آیا فاطمی امین قربانی خودرو می شود؟

دوشنبه - 9 آبان 1401

پیشرانه – جلسه استیضاح وزیر صمت روز سه شنبه ۱۰ آبان در بهارستان برگزار و مشخص می شود که فاطمی امین دروزارت صمت ماندنی است یا باید با این مسئولیت خداحافظی کند.

پیشرانه – جلسه استیضاح وزیر صمت روز سه شنبه ۱۰ آبان در بهارستان برگزار و مشخص می شود که فاطمی امین دروزارت صمت ماندنی است یا باید با این مسئولیت خداحافظی کند.

به گزارش وب سایت خبری«پیشرانه» ، سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت بالاخره به استیضاح رسید. وزیری که از همان روزهای ابتدایی کار با چالش های زیادی مواجه بود که صف مخالفان آن طولانی تر می شد.

پر واضح است که خودرو یکی از موضوعات اصلی است که مجلس را در مقابل فاطمی امین قرار داد. درواقع اگر استیضاح فاطمی امین رای بیاورد شاید چندان اشتباه نباشد که بگوییم، وزیر صمت قربانی صنعت خودرو شد.

نگاهی به عملکرد خودرویی وزیر نشان می دهد، نقشه راه درستی در این صنعت تدوین نشده است. یک روز سامانه یکپارچه فروش شروع به کار می کند و روز دیگر متوقف می شود. همچنان بین عرضه خودرو در بورس اختلاف وجود دارد و در بحث واردات مشخص نیست گام بعدی وزارتخانه برای این صنعت چه خواهد بود.

البته برخی در این بین معتقدند، نمی توان انتظار داشت که فاطمی امین در یک سال، مشکلات ۴۰ ساله صنعت خودرو را حل کند. از سویی دیگر افزایش آمار تولید خودرو در سال جاری می تواند یک امتیاز مثبت برای فاطمی امین برای پشت سر گذاشتن استیضاح باشد.

اما موضوع دیگر اجرای خصوصی سازی کامل در صنعت خودرو است که تا به امروز شاهد آن نبودیم. این در حالی است که خصوصی شدن شرکت های خودروسازی می تواند برافزایش رقابت پذیری این صنعت و افزایش کیفیت اثر گذارباشد.  اما پافشاری مجلس بر استیضاح فاطمی امین می تواند بخشی از برنامه های خودرویی این وزارتخانه را با تغییر همراه کند.

اگر فاطمی امین روز سه شنبه وازرت صمت را ترک کند، مشخص نیست وزیر جدیدی که عهده داراین مسئولیت می شود، در بحث خودروهم نظربا فاطمی امین باشد یا خیر. همین موضوع می تواند در سرعت اجرای برنامه های گذشته نیز اثر گذار باشد.

حالا باید دید نظر نمایندگان مجلس برای ادامه این مسیر چیست و فاطمی امین در صمت می ماند یا می رود.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟