نیسان کیکس ۲۰۲۳

نیسان کیکس ۲۰۲۳ به‌عنوان گزینه اصلی واردات؛ شاسی‌بلند کوچک ژاپنی به ایران می‌آید؟

جمعه - 4 آذر 1401

پیشرانه- چند سال پیش بود که یک نیسان کیکس در شرکت پارس‌خودرو مشاهده شد و صحبت از مونتاژ و عرضه این شاسی‌بلند کوچک ژاپنی در ایران به گوش رسید.

پیشرانه- چند سال پیش بود که یک نیسان کیکس در شرکت پارس‌خودرو مشاهده شد و صحبت از مونتاژ و عرضه این شاسی‌بلند کوچک ژاپنی در ایران به گوش رسید.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» در آن دوران نیسان کیکس به بازار ایران عرضه نشد؛ اما حالا و در دور جدید واردات، این خودرو یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های شرکت نیسان برای حضور مجدد در ایران به شمار می‌رود و به‌احتمال‌زیاد پارس‌خودرو مسئول عرضه نیسان کیکس در ایران خواهد بود. در ادامه شما را به بررسی مشخصات نیسان کیکس ۲۰۲۳ دعوت می‌کنیم تا بدانید این کراس اوور جمع‌وجور ژاپنی با چه مشخصات و سطح قیمتی به ایران خواهد آمد.

معرفی نیسان کیکس ۲۰۲۳

نیسان کیکس یک کراس اوور ساب کامپکت محسوب می‌شود که نخستین بار در سال ۲۰۱۶ وارد بازار کشور برزیل و سایر بازارهای آمریکای لاتین شد. سپس به بازار آمریکای شمالی و دیگر نقاط جهان راه پیدا کرد. گفته‌شده ظاهر این خودرو با الگوگیری از طراحی شهر سائوپائولو ترسیم‌شده و تاکنون در قالب یک نسل به کار خود ادامه داده است.

البته مدل ۲۰۲۳ نیسان کیکس نمونه فیس‌لیفت به‌حساب می‌آید و بخش‌هایی مثل سپر جلو، جلوپنجره، سپر عقب و برخی جزئیات دیگر آن نسبت به مدل قدیمی تغییر کرده است. درمجموع طراحی بدنه این خودرو باوجودآنکه چند سال پیش برای نخستین بار روی کاغذ ثبت‌شده اما همچنان به‌روز و مهیج به نظر می‌رسد و نه‌تنها کمبود خاصی از این جنبه در نیسان کیکس ۲۰۲۳ توجه بیننده را به خود جلب نمی‌کند، بلکه همه‌چیز هماهنگ و مطابق سلیقه یک مشتری عادی طرح پردازی شده است.

نمای داخل کابین کیکس هم جلوه ساده اما دل‌نشین و تقریباً با اصالتی از خود به نمایش می‌گذارد که باعث می‌شود کمتر کاربری نسبت به آن انتقاد اساسی داشته باشد. فاصله بین محور چرخ‌های آن nissan kicks معادل ۲۶۲۰ میلی‌متر در نظر گرفته‌شده که مقایسه با پژو ۴۰۵ حدود ۵ سانتیمتر کوچک‌تر است؛ بنابراین افراد با قد حدود ۱۸۰ الی ۱۸۵ سانتیمتر می‌توانند در صندلی‌های ردیف دوم بدون محدودیت آزاردهنده حضور پیدا کنند. مسلماً افراد بلندقدتر محدودیت بیشتری در این بخش خواهند داشت.

با مراجعه به درب قسمت پشت و باز کردن آن متوجه می‌شوید که فضایی در حدود ۴۳۲ لیتر برای جا دادن لوازم خود در اختیار دارید. این میزان گنجایش تقریباً متوسط اما متناسب به‌حساب می‌آید و برای یک خانواده چهار نفره کفایت می‌کند.

مشخصات فنی نیسان کیکس ۲۰۲۳

همان‌طور که می‌دانید سقف قیمتی واردات خودرو در دور جدید معادل ۲۰ هزار یورو در نظر گرفته‌شده است. در این بازی قیمتی نیسان کیکس تنها با پیشرانه تنفس طبیعی ۱.۶ لیتری و گیربکس اتوماتیک سی وی تی در دو تیپ تجهیزاتی به بازارهای کشورهای اطراف ایران راه پیدا کرده است.

حداکثر قدرت این پیشرانه حدود ۱۱۸ اسب بخار بوده و بیشینه گشتاور آن نیز به ۱۴۹ نیوتن‌متر می‌رسد؛ بنابراین توان فنی خارق‌العاده‌ای در این نسخه از کیکس وجود نخواهد داشت. خصوصاً که گیربکس سی وی تی به نرمی و البته با چابکی کمتر از بقیه انواع جعبه‌دنده‌ها وظیفه خود را انجام می‌دهد و درمجموع نباید انتظار توان فنی جوان‌پسند از این کراس اوور خانوادگی داشته باشید.

طبق اعلام برخی سایت‌های غیررسمی، شتاب صفر تا صد نیسان کیکس ۲۰۲۳ حدود ۱۱.۵ ثانیه بوده و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز ۶.۵ لیتر در هر صد کیلومتر برآورد شده است. ضمن آنکه این کراس اوور ۱۱۱۰ کیلوگرمی می‌تواند تا حوالی ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت سرعت گرفته و به‌پیش برود. کیفیت سواری این خودرو خیلی خشک نیست و در شرایط عادی هندلینگ متعادل و قابل قبولی را از خود به نمایش خواهد گذاشت.

 

مدل خودرو نیسان کیکس ۲۰۲۳
موتور چهار سیلندر – ۱.۶ لیتری- تنفس طبیعی
حداکثر قدرت ۱۱۸ اسب بخار
بیشترین گشتاور ۱۴۹ نیوتن‌متر
گیربکس cvt اتوماتیک
شتاب ۰-۱۰۰ ۱۱.۵ ثانیه
بیشترین سرعت ۱۸۰km/h
مصرف سوخت ترکیبی ۶.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
وزن ۱۱۱۰ کیلوگرم

 

آپشن‌های نیسان کیک ۲۰۲۳

نیسان کیکس مدل ۲۰۲۳ در قالب دو – سه تیپ با قیمت کمتر از ۲۰ هزار یورو در بازار کشورهای جنوب ایران حضور دارد. فول آپشن ترین نسخه این خودرو در بازه قیمتی فوق، مدل SV است که امکاناتی تقریباً متعادل مثل کروز کنترل، تهویه دیجیتال، دو کیسه هوای جلو، سیستم مالتی مدیا با بلوتوث، usb، دوربین عقب، حسگرهای پارک جلو و عقب، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، آینه‌های جانبی برقی، اتولایت و دیلایت را در اختیار کاربران خود می‌گذارد.

بنابراین ازلحاظ سطح تجهیزات این خودرو خیلی سطح بالا نیست و نمی‌تواند با برخی حریفان چینی خود در ایران رقابت کند.

قیمت و زمان عرضه نیسان کیکس ۲۰۲۳ به بازار ایران

آن‌طور که شنیده‌شده احتمالاً شرکت پارس‌خودرو محصولات نیسان را به بازار ایران وارد خواهد کرد. در این راستا به‌احتمال‌زیاد فرایند ثبت سفارش و دریافت تاییدیه‌های وزارت صنعت یکی دو ماه طول می‌کشد تا ورود خودروهای وارداتی ازجمله محصولات نیسان به کشور تائید شود؛ البته اگر مشکلات و موانع دیگری در این راه به وجود نیاید.

در مورد قیمت نیسان کیکس ۲۰۲۳ هم باید بدانید این خودرو در بازار کشور قطر در قالب سه تیپ و با قیمت‌های حدود ۱۴۸۰۰ تا ۱۹۲۰۰ هزار دلار حضور دارد. باید ببینیم هنگام عرضه این خودرو به کشور، نرخ ارز و میزان تعرفه گمرکی چه میزان است تا بتوان قیمت نهایی کیکس ۲۰۲۳ در ایران را محاسبه کرد.

نوشته: حسین باباپور

نیسان کیکس ۲۰۲۳

نیسان کیکس ۲۰۲۳

نیسان کیکس ۲۰۲۳

نیسان کیکس ۲۰۲۳

نیسان کیکس ۲۰۲۳

نیسان کیکس ۲۰۲۳

کیکس ۲۰۲۳

کیکس ۲۰۲۳

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟