«پیشرانه» گزارش می‌دهد

خروج مشروط وزیر صمت از بهارستان

سه شنبه - 12 دی 1402

پیشرانه – علی آبادی که امروز برای پاسخ به پرسش برخی نمایندگان به مجلس رفته بود توانست مجوز خروج مشروط از بهارستان را دریافت کند. به گزارش وب سایت خبری پیشرانه، وزیر صمت که امروز برای پاسخ به پرسش بعضی از نمایندگان به مجلس رفته بود،پس از ادای توضیحات و ارائه گزارشی از عملکرد خودرویی […]

پیشرانه – علی آبادی که امروز برای پاسخ به پرسش برخی نمایندگان به مجلس رفته بود توانست مجوز خروج مشروط از بهارستان را دریافت کند.

به گزارش وب سایت خبری پیشرانه، وزیر صمت که امروز برای پاسخ به پرسش بعضی از نمایندگان به مجلس رفته بود،پس از ادای توضیحات و ارائه گزارشی از عملکرد خودرویی وزارتخانه متبوعش ، توانست به طور مشروط نظر آنها را جلب و در عین حال اخطار آخر را نیز دریافت کرد.

اخطارجدی مجلس به وزیر صمت

در همین رابطه رئیس مجلس در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۱۲ دی ماه) پس از بررسی سوال جلال رشیدی کوچی از وزیر صمت در خصوص واردات خودرو خطاب به وزیر صمت گفت: دوستانمان در بانک مرکزی می‌فرمایند که سهم ارز مربوط به واردات خودرو را در اختیار صنایع قرار دادیم که اولویت‌بندی با جنابعالی است.

محمدباقر قالیباف با اشاره به صحبت‌های نماینده مرودشت در خصوص مهلت سه ماه به وزارت صمت برای پیگیری موضوع واردات خودرو خطاب به وزیر صمت افزود: ان‌شاء الله تا عید این موضوع را پیگیری کنید تا حل و فصل شود.

وی  ادامه داد: این نکته را شفاف بگویم که تخصیص ارز برای واردات خودرو بر اساس لایحه دولت و تصویب مجلس و همچنین تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام، تبدیل به قانون شده است لذا قطعاً جلسه دیگری در صحن برای این موضوع تکرار نمی‌کنیم مگر اینکه به صورت جدی از مسیر قانونی واگذاری ارز به واردات خودرو را پیگیری کنیم.

مهلت ۳ ماهه مجلس به وزارت صمت برای واردات خودرو

نماینده مردم مرودشت نیز پس از استماع توضیحات وزیر صمت از مهلت سه ماهه به وزارت صمت و دولت برای واردات خودرو خبرداد.

جلال رشیدی کوچی با اشاره به طرح سوال درباره وضعیت واردات خودرو و استماع توضیحات علی آبادی اظهار کرد: اگر بنده همین الان این سوال را به رای بگذارم قطعا نمایندگان با توجه به حساسیت این موضوع به وزیر کارت زرد می‌دهند.

وی ادامه داد: اما از آنجا که آقای علی‌آبادی مدتی است که روی کار آمده و بنده شهادت می‌دهم که در این مدت برای واردات خودرو تلاش کردند مهلتی سه‌ماهه تا عید به وزارت صنعت، معدن و تجارت و دولت برای انجام واردات خودرو می‌دهم و سوال خود را به رای نمی‌گذارم.

وزیر صمت در صحن علنی چه گفت

وزیر صمت نیز پس از شنیدن پرسش ها و انتقادهای نمایندگان مجلس اظهار کرد: “قاطعانه می‌گویم که برنامه‌های تحولی دولت سیزدهم به ثمر نشسته و در حوزه تولید خودرو رشد داشته‌ است .در حوزه واردات خودرو نیز با پیگیری‌های فراوان و تحمل رنج بسیار، پس از چند سال توقف بالاخره در دولت سیزدهم با هدف رفع ناترازی ها کمی، کیفی و سلیقه‌ای هدف واردات از سر گرفته شد.

علی آبادی با تاکید بر اینکه آمار واردات خودرو به سرعت در حال تغییر و روبه رشد است، به ارائه گزارش از آمار واردات خودرو به کشور پرداخت و گفت: تعداد خودروی ثبت سفارش شده ۹۳ هزار و ۳۴۳ عدد است و تعداد خودروهای وارد شده به کشور تاکنون ۹ هزار و ۱۷۶ عدد، تعداد خودروهای در حال حمل ۱۰ هزار و ۱۷۶ عدد و تعداد خودروهای عرضه شده به افراد ثبت نامی ۸ هزار و ۲۲۰ عدد و تعداد خودروهای پلاک شده حدود ۴ هزار عدد است درحالی که کل افراد ثبت نام شده و حائز شرایط ۳۳ هزار و ۵۳۸ نفر و افراد منصرف شده ۳ هزار و ۵۰۵ نفر و افراد مانده در صف ۳۰ هزار ۴۳۳ نفر و افراد تعیین تکلیف شده ۷ هزار و ۱۲۱ نفر هستند. به این تربیت فرایند واردات خودروی نو از برندهای سوزوکی، تویوتا، کیا، هوندا و سایر برندها اعم از چینی و غیره نظم گرفته و روال پیدا کرده است و امیدوارم ملت شریف با صبوری مراقب باشند و فریت دلالان را نخورند.

5 از 1 رای

نظر شما چیست؟