نسخه از النترا را باقیمت پایین‌تر در اختیار مشتریان خود قرار دهد. در صورت ارائه مدل ۱.۶ لیتری النترا به ایران، شاید سرنوشت این محصول در کشورمان مشابه مزدا ۳ با موتور ۱.۶ لیتری بشود که نتوانست آن‌طور که باید توقعات را برآورده کند و به فروش قابل‌قبول دست یابد.

مدل خودرو هیوندای النترا ۲۰۲۲
موتور چهار سیلندر – ۲لیتری- تنفس طبیعی
حداکثر قدرت ۱۴۹ اسب بخار
بیشترین گشتاور ۱۹۰ نیوتن متر
گیربکس شش دنده اتوماتیک AT
شتاب ۰-۱۰۰ ۱۰ ثانیه
بیشترین سرعت ۲۰۵km/h
مصرف سوخت ترکیبی ۷.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

آپشن‌های هیوندای النترا ۲۰۲۲

نسخه دو لیتری هیوندای النترا موسوم به GLS در بازار کشورهای خلیج‌فارس امکانات نسبتاً متنوعی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که از میان آن‌ها می‌شود به مواردی مثل نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، صفحه کلاستر دیجیتال، تنظیم برقی صندلی راننده، سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، چهار کیسه هوا، ورود و استارت بدون کلید، تهویه مطبوع اتوماتیک، سانروف برقی، آینه‌های کناری با قابلیت تاشوندگی برقی، سامانه پایش فشار باد تایرها، دوربین عقب، نویگیشن، بلوتوث، USB، دیلایت، اتولایت، کروز کنترل و… نام برد.

هیوندای النترا 2022

هیوندای النترا 2022

هیوندای النترا 2022

خوشبختانه در بحث ایمنی نیز هیوندای الانترا ۲۰۲۲ توانسته بالاترین امتیازات را از مؤسسات معتبر جهانی دریافت کند. این خودرو در تست‌های موسسه امنیت ترافیک بزرگراه‌های ایالات‌متحده NHTSA پنج ستاره ایمنی کسب کرده است. لازم است بدانید که این موسسه یکی از سخت‌گیرترین دپارتمان‌های سنجش ایمنی خودرو در جهان به شمار می‌رود و دریافت امتیاز کامل از آن نشان‌دهنده امنیت کامل یک خودرو خواهد بود؛ بنابراین هیوندا النترا ۲۰۲۲ ازاین‌جهت نیز خودروی بسیار مطلوب و ایمن به شمار می‌رود.

سخن پایانی

قیمت فوب هیوندای الانترا ۲ لیتری در بازار کشورهای خلیج‌فارس معادل ۱۸۸۰۰ دلار است و در صورت عرضه در بورس کالای ایران، احتمالاً قیمت پایه آن در بورس به حدود ۶۰۰ میلیون تومان می‌رسد. به این رقم باید عوارض مختلف نظیر تعرفه گمرک، عوارض شماره‌گذاری و غیره را نیز اضافه کرد که باعث می‌شود بهای تقریبی آن در کشور به چیزی نزدیک به یک میلیارد و صد میلیون تومان برسد. در این رنج قیمت در حال حاضر محصولاتی مثل کی ام سی j7، آریزو ۶ پرو و بهمن رسپکت حضور دارند که نزدیک‌ترین رقبای صفرکیلومتر هیوندا النترا وارداتی به شمار می‌روند.

اما همه می‌دانیم که هیچ‌کدام از رقبای چینی درصورتی‌که هیوندا النترا در این محدوده قیمتی به دست مشتری برسد، یارای رقابت با آن را نخواهند داشت و قطعاً در نبرد با این سدان کره‌ای شکست خواهند خورد. در مورد زمان عرضه هیوندا النترا ۲۰۲۲ در ایران نمی‌توان به‌طور دقیق اظهارنظر کرد اما با توجه به گفته‌های مسئولان، احتمالاً باید از حوالی آذر یا دی‌ماه شاهد ورود محصولات وارداتی به کشور باشیم؛ بنابراین حداقل چهار یا پنج ماه آینده می‌توان انتظار حضور هیوندای الانترا ۲۰۲۲ در بازار ایران را داشت.

نوشته: حسین باباپور

هیوندای الانترا ۲۰۲۲

هیوندای الانترا ۲۰۲۲

هیوندای النترا ۲۰۲۲

هیوندای الانترا ۲۰۲۲

هیوندای النترا ۲۰۲۲

هیوندای الانترا ۲۰۲۲

هیوندای النترا ۲۰۲۲

هیوندای الانترا ۲۰۲۲

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟