عوارض ۴۰ درصدی برای خودروهای چینی

دوشنبه - 15 اسفند 1401

پیشرانه – ترکیه برای خودروهای برقی چینی عوارض ۴۰  درصدی گمرکی وضع کرده است.

پیشرانه – ترکیه برای خودروهای برقی چینی عوارض ۴۰  درصدی گمرکی وضع کرده است.

به گزارش وب سایت خبری«پیشرانه» ، با راه اندازی خط تولید خودروی برقی ترکیه TOGG این کشور اقدام به اعمال ۴۰% عوارض گمرکی بروی خودروهای برقی وارداتی از چین کرده  تا از رقابت پذیری خودروی بومی این کشور، اطمینان حاصل کند.

قیمت خودروی برقی ترکیه در محدوده ۲.۹ تا ۳ میلیارد تومان با نرخ دلار بازار تبادل ارزی (۳۶۰۰۰ تومان) براورد می شود.

سال ۲۰۱۷ بود که چند شرکت بزرگ فعال در صنعت خودروسازی ترکیه تصمیم گرفتند با بنیان‌گذاری یک کمپانی مشترک در قالب قرارداد جوینت ونچر، اولین خودروی الکتریکی ترکیه را وارد بازار کنند. این شرکت در سال ۲۰۱۸ رسما آغاز به کار کرد و به اختصار TOGG یا «گروه جوینت ونچر اتومبیل ترکیه» نام گرفت.

حالا این شرکت یکی از تولیدکنندگان خودروهای برقی در ترکیه است که می تواندر قیب جدی برای خودروهای چینی در این بازار باشد. اما سیاست ترکیه برای حمایت از تولید داخل ممنوعیت واردات نیست بلکه با وضع عوارض گمرکی تلاش می کند تا از صنعت داخلی حمایت و تولید را رقابتی کند.

ظاهرا شرکت سازنده گارانتی ۸ ساله برای پک باتری خودروی ملی ترکیه در نظر گرفته است. همچنین سرعت شارژ این باتری‌ها در حالت استفاده از شارژر سریع معادل حدود ۸۰ درصد در ازای ۳۰ دقیقه اعلام شده است. اگر این رقم صحیح باشد، می‌تواند تا حد زیادی خیال مشتری را از بابت زمان شارژ شدن باتری اتومبیل راحت کند.

 

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟