وعده همکاری خارجی فاطمی امین محقق شد؟

دوشنبه - 22 اسفند 1401

پیشرانه – خبرها حاکی از آن است که مذاکرات خودرویی ایران و روسیه در مسیر خوبی قرار دارد و احتمالا وعده همکاری با روسیه که در ابتدای سال فاطمی امین از آن خبر داده بود در حال تحقق است.

پیشرانه – خبرها حاکی از آن است که مذاکرات خودرویی ایران و روسیه در مسیر خوبی قرار دارد و احتمالا وعده همکاری با روسیه که در ابتدای سال فاطمی امین از آن خبر داده بود در حال تحقق است.

به گزارش وب سایت خبری«پیشرانه»  ، صنعت خودروی ایران برای پیشرفت حداکثری نیازمند تعامل با خودروسازان خارجی است تا در حاشیه این ارتباطات علاوه بر ارز آوری بتواند از فرصت انتقال دانش و تکنولوژی استفاده کند.

در این میان آغاز جنگ میان روسیه و اکراین و تحریم های وضع شده علیه روسیه باعث شد تا همکاری های خودرویی بین ایران و روسیه جدی تر شود. براساس موارد بیان شده این همکاری از حوزه قطعات آغاز می شود و پای قطعه سازان ایرانی به بازار روسیه باز می شود. تقریبا این پیش بینی ها در پاییز سال جاری مطرح بود، اما حالا این همکاری با پیشرفت هایی بسیاری همراه شده است.

براساس خبرهای منتشر شده، هفته گذشته آرش محبی‌نژاد (دبیر انجمن همگن قطعه‌سازی) و کاظم جلالی (سفیر ایران در روسیه) در جلسه‌ای آنلاین با یکدیگر به مسائل مرتبط با توسعه همکاری‌های ایران و روسیه به ویژه در بخش خصوصی، به گفت‌وگو پرداخته‌اند.

آرش محبی‌نژاد-دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان خودرو کشور- در این جلسه آنلاین، گزارشی از آخرین وضعیت همکاری‌های خودرویی و قطعه‌سازی ایران با طرف‌های روس ارائه کرد.

وی همچنین پیشنهادهای انجمن مذکور (انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان خودرو کشور) در جهت تسریع در آغاز همکاری‌های مشترک را تشریح و اظهار کرد: زیرساخت‌های صنعت خودرو روسیه بیشتر معطوف محصولات فرانسوی است و قطعه‌سازان ایرانی نیز به واسطه همکاری با یک شرکت خودروساز این کشور در سال‌های گذشته، تجربه‌ها و توانمندی لازم برای پوشش نیازهای طرف روس را دارند.

آغاز چنین همکاری ای می تواند قدرت رقابتی قطعه سازی را افزایش دهد. از سویی دیگر ادامه دار شدن این همکاری های نیازمند رفع موانع تولیدی در داخل خارج است تا علاوه بر تامین نیاز خودروسازان داخلی، حضور در بازارهای صادراتی مدام باشد.

صنعت خودروسازی جزو صنایع اصلی روسیه محسوب می‌شود، به طوری که ۱% از کل نیروی کار شاغل در این کشور یعنی ۶۰۰هزار نفر، در این حوزه مشغول به فعالیت هستند. میزان کل تولیدات خودرویی در روسیه در سال ۲۰۲۱ برابر با ۱,۵۶۶,۳۱۷ دستگاه انواع خودروی سبک و سنگین است که آن را در جایگاه ۱۳ در بین تمام کشورها قرار می ‌دهد.

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟