تغییر قیمت خودرو در بازار

بازگشت آرامش به بازار خودرو

جمعه - 29 آذر 1398

پیشرانه- بازار خودرو پس از ماه‌ها تنش این روزها در آرامش به سر می‌برد و خبری از هیاهو و تغییرات لحظه‌ای قیمت‌ها نیست.

پیشرانه- بازار خودرو پس از ماه‌ها تنش این روزها در آرامش به سر می‌برد و خبری از هیاهو و تغییرات لحظه‌ای قیمت‌ها نیست.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» بسیاری از کارشناسان خودرویی معتقدند تا تولید به وضعیت مناسبی نرسد بازار نیز به ثبات نخواهد رسید، به‌این‌ترتیب با توجه به روند کاهشی قیمت‌ها در بازار طی هفته جاری و تخلیه حباب قیمتی، فعالان بازار اظهار امیدواری می‌کنند که این روند در هفته‌های آینده نیز تداوم یابد و از حباب قیمت‌ها کاسته شود به این ترتیب تغییر قیمت خودرو در بازار به صورت کاهشی خواهد بود.

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در خصوص وضعیت تغییر قیمت خودرو در بازار گفت: هم‌اکنون بازار خودرو در آرامش به سر می‌برد که دلیل این آرامش نبود تقاضا و بهبود وضعیت عرضه است.

وی با اشاره به بازگشت آرامش به بازار خودرو از هفته گذشته تاکنون افزود: بررسی قیمت‌ها در بازار خودرو نشان می‌دهد که قیمت خودروها نسبت به هفته گذشته حدود ۵ میلیون تومان کاهش داشته است و هرچند در حال حاضر اختلاف قیمت کارخانه با بازار زیاد است اما به دلیل نبود خریدار و کاهش تقاضا، آرامش به بازار خودرو بازگشته و هیجان کاذبی که در بازار وجود داشت، از بین رفته است.

موتمنی با تأکید بر این‌که بازار خودرو از عرضه و تقاضا تأثیرپذیر است، تصریح کرد: بدون شک در صورت بهبود وضعیت عرضه و همچنین کنترل تقاضا، قیمت‌ها ریزش خواهد داشت بر این اساس پیش‌بینی می‌شود در صورت ادامه این روند و همچنین کاهش قیمت ارز، شاهد تأثیر مثبت آن بر کاهش قیمت‌ها خواهیم بوده و به این ترتیب تغییر قیمت خودرو در بازار به صورت کاهشی خواهد بود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو نزدیک شدن به فصل زمستان را دلیلی برای رکود بازار دانست و اظهار کرد: رکود بازار خودرو طولانی شده به‌طوری‌که در شهریورماه که اوج مسافرت‌ها بود اختلاف قیمت محصولات کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان حتی به سه میلیون تومان نیز رسید بر این اساس پیش‌بینی می‌شود در زمستان تقاضا برای خرید نسبت به زمان عادی بسیار کمتر باشد.

وی بابیان این‌که نگاه مردم به خرید خودرو بیشتر نگاه سرمایه‌ای است، افزود: برخی از مردم برای حفظ ارزش پول خود و جایگزین کردن سرمایه خود اقدام به خرید خودرو می‌کنند چراکه هم‌زمان با افزایش قیمت ارز، تقاضا برای خرید خودرو نیز افزایش می‌یابد و با فروکش کردن نرخ ارز شاهد کاهش تقاضا هستیم.

وی یادآور می‌شود: باثبات نرخ ارز و بهبود وضعیت عرضه، روند کاهشی قیمت‌ها ادامه خواهد داشت.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟