چهار مدل لادا در ایران رونمایی شدند

سه شنبه - 14 آذر 1402

پیشرانه – چهار مدل لادا صبح امروز همزمان با افتتاحیه دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا تهران ۱۴۰۲ رونمایی شد و برنامه عرضه محصولات اعلام گردید. لادا نشان خودروسازی روسی است که از سال ۱۹۷۳ تولید خودرو را در این کشور انجام می دهد. یک کمپانی با سهام داخلی دولت روسیه که در طول سال های فعالیتش […]

پیشرانه – چهار مدل لادا صبح امروز همزمان با افتتاحیه دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا تهران ۱۴۰۲ رونمایی شد و برنامه عرضه محصولات اعلام گردید.

لادا نشان خودروسازی روسی است که از سال ۱۹۷۳ تولید خودرو را در این کشور انجام می دهد. یک کمپانی با سهام داخلی دولت روسیه که در طول سال های فعالیتش با کمپانی های رنو، داچیا و فیات همکاری هایی عمیق داشته است. روند همکاری های لادا با رنو به اندازه ای عمیق بود که رنو در این خودروسازی سهام داشت اما پس از جنگ روسیه با اوکراین، سهام رنو به دولت روسیه بازگشت و فرانسوی ها روسیه را ترک کردند.

لادا در بازار روسیه به تولید خودروهای اقتصادی معروف است و حالا قرار است با پرفروش ترین محصولاتش به بازار ایران ورود کند. امروز چهار مدل لادا همزمان با افتتاحیه دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا تهران ۱۴۰۲ توسط شرکت نیکا خودرو رونمایی شد. مدل های وستا، نیوا تراول، وستا کراس و گرانتا خودروهایی از لادا هستند که امروز توسط شرکت نیکا خودرو رونمایی شدند.

برنامه عرضه چهار مدل لادا در ایران

مدیران شرکت نیکا خودرو اعلام کردند که در مرحله اول قرار است خودروهای وستا کراس و نیوا تراول به بازار کشور بیایند. قرار است عرضه این دو محصول در اواخر سال جاری رقم بخورد و البته هنوز قیمت حدودی این دو خودرو مشخص نیست. در بین این چهار مدل احتمالا گرانتا آخرین مدلی است که به بازار می آید اما این رونمایی نشان می دهد که پس از سال ها گویا بالاخره قرار است خودروهای روسی لادا را در ایران ببینیم. البته باید دید واکنش بازار نسبت به خودروهای روسی چیست.

نیوا تراول ؛ آفرودر اقتصادی از روسیه

شاید خاص ترین خودرو از بین ۴ مدل رونمایی شده، لادا نیوا تراول باشد که یک SUV کوچک و چهار چرخ محرک ۴WD است. این خودرو مجهز به یک پیشرانه ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی است که توان تولید نهایت قدرت ۱۴۵ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۸۴ نیوتن متر را دارد.

قدرت از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چهار چرخ انجام می شود و کمک سبک و سنگین هم برای مسیر های آفرودی قابل انتخاب است.

همانطور که گفته شد قیمت خودروها هنوز مشخص نیست اما احتمالا نیوا تراول می تواند یکی از ارزان ترین آفرودر های صفر کیلومتر در ایران باشد. قیمت این خودرو در بازار های هدف حدود ۱۰ هزار دلار است اما باید دید تعرفه های واردات چه عددی را برای این خودرو در بازار کشور ما رقم می زند.

5 از 1 رای

نظر شما چیست؟