جیلی GC6

جیلی GC6 قیمت، مشخصات فنی و رقبا

یکشنبه - 17 آذر 1398

پیشرانه – می‌توان گفت که اوایل دهه ۹۰ به بعد، بازار خودرو ایران با روند بسیار سریعی از برندهای مختلف با خودروهایی در کلاس‌های متفاوت پر شد که یکی از آن خودروها جیلی GC6 بود.

پیشرانه – می‌توان گفت که اوایل دهه ۹۰ به بعد، بازار خودرو ایران با روند بسیار سریعی از برندهای مختلف با خودروهایی در کلاس‌های متفاوت پر شد که یکی از آن خودروها جیلی GC6 بود.

به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه» خودروهای چینی درواقع برای پر کردن فاصله قیمتی میان خودروهای داخلی و وارداتی که به خاطر تحریم‌ها حضورشان کم‌رنگ‌تر شده بود بازار خودرویی کشورمان را از آن خود کردند.

چند سالی است که محصولات چینی با آپشن های فراوان و قیمت میانه خود در بازار خودرو ایران محبوبیت بالایی پیدا کردند.

اما با به وجود آمدن بحران‌های بد اقتصادی و افزایش ناگهانی این خودروها، عده کثیری از افراد جامعه توان خرید همین خودروهای چینی را نیز از دست دادند. در بازار فعلی ایران برخی از این مدل‌های چینی ازلحاظ قیمتی با برندهای مشهوری مانند کیا و هیوندا رقابت می‌کنند و برخی نیز با خودروهای داخلی.

در این مطلب قصد داریم یکی از محصولات جدید جیلی که از برندهای پرفروش چینی در بازار ایران محسوب می‌شود را که ازلحاظ پلتفرم با خودرو تندر ۹۰ یکسان است را بررسی کنیم تا با ببینیم این خودروی چینی ارزش ۱۶۰ میلیون تومان را دارد یا نه؟

محصولات شركت جيلي همچون امگرند EC7 و X7 را بايد جز نخستين خودروهاي وارداتي چيني به بازار خودرويي كشورمان برشمرد.

شركت بم خودرو به‌عنوان زیرمجموعه كرمان خودرو قصد مونتاژ محصولات اين شركت را داشت و در قدم اول جيلي GC۶ پيش از فيس ليفت موسوم به اليت را به بازار معرفي كرد. بعد از یک سال جیلی GC6 نیوفیس (Newface) که یک نسخه فیس‌لیفت شده از خودرو جیلی جی سی ۶ است از سال ۹۷ است در بازار ایرآن‌هم به فروش می‌رسد.

طراحی داخلی و بیرونی جیلی GC6

جیلی GC6 یک سدان اقتصادی ناشناخته از برند موفق جیلی است که چند سالی است که توسط شرکت بم خودرو فروش آن را آغازشده است و در طی سال گذشته نمونه فیس لیفت جیلی GC6 رونمایی شده است که این مدل را بم خودرو با نام جیلی GC6 اکسلنت به فروش می‌رساند.

پلت فرم جیلی GC6 اکسلنت نسبت به گذشته تغییری نداشته است و همین موضوع کمی فرم کلی ماشین راکمی قدیمی‌تر ازآنچه هست نشان می‌دهد اما طراحی چراغ‌های جلو و عقب و رینگ و سپر جلو و عقب جیلی GC6 اکسلنت مناسب هستند و طراحی را از یکنواختی و حالت محافظه‌کارانه خارج کرده است.

در فیس‌لیفت جدید جیلی GC6، شرکت جیلی سعی کرده است اختلاف کیفیت میان این خودرو و دیگر خودروهای شرکت جیلی مثل امگرند را کاهش دهد. جیلی جی سی ۶ نیوفیس تغییرات زیادی نسبت به مدل قبلی خود داشته است. چراغ‌های جدید لنزهای شفاف دارند و نسبت به مدل قبلی طراحی مدرن‌تری دارند. سپرهای جدید این خودرو نیز شکل مدرن‌تر و قدرتمندتری پیداکرده‌اند و برای کاهش یکنواختی طراحی از یک نوار کرومی باریک در طراحی آن استفاده‌شده است. چراغ‌های مه‌شکن نیز در مدل جدید طراحی باریک و کشیده‌ای دارند. چراغ جلوهای جدید از فناوری نور دی‌لایت LED نیز بهره برده‌اند. روی گریل نسبتاً بزرگ جلو، نشان شرکت جیلی خودنمایی می‌کند. آینه‌های جانبی نیز مجهز به چراغ‌های راهنما هستند. طول، عرض و ارتفاع خودرو به ترتیب ۴۳۴۲، ۱۶۹۲ و ۱۴۳۵ میلی‌متر است.

نمای داخلی جیلی GC6

طراحی داخلی جیلی GC6 نیوفیس هم بسیار جذاب‌تر از نسخه قدیمی است. فرمان کاملاً عوض‌شده و کنسول میانی و داشبورد هم به‌روزرسانی شده‌اند. یکی از مزایای جیلی GC6 این است که مواد به‌کاررفته در طراحی داخلی کابین آن یک سر و گردن نسبت به بقیه خودروهای داخلی و چینی کیفیت بیشتری دارد.

وقتی قدم به درون کابین جیلی GC6 می‌گذارید یک ماشین ساده اما زیبا و استاندارد را می‌بینید که با توجه به قیمت ماشین کیفیت متریال خوب و قابل قبولی را دارا است و ازنظر ارگونومی هم به دلیل سادگی جیلی GC6 یک ماشین خوب ارزیابی می‌شود زیرا هم راننده تسلط خوبی به ماشین، محیط اطراف و ادوات دارد و هم تمام سرنشینان در جیلی GC6 احساس راحتی می‌کنند.

ازنظر راحتی سرنشینان باید گفت ردیف عقب به دلیل شیب زیاد سقف و ارتفاع کم کابین کمی کوچک است و جای زیادی هم برای پاهای سرنشینان عقب وجود ندارد. باید به این نکته نیز اشاره کرد که صندوق این خودرو ۴۶۸ لیتر است که کاملاً برای مصارف یک خانواده شهری مناسب است.

از امکانات رفاهی جیلی جی سی ۶ فیس لیفت اکسلنت می‌توان به تجهیزاتی مانند دو کیسه ایمنی هوا (راننده و سرنشین)، سیستم ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، چراغ روشنایی در روز، سیستم صوتی و تصویری با نمایشگر لمسی ۸ اینچی و قابلیت اتصال تلفن همراه، آینه‌‌های جانبی باقابلیت تنظیم برقی و سنسور دنده‌عقب، اشاره کرد.

مشخصات فنی

جیلی GC6 اکسلنت در سینه خود یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری با حجم دقیق ۱۴۹۸ سی‌سی گنجانده است که قابلیت تولید ۱۰۵ اسب بخار در موتور ۶۲۰۰ دور در دقیقه و ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور در دور موتور ۴۵۰۰ دور در دقیقه را دارد و جیلی جی سی ۶ اکسلنت می‌تواند در حدود ۱۳ ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند و برخی از مناسب مصرف سوخت جیلی GC6 اکسلنت را تا ۱۱ لیتر هم در هر سیکل ۱۰۰ کیلومتری گزارش کرده‌اند که در شرایط مختلف این عدد کمتر خواهد شد. نیروی پیشرانه جیلی GC6 اکسلنت توسط یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک که ساخت شرکت JATCO ژاپن است انجام می‌شود.

ایمنی و گارانتی

جیلی جی سی ۶ توانسته ۵ ستاره ایمنی را از موسسه تست تصادف چین یعنی C-NCAP دریافت کند که از ایمنی نسبتاً مناسب این خودرو حکایت دارد و درزمینهٔ ایمنی، لااقل جیلی GC6 یک سر و گردن بالاتر از رقبای ایرانیزه بدون تست تصادف قرار می‌گیرد. تجهیزات ایمنی GC6 نیز همانند امکانات رفاهی آن اندک هستند و کیسه هوای راننده و سرنشین جلو و سیستم‌های ABS و EBD تنها امکانات ایمنی این خودرو به شمار می‌آیند. جیلی GC6 فیس لیفت جدید توسط بم خودرو ۳ سال یا ۱۰۰ هزار کیلومتر گارانتی شده است.

رقبا

در رنج قیمتی که جیلی جی سی ۶  این محصول بم خودرو در آن حضور دارد، از رقبای سرسختی مانند پژو پارس، دنا، پژو ۲۰۶ صندوقدار، سمند سورن و تندر ۹۰ می‌توان نام برد. رقبای جیلی GC6 سال‌هاست که در بازار ایران حضور دارند، بازار دست‌دومشان پررونق است و برای دسترسی به قطعات یدکی مالکان را به دردسر نمی‌اندازند. در مقام مقایسه، تندر ۹۰ به‌واسطه ژن فرانسوی خود، کیفیت بالاتر و استهلاک کمتری دارد و البته مصرف سوخت آن‌هم مناسب است، اما اگر فضای بیشتر و ظاهر زیباتر می‌خواهید، پژو پارس، دنا و سمند سورن را می‌توانید جایگزین تندر ۹۰ کنید.

قیمت جیلی GC6

جیلی GC6 اکسلنت درمجموع به‌عنوان یک سدان جمع‌وجور چینی که باقیمت ۱۴۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد که در نمایندگی‌های بم خودرو باقیمت حدود ۱۶۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

جیلی جی سی ۶ ماشین قابل قبولی است اما بازار فروش ضعیف جیلی در حال حاضر در ایران و نبود ویژگی با تبلیغ خاصی که باعث شود جیلی GC6 اکسلنت بیشتر در بازار شناخته شود ازجمله ضعف‌های آن است که بازار بی‌رمقی به وجود آورده است و طرفداری برای جیلی GC6 اکسلنت در بازار وجود ندارد.

 

 

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟