با عرضه خودرو در بورس دست دلالان قطعا کوتاه می‌شود

جمعه - 26 خرداد 1402

پیشرانه – عضو کمیسیون صنایع در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط کنونی عرضه خودرو در بورس کالا می‌تواند دست دلالان را از این بازار کوتاه کند.

پیشرانه – عضو کمیسیون صنایع در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط کنونی عرضه خودرو در بورس کالا می‌تواند دست دلالان را از این بازار کوتاه کند.

به گزارش وب سایت خبری«پیشرانه» ،  سید جواد حسینی کیا با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی عرضه خودرو در بورس کالا می‌تواند دست دلالان را از این بازار کوتاه کند، گفت: عرضه خودرو در بورس کالا این مزیت را دارد که جای دلال و دولت تغییر می‌کند، اما دردی از مشتری دوا نخواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه عرضه خودرو در بورس بخشی از نوسانات و التهابات بازار را توانسته کنترل کند، افزود: با عرضه خودرو در بورس آن نقدینگی که پیشتر دلال‌ها به جیب می‌زدند، این نقدینگی به دولت واریز و یک اقدام مناسب در حوزه اقتصاد کشور صورت می‌گیرد.
حسینی کیا در ادامه بیان داشت: اما آنچه باید اتفاق بیافتد اینکه یک بار برای همیشه شورای رقابت قیمت گذاری را بر مبنای دستمزدها، تورم نرخ، انرژی و … را به خودروسازان اعلام کند و در نهایت آن مبنای قیمت تا پایان سال مد نظر قرار گیرد.
عضو کمیسیون صنایع بیان داشت: متاسفانه چون این مساله رخ نمی‌دهد هر دو سه ماه یکبار شورای رقایت قیمت‌ها را دستخوش تغییرات قرار می‌دهد که هم اکنون شاهد نابه سامانی و شکل گیری دلالی دیگری در خارج از بورس و موجب افزایش قیمت‌های کاذب در خودرو هستیم و خودروساز نیز عرضه خودرو را متوقف می‌کند.
وی افزود: به منظور ارزیابی واقعی شدن قیمت خودرو از طریق بورس کالا، نیاز به زمان و برنامه ریزی بلند مدت است.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟