«ایساکو» به دنبال حذف لوازم یدکی قاچاق

سه شنبه - 29 آذر 1401

پیشرانه – ایساکو به عنوان شرکت ارائه خدمات پس از فروش، در تلاش است تا با ارائه محصولاتی با هولوگرام مشخص و آموزش در این زمینه، میزان فروش لوازم یدکی قاچاق در بازار را کاهش دهد.

پیشرانه – ایساکو به عنوان شرکت ارائه خدمات پس از فروش، در تلاش است تا با ارائه محصولاتی با هولوگرام مشخص و آموزش در این زمینه، میزان فروش لوازم یدکی قاچاق در بازار را کاهش دهد.

به گزارش وب سایت خبری«پیشرانه» ، عرضه لوازم یدکی قاچاق و بی کیفیت در سال های اخیر به یکی از مشکلات اصلی در بازار خدمات پس از فروش صنعت خودرو تبدیل شد. این موضوع نه تنها به ضرر تولیدکنندگان قطعات لوازم یدکی بلکه به ضرر مصرف کننده نهایی است که هزینه های نگهداری را افزایش می دهد.
این مشکل تا جایی پیش رفت که وزارت صمت تولیدکنندگان قطعات یدکی را ملزم به اخذ کد شناسه کالا کرد تا عرضه بدون کد رهگیر در بازار ممنوع شود.
لوازم و قطعات یدکی خودرو، حدود ۱۱ و نیم میلیارد دلار گردش مالی دارد که بیش از دو میلیارد دلار آن قاچاق است.
از سویی دیگر این قاچاق ۲ میلیارد دلاری می تواند مستقیما جان رانندگان و سرنشینان را تحت تاثیر قرار دهد.
در این بین شرکت های ارائه خدمات پس از فروش همچون ایساکو در تلاش هستند تا تنها قطعات یدکی اصل را روانه بازار و میزان لوازم قاچاق را کاهش دهند. این موضوع می تواند هزینه های مصرفی را هم کاهش دهد.
اما متاسفانه در سال های اخیر برخی از این قطعات در بسته بندی های مشابه با بسته بندی اصلی ارائه می شود که تشخیص آن از سوی راننده سخت و دشوار است. این موضوع شاید کار مجموعه هایی همچون ایساکو را سخت تر کند.
حال با هدف صیانت از حقوق مصرف کنندگان و مشتریان ایران خودرو اقداماتی در دستور کار ایساکو قرار گرفته است، به عنوان مثال همکاری با پلیس از اقداماتی بود که به شناسایی باندهای متعدد عرضه کننده و تولیدکننده قطعات تقلبی منجر شد.
شناسایی این مجموعه ها باعث می شود تا ایساکو بازار فروش خود را گسترده تر کرده و خدمات بهتری به مشتریان خود ارائه دهد.
ایساکو نخستین شرکت خدمات پس از فروش است که رتبه ۱ (سه ستاره) را دارد. درنتیجه توانسته رضایت مشتریان خود را جلب کند.
ایساکو در تلاش است تا با استفاده از هولوگرام برروی محصولات خود و همچنین آموزش به پرسنل خود، مشتریان خود را نسبت به استفاده از قطعات یدکی اصل راهنمایی کند. این موضوع خود در کاهش قاچاق موثر است و می تواند به طرح وزارت صمت کمک کند.
فراموش نکنیم استفاده از نشان مشخص و همچنین ارائه آموزش های لازم به نیروهای فروش و مصرف کننده می تواند به کاهش قاچاق در بازار کمک کند.


 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟