خودروساز روسی سومین شکایت را علیه فولکس واگن ثبت کرد

شنبه - 16 اردیبهشت 1402

پیشرانه -خودروساز روسی سومین شکایت خود از فولکس واگن را در دادگاه داوری منطقه ای نیژنی نووگورود ثبت کرد.

پیشرانه -خودروساز روسی سومین شکایت خود از فولکس واگن را در دادگاه داوری منطقه ای نیژنی نووگورود ثبت کرد.

به گزارش وب سایت خبری«پیشرانه» ، سوابق دادگاه نشان می دهد که خودروساز روسی GAZ شکایتی به ارزش ۱۵.۶ میلیارد روبل (۲۰۰.۵ میلیون دلار) علیه فولکس واگن  تنظیم کرده است و به دو مورد دیگر که در اوایل سال جاری ثبت شده بودند افزوده شده است.

این شکایت که جزئیات آن منتشر نشده است، روز جمعه در دادگاه داوری منطقه ای نیژنی نووگورود ثبت شد.

GAZ بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد. فولکس واگن از اظهار نظر خودداری کرد.

در اوایل سال جاری، GAZ دو شکایت علیه این خودروساز آلمانی تنظیم کرد که در مجموع ۵۴۵ میلیون دلار خسارت و خسارت دریافت کرد و گفت که اقدامات فولکس واگن برای خروج از بازار روسیه منافع آن را به خطر انداخته است.

در ابتدا دادگاه را متقاعد کرد که دارایی های فولکس واگن در روسیه را در انتظار رسیدگی دادگاه مسدود کند – تصمیمی که دادگاه در ماه آوریل لغو کرد.

فولکس واگن در حال آماده شدن برای فروش دارایی های روسیه خود از جمله کارخانه گل سرسبد خود در شهر کالوگا است که ظرفیت تولید سالانه ۲۲۵۰۰۰ خودرو دارد، اما هیچ تصمیمی اتخاذ نشده است و تایید دولت روسیه در انتظار است.

جالب است بدانید در سال ۲۰۰۹ بو اندرسون، معاون اسبق جنرال موتورز، به عنوان مدیر عامل گروه GAZ منصوب شد. این یک نقطه عطفی در توسعه شرکت پس از بحران سال ۲۰۰۸ بود که مدیریت جدید توانست با تولید کنندگان برجسته بین المللی همکاری برقرار کند و بهترین نتایج مالی شرکت را به دست آورد.

در ژوئن ۲۰۱۱، گروه فولکس واگن روسیه و گروه GAZ قرارداد بلند مدتی به ارزش ۲۰۰ میلیون یورو امضا کردند که براساس این قرارداد، توافق شده است که فولکس واگن دو خودرو  Jetta و Skoda Octavia  را به تعداد ۱۱۰,۰۰۰  دستگاه تولید کنند.

در سال ۲۰۱۱، بو اندرسون جایزه بهترین مدیر اجرایی در صنعت خودرو را در مجمع بین المللی خودرو که توسط مؤسسه آدام اسمیت برگزار شد، دریافت کرد و همچنان در صنعت خودروسازی روسیه پیشرو است.

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟