برنامه تسلا برای بزرگترین کارخانه خودروسازی اروپا

چهارشنبه - 28 تیر 1402

پیشرانه – تسلا مراحلی را برای ساخت بزرگترین کارخانه خودروسازی اروپا در نظر گرفته است.

پیشرانه – تسلا مراحلی را برای ساخت بزرگترین کارخانه خودروسازی اروپا در نظر گرفته است.

به گزارش وب سایت خبری«پیشرانه» ، تسلا  درخواست مجوز از مقامات محلی آلمان برای ایجاد تغییرات گسترده در کارخانه خود در نزدیکی برلین کرده است که گام بعدی کلیدی در برنامه بلند پروازانه آن برای توسعه سایت به بزرگترین کارخانه خودروسازی اروپا است.

یک روز پس از اینکه تسلا به دنبال کاهش نگرانی های محلی با یک جلسه پرسش و پاسخ در مورد توسعه بود، اسناد درخواستی که توسط وزارت محیط زیست محلی و سازمان آب در روز چهارشنبه منتشر شد، فهرست بلند بالایی از تغییراتی را که تسلا در نظر دارد در کارخانه انجام دهد را نشان داد.

در نهایت تسلا می خواهد ظرفیت خود را به ۱ میلیون خودرو در سال و ۱۰۰ گیگاوات ساعت تولید باتری در کارخانه ای افزایش دهد که حتی بیشتر از تولید خودروهای فولکس واگن در دفتر مرکزی آن در ولفسبورگ خواهد بود.

طبق اسناد، اصلاحات ذکر شده در برنامه، که فقط اولین مرحله از سه مرحله تغییرات است و شامل ساخت آزمایشگاه آزمایش سلول باتری و گسترش بازیافت آب است، باید در نیمه اول سال ۲۰۲۴ عملیاتی شود.

در این سند آمده است که تغییرات همچنین شامل الحاقات یا تغییرات در بخش‌های موجود تأسیسات مانند رنگ‌فروشی و همچنین ساخت عناصر جدید مانند تأسیسات ذخیره‌سازی مواد است.

تسلا به دلیل تعداد زیادی از اعتراضات شهروندان محلی، عمدتاً در مورد اثرات زیست محیطی و مصرف آب، با تاخیرهای قابل توجهی در تاریخ افتتاحیه برنامه ریزی شده خود برای کارخانه مواجه شده است.

مردم محلی تا اواسط سپتامبر فرصت دارند نسبت به آخرین پیشنهادات اعتراض کنند.

برای توسعه، تسلا متعهد شده است که از هیچ ظرفیت آب اضافی استفاده نکند، در عوض ۱.۴ میلیون متر مکعب آبی را که مجوز استفاده از آن مجاز است، بازیافت کند.

در صورت افزایش سرعت، این نیروگاه خروجی بیشتری نسبت به کارخانه ولفسبورگ فولکس واگن خواهد داشت که با ظرفیت ۸۰۰۰۰۰ خودرو و تولید تنها ۴۰۰۰۰۰ دستگاه در سال گذشته عقب‌نشینی می‌کرد.

تسلا در حال حاضر حدود ۵۰۰۰ خودرو در هفته در Grunheide تولید می کند و جدول زمانی برای افزایش تولید ارائه نکرده است.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟