قیمت کامیون کشنده شکموتو X5000 آرین دیزل اعلام شد

جمعه - 1 اردیبهشت 1402

پیشرانه – قیمت قطعی کامیون کشنده شکموتو X5000 شرکت آرین دیزل برای تحویل های سال جدید به مشتریان، ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

پیشرانه – قیمت قطعی کامیون کشنده شکموتو X5000 شرکت آرین دیزل برای تحویل های سال جدید به مشتریان، ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

به گزارش وب سایت خبری«پیشرانه» ،طبق دعوتنامه‌های ارسالی برای مشتریان شکموتو X5000، این کامیون کشنده جدید آرین دیزل پایا با قیمت ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تحویل مشتریان خواهد شد. کامیون کشنده شکموتو X5000 آذر ماه سال گذشته بود که اولین نمایش عمومی خود را در نمایشگاه بین‌المللی خودرو اصفهان تجربه کرد و اولین سری تولیدی آن نیز در آخرین روزهای ۱۴۰۱ تحویل ثبت‌نام کنندگان شد. حال بخش دیگری از مشتریانی که در پیش‌فروش های سال گذشته اقدام به خرید کامیون کشنده شکموتو ایکس ۵۰۰۰ کرده بودند، می‌توانند برای تحویل خودروی ثبت‌نامی خود، تکمیل وجه کنند.

ذکر این نکته ضروری است که پیش فروش های آذر ۱۴۰۱ کامیون کشنده شکموتو X5000، ویژه نمایشگاه خودرو اصفهان، با قیمت علی‌الحساب (و غیرقطعی) ۳ میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان و تحویل ۹۰ روز کاری انجام شده بود اما با توجه به افزایش چشمگیری که نرخ ارز از آن زمان داشته، آرین دیزل ناگزیر به تحویل محصولات با قیمت مصوب جدید ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به مشتریان می‌باشد.

شکموتو ایکس ۵۰۰۰ به عنوان یکی از قدرتمندترین کامیون های کشنده مونتاژی حال حاضر بازار، از یک موتور ۱۳ لیتری کامینز نیرو می‌گیرد که با ۵۲۰ اسب‌بخار قدرت، توان تولید ۲.۴۶۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه را دارد. این موتور ۶ سیلندر خطی ۲۴ سوپاپ مجهز به توربوشارژر و اینترکولر که از سری ISZ520 کامینز با استاندارد آلایندگی Euro5 EEV است، به گیربکس ۱۶ دنده اتوماتیک ZF با سیستم تعویض دنده هوشمند متصل است و از دو مخزن سوخت آلومینیومی با مجموع ظرفیت ۱۰۰۰ لیتر تغذیه می‌کند.

این کامیون کشنده جدید بازار خودروهای تجاری و کار کشورمان بر روی سیستم تعلیق فنر پارابولیک به همراه کمک فنر هیدرولیک در جلو و سیستم تعلیق بادی دارای چهار بالن هوا با سیستم مدیریت هوشمند تنظیم ارتفاع ECAS به همراه میل موجگیر در عقب سوار شده. سیستم ترمز نیز در آن، از دو مدار مستقل پنوماتیک، ترمزهای چرخ جلو و عقب دیسکی با سوپاپ های سیستم ترمز ساخت شرکت WABCO و مخازن ذخیره باد آلومینیومی تشکیل یافته. سیستم تـرمز اضطراری، سیستم کنترل پایداری خودرو، سیستم کنترل لغزش، ریتاردر پنج مرحله ای هیدرولیک (گیربکس) و ترمز موتور برند JACOB به همراه سیستم هشدار انحراف از مسیر نیز از جمله امکانات ایمنی به‌کار رفته در کامیون کشنده شکموتو ایکس ۵۰۰۰ می‌باشند.

این محصول جدید شرکت آرین دیزل پایا در بخش امکانات نیز در سطح خوبی قرار داشته، می‌توان به ارائه آن با تعلیق کابین با سیستم باد مجهز به ۴ بالن، کولر و بخاری درجا، مولتی‌مدیا با نمایشگر ۱۰ اینچ لمسی، سیستم دید ۳۶۰ درجه از اطراف، کروزکنترل، صندلی برقی راننده مجهز به تعلیق بادی و گرمکن، سنسور نور و باران، آینه های برقی، نشانگر فشار باد تایرها، هشدار سرعت غیر مجاز، تاخوگراف، تنظیم برقی ارتفاع چراغ‌های جلو، پروژکتور روشنایی برای چرخ پنجم، آفتابگیر بیرونی و داخلی، بادگیر سقف و جانبی، گارد محافظ جانبی و بالابر هیدرولیکی و الکتریکی کابین اشاره کرد.

پیش‌تر قرار بر این بود تا حداقل ۱۲۰ دستگاه از شکموتو X5000 های تولیدی، تا پایان ۱۴۰۱ تحویل مشتریان شود اما با توجه به موانعی که بر سر راه تحویل به وجود آمد، تعداد محدودی تا پایان سال گذشته تحویل مشتریان شد. برای امسال اما طبق گفته های سعید محمودی، مدیرعامل آریان دیزل پایا، هدف‌گذاری بر تولید و عرضه ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ دستگاه از محصول کامیون کشنده شکموتو X5000 می‌باشد. در کنار آن، دو محصول جدید که کامیون‌های باری تک و جفت محور و کامیون کمپرسی تک و جفت محور با برند شکموتو هستند نیز امسال به سبد تولیدات آرین دیزل اضافه خواهند شد.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟

سایر نظرات

  • مصطفی زنگنه | ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰ ب٫ظ

    طبق تصویب شورای رقابت ،مبلغ پیش پرداخت شامل افزایش قیمت نمیشود .وفقط افزایش قیمت باید برای باقیمانده پیش پرداخت باشد .ولی آرین دیزل این کار را نکرده است .

  • گرگ سیاه | ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۶:۳۳ ب٫ظ

    آشغالهای چینی آوردن ایران تو شرکت ماموت دارن مونتاژ میکنن تمام قطعات ریز و درشت همه چینی
    اینا برن تو بیابونهای جاده ساوه اراک گیرمیکنن باید ببری چین درست کنن بیارن