رنو مگان ۲۰۲۲

رنو مگان ۲۰۲۲ با چه مشخصاتی می‌تواند وارد ایران شود؟

شنبه - 14 آبان 1401

پیشرانه- چندی پیش بود که یکی از مسئولان شرکت سایپا اعلام کرد واردات محصولات رنو ازجمله مدل‌هایی همچون مگان و ساندرو بر عهده این شرکت است و در آینده شاهد ورود این خودروها به ایران خواهیم بود.

پیشرانه- چندی پیش بود که یکی از مسئولان شرکت سایپا اعلام کرد واردات محصولات رنو ازجمله مدل‌هایی همچون مگان و ساندرو بر عهده این شرکت است و در آینده شاهد ورود این خودروها به ایران خواهیم بود.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» با این حساب بهتر دیدیم در ادامه به بررسی رنو مگان مدل ۲۰۲۲ بپردازیم تا ببینید این خودرو در قالب چه تیپ‌هایی و با چه مشخصات فنی و سطح امکانات می‌تواند مجوز واردات به کشور را دریافت کند. لطفاً در ادامه با پایگاه خبری پیشرانه همراه باشید.

معرفی رنو مگان ۲۰۲۲

رنو مگان یکی از معروف‌ترین تولیدات کمپانی فرانسوی رنو محسوب می‌شود که تاکنون چهار نسل از آن در سراسر جهان به فروش رسیده است. نسل چهارم این خودرو محصول سال ۲۰۱۶ بوده و در قالب بدنه هاچبک، استیشن واگن و سدان به مشتریان تحویل داده می‌شود.

رنو مگان برای ایرانیان نامی بسیار آشناست؛ زیرا نسل دوم این محصول که توسط پارس خودرو به دست مشتریان ایرانی می‌رسید، بسیار موردتوجه خریداران قرار گرفت و به یکی از پرفروش‌ترین سدان‌های فرانسوی بازار ایران تبدیل شد.

رنو مگان ۲۰۲۲

حتی قرار بود نسل چهارم مگان نیز بعد از عرضه محصولاتی همچون تلیسمان و کولئوس در دسترس مشتریان ایرانی قرار بگیرد، اما با توجه به شروع تحریم‌ها این امر تحقق نیافت.

رنو مگان نسل چهارم از سال ۲۰۱۶ تاکنون با یک طراحی مشخص که بی‌شباهت به رنو تلیسمان نیست، در بازار به فروش رسیده و همچنان با وجود گذشت ۶-۷ سال می‌تواند نظر مثبت خریداران امروزی را نسبت به شمایل خود جلب کند. طراحی داخلی نیز تقریباً زیبا اما ساده به نظر می‌رسد و نمی‌توان انتقاد چشمگیری به آن وارد دانست.

رنو مگان ۲۰۲۲

با توجه به آنکه قیمت بعضی نسخه‌های رنو مگان سدان مدل ۲۰۲۲ در بازار کشورهای جنوبی ایران کمتر از ۲۰ هزار دلار است، بنابراین این خودرو می‌تواند مجوز واردات دریافت کند و در بازار ایران حاضر شود که در ادامه به بررسی ویژگی‌های فنی مدل‌های مختلف آن خواهیم پرداخت.

مشخصات رنو مگان ۲۰۲۲ ویژه بازار ایران

اگر ورود رنو مگان ۲۰۲۲ به کشور قطعی شود، باید بدانید که این ماشین فرانسوی فعلاً تنها می‌تواند با دو نوع پیشرانه ۱.۶ لیتری و ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی به دست مشتری ایرانی برسد؛ زیرا تنها همین نسخه‌های رنو مگان در بازار کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به‌عنوان مبدأ واردات خودرو به کشور ما، حاضر هستند.

رنو مگان ۲۰۲۲

موتور ۲ لیتری رنو مگان قدرتی در حد ۱۴۰ اسب بخار را با گشتاور ۱۹۳ نیوتن‌متر همراه می‌کند تا درنهایت بتواند به کمک یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک چرخ‌های جلو را به چرخش درآورد. شتاب صفر تا صد این مدل رنو مگان حدود ۱۰ ثانیه اعلام‌شده و میانگین مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی هم برابر ۷.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود. همچنین بیشترین سرعت رنو مگان با پیشرانه ۲ لیتری برابر با ۲۰۹ کیلومتربرساعت ارزیابی شده است. پس این نسخه از رنو مگان می‌تواند حداقل انتظارات یک مشتری ایرانی را ازلحاظ توان حرکتی تأمین کند.

موتور ۱.۶ لیتری رنو مگان توانی در حد ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۵۶ نیوتن‌متر تولید و آن را از طریق گیربکس اتوماتیک به‌سوی محور جلو ارسال می‌کند؛ بنابراین عملکرد حرکتی رنو مگان ۱.۶ لیتری چندان هیجان‌انگیز نخواهد بود؛ اما در عوض مصرف سوخت پایین‌تر و کارکرد کم استهلاک‌تری را برای مشتری رقم می‌زند. شتاب صفر تا صد این نسخه حدود ۱۳.۲ ثانیه است و برای پیمایش مسافتی در حد ۱۰۰ کیلومتر به حدود ۶.۶ لیتر بنزین نیاز دارد. ضمناً صندوق‌عقب رنو مگان نسخه سدان در نوع خود بسیار جادار بوده و ظرفیتی در حد ۵۰۸ لیتر دارد. جدول زیر اطلاعات کاملی در رابطه با مشخصات فنی این دو مدل از رنو مگان به اطلاع شما می‌رساند.

خودرو رنو مگان ۲۰۲۲ رنو مگان ۲۰۲۲
موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی
توان (اسب بخار) ۱۴۰ ۱۱۳
گشتاور (نیوتن‌متر) ۱۹۳ ۱۵۶
گیربکس شش دنده‌اتومات شش دنده‌اتومات
شتاب ۰-۱۰۰ (ثانیه) ۱۰ ۱۳.۲
مصرف سوخت (lit/100km) ۷.۷ ۶.۶
بیشترین سرعت (km/h) ۲۰۹ ۱۹۰

آپشن‌های مگان ۲۰۲۲ ویژه بازار ایران

رنو مگان ازلحاظ سطح آپشن با تیپ‌های مختلف در بازار کشورهای جنوب ایران حاضر شده است. هنوز مشخص نیست که کدام یک از این تیپ‌ها به کشور ما راه پیدا می‌کنند اما باید بدانید که فول آپشن ترین مدل رنو مگان که قابلیت ورود به کشورمان را دارد و قیمت آن کمتر از ۲۰ هزار دلار است، از امکانات زیر بهره خواهد برد:

کروز کنترل، آینه‌های جانبی تاشونده برقی، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، سیستم کنترل کشش یا هرزگردی، کنترل پایداری، دوربین دید عقب، نویگیشن، سیستم هشدار نقاط کور، کیسه‌های هوای جلو و جانبی، سانروف برقی، دیلایت و اتولایت، سیستم تهویه اتوماتیک، بلوتوث و USB، نورپردازی داخلی، ترمز پارک برقی، استارت دکمه‌ای، ورود بدون کلید و… .

سخن پایانی

قیمت رنو مگان ۲۰۲۲ با توجه به میزان آپشن و نوع موتور آن از حدود ۱۳ هزار دلار شروع‌شده و تا ۱۸ هزار و ۶۰۰ دلار ادامه دارد که با توجه در نظر گرفتن به سقف قیمتی ۲۰ هزار دلار برای واردات خودرو به کشور، هرکدام از آن‌ها قابلیت ورود به ایران را خواهند داشت. البته احتمالاً شرکت واردکننده تصمیم خواهد گرفت تا نسخه‌های فول آپشن این خودرو را به بازار ایران وارد کند تا ازاین‌جهت کمبودی برای رقابت با دیگر حریفان وارداتی و مونتاژی نداشته باشد.

به‌احتمال‌قوی رنو مگان ۲۰۲۲ پس از ورود به بازار با محصولاتی مثل کی ام سی جی ۷، رسپکت بهمن موتور و آریزو ۶ پرو به رقابت خواهد پرداخت و سدان‌های احتمالی وارداتی همچون کیا سراتو ۲۰۲۲ نیز جزو رقیبان نزدیک آن خواهند بود.

در صورت عملی شدن واردات خودروهای خارجی به کشور، احتمال می‌دهیم که تا پیش از شروع سال ۱۴۰۲ اخبار رسمی از ورود رنو مگان ۲۰۲۲ به گوش برسد.

نوشته: حسین باباپور

مگان ۲۰۲۲

مگان ۲۰۲۲

مگان ۲۰۲۲

مگان ۲۰۲۲

مگان ۲۰۲۲

مگان ۲۰۲۲

مگان ۲۰۲۲

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟