تندر ۹۰ ایرانی هفته آینده توسط سایپا رونمایی خواهد شد + تاریخ عرضه محصولات جدید سایپا

یکشنبه - 27 فروردین 1402

پیشرانه -طی نشست خبری دیروز گروه خودروسازی سایپا از عرضه محصولات جدید توسط این خودروساز بزرگ کشور خبر داده شد.

 

به گزارش وب سایت خبری«پیشرانه» به نقل از خودروبانک  ، بنا بر برنامه اعلامی مسئولان این شرکت هفته آینده از محصول تندر ۹۰ ایرانی شده بر پایه L90 رونمایی خواهد شد. همچنین خرداد ماه از شاهین اتوماتیک، تیرماه خودروهای شاهین پلاس و اطلس و مرداد ماه از ماشین سهند سایپا رونمایی خواهد شد.

همچنین مدیران این شرکت از رونمای محصول جدید اقتصادی پاژ به عنوان جایگزینی برای خودرو پراید در اوایل اسفند امسال خبر دادند.

محصول سیلک که نسخه نسخه ایرانیزه سیتروئن C3XR است و با کد m44 شناخته می‌شود تا پایان امسال به مرحله نهایی خواهد رسد.

در پاسخ به اجرای برنامه خصوصی‌سازی سایپا، مدیرعامل این گروه خودروسازی شرکت سایپا را به عنوان یک شرکت سهامی عام و خصوصی دانست و اظهار کرد که در صورت خرید و فروش سهام سایپا در بورس، همانند دیگر شرکت‌های خصوصی، شرکت سایپا نیز به عنوان یک شرکت خصوصی شناخته می‌شود.

محمدعلی تیموری با اعلام این خبر، اظهار داشت که خصوصی‌سازی سایپا با روش‌های بین‌المللی و مورد قبول کشور پیگیری می‌شود و به عنوان نمونه، شرکت بن‌رو بهینه شده و توسعه یافته است. برای شرکت بن رو که ۱۴ سال گرفتار بدهی بود، در اسفندماه ۱۴۰۱ تمام بدهی های آن تسویه شد و در سال جاری، خودرو اولین مونتاژ شده در شرکت بن رو تولید و عرضه خواهد شد. همچنین، وانت ۲۵۱ نیز بر روی پلتفرم ایکس۲۰۰ در این شرکت تولید و به فروش می‌رسد.

تیموری بر این باور است که سیاست خصوصی‌سازی سایپا برای شرکت‌های تابعه، با قدرت‌بخشی به شرکت‌ها، ایجاد جوینت ونچرهای مطلوب با کمپانی‌های معتبر خودروسازی و عرضه سهام این شرکت‌ها در بورس، پیگیری خواهد شد. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا همچنین از عرضه ۴۲ درصد سهام سایپا در اختیار شرکت سرمایه‌گذاری کارکنان سایپا در بورس خبر داد. براساس تأییدیه دریافتی در اسفندماه سال گذشته، سهام این شرکت در بازار پایه بورس عرضه خواهد شد و ما شاهد خرید و فروش سهام این شرکت در بورس خواهیم بود.

همچنین، تیموری اعلام کرد که در راستای خصوصی‌سازی مطلوب، گروه خودروسازی سایپا برنامه دارد جوینت ونچر پارس خودرو و چانگان را ایجاد کند.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟