صنعت خودرو نیازمند به روزرسانی قیمت ها با نگاهی منطقی

دوشنبه - 21 فروردین 1402

پیشرانه -پس از گمانه زنی های بسیار در نهایت میزان افزایش قیمت خودروسازان بزرگ کشور مشخص و ابلاغ شد.

پیشرانه -پس از گمانه زنی های بسیار در نهایت میزان افزایش قیمت خودروسازان بزرگ کشور مشخص و ابلاغ شد.
به گزارش وب سایت خبری«پیشرانه» ،  بالاخره گمانه زنی ها درباره افزایش قیمت خودرو ها به پایان رسید و وزارت صمت قیمت های جدید را ابلاغ کرد. بر این اساس میانگین افزایش دو خودروساز ۲۹ درصد هست.
شاید بسیاری از مصرف کنندگان نسبت به این افزایش قیمت موافق نباشند اما افزایش نرخ ارز و قیمت مواد اولیه و قطعات باعث شده تا افزایش قیمت ها اعمال شود.
درواقع صنعت خودرو برای تامین نیازهای خود و تولید با کیفیت نیازمند بروز رسانی و اصلاح عادلانه قیمت است. البته همانطور که تاکید شد باید این افزایش قیمت منجر به افزایش کیفیت خودرو شود. مصرف کننده نهایی بارها نسبت به کیفیت خودروهای تولیدی معترض بود اما در صورت محاسبه عادلانه قیمت، خودروساز می تواند در تولید به سوددهی رسید و با ارتقای تکنولوژی به تولیدی با کیفیت قابل قبول دست پیدا کند.
تولید با کیفیت میزان تقاضا را در بازار داخلی را افزایش می دهد. درواقع مصرف کننده از محصول تولیدی رضایت داشته و همین موضوع می تواند تقاضا را افزایش دهد.
از سویی دیگر واقعی شدن قیمت ها و افزایش عادلانه آنها باعث می شود تا سهامداران نیز به سوددهی خوبی دست پیدا کنند، درواقع این تصمیم و نگاهی براساس محاسبه افزایش هزینه های سال جاری می تواند به نفع هر سه ضلع این مثلث یعنی تولید کننده، مصرف کننده و سهامدار باشد.
اما شاید موضوع که منجر به نگرانی مصرف کننده می شود، تحرکات دلالان در بازار است که می تواند افزایش قیمت های ۲۹ درصد و ۱۸ درصدی را بیش از این اعداد در بازار اعمال کنند. درواقع باید وزرات صمت در کنار این موضوع به دنبال نظارت های ویژه بر بازار خودرو باشد.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟