رشد تولید خودرو در اسفند ۱۴۰۲

سه شنبه - 14 فروردین 1403

پیشرانه – آمار تفکیکی وزارت صمت نشان میدهد که صنعت خودروسازی کشور با رشد تولید خودرو در اسفند ۱۴۰۲ همراه شده است. به گزارش وب سایت خبری پیشرانه ، خودروسازان کشور در سال گذشته موفق شدند تا یک میلیون و ۳۳۸ هزار و ۸۶۵ دستگاه انواع خودرو به تولید رسانند. بنابراین گزارش تولید انواع خودروی […]

پیشرانه – آمار تفکیکی وزارت صمت نشان میدهد که صنعت خودروسازی کشور با رشد تولید خودرو در اسفند ۱۴۰۲ همراه شده است.

به گزارش وب سایت خبری پیشرانه ، خودروسازان کشور در سال گذشته موفق شدند تا یک میلیون و ۳۳۸ هزار و ۸۶۵ دستگاه انواع خودرو به تولید رسانند.

بنابراین گزارش تولید انواع خودروی سواری ، وانت ، کامیون کامیونت و کشنده با رشد همراه بوده اند و برخلاف آنها خودروهایی که عموما با حمل و نقل عمومی سروکار دارند،افت تولید را تجربه کرده اند.

بر اساس آمار وزارت صمت ،سال ۱۴۰۲ یک میلیون و ۱۳۱ هزار و ۹۰۶ دستگاه انواع سواری تولید شده است که نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن رشد ۶ درصدی را نشان می دهد.

در این مدت ۱۶۶هزار و۳۰۳ دستگاه انواع وانت با رشد ۳۲ درصد،۳۰۷۰ دستگاه ون با افت ۳ درصد ، ۶۰۲ دستگاه مینی بوس و میدل باس با افت ۴۶ درصد،۸۹۲ دستگاه اتوبوس با افت ۳۶ درصد و ۳۶۰۸۳ دستگاه کامیونت ، کامیون و کشنده با رشد ۵ درصد به تولید رسیده است.

در مجموع تولید خودرو در سال ۱۴۰۲ با تیراژ ۱میلیون و ۳۳۸ هزار و ۸۵۶ دستگاه نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ با تولید ۱میلیون و ۲۳۶ هزار و ۴۲۰ دستگاه با رشد ۸ درصدی همراه شده است.

آمار تولید خودرو در اسفند ۱۴۰۲

خودروسازان همچنین در آخرین ماه سال گذشته موفق به تولید ۱۰۹ هزار و ۶۱ دستگاه انواع خودرو شده اند. این میزان در مقایسه با تولید ۱۰۷هزار و ۴۰۹ دستگاه انواع خودرو در اسفند ۱۴۰۱ از رشد ۲ درصدی خبر می دهد.

بر اساس این گزارش ، در اسفندماه سال گذشته ۹۵۴۲۲دستگاه انواع سواری تولید شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل و تولید ۹۱۴۴۰ دستگاه ، تولید سواری با رشد ۴ درصدی همراه شده است.

در آخرین ماه سال گذشته همچنین خودروسازان موفق به تولید ۱۴۳۰۱ دستگاه انواع وانت شده اند که نسبت به دوره مشابه و تولید ۱۱۹۲۹ دستگاه توانسته اند رشد ۲۱ درصدی را تجربه کنند.

تولید ون برخلاف کل سال در اسفندماه رشد داشته است.در این ماه ۱۵۶ دستگاه ون به تولید رسیده است که با نسبت به اسنفد ۱۴۰۱ و تولید ۱۲۷ دستگاه از این خودرو،۲۳ درصد رشد داشته است.

در آخرین ماه سال اما تولید انواع مینی بوس و میدل باس ، اتوبوس و کامیون ، کامیونت و کشنده با افت همراه بوده است و خودروسازان نتوانسته اند در این ماه ، همانند ماه های پیش از آن رشد تولید را ثبت کنند.

در این ماه ۶۶ دستگاه مینی بوس و میدل باس تولید شده است که نسبت به تولید ۱۱۴ دستگاه اسفند ۱۴۰۱ ۴۲ درصد افت را نشان می دهد.

در این مدت همچنین۵۵ دستگاه اتوبوس تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ با ۱۳۱ دستگاه ۵۸ درصد افت داشته است. در این مدت خودروسازان با تولید ۲۹۰۰ دستگاه کامیون،کامیونت و کشنده تولید ۲۳ درصد افت تولید همراه شده اند. این در حالی است که در اسفند ۱۴۰۱ آنها توانسته بودند ۳۷۶۸ دستگاه انواع کامیون،کامیونت و کشنده را تولید کنند.

با این حال هر چند آمار تولید اسفند خودروسازان نشان می دهد که آنها نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ توانسته اند با ۲ درصد رشد همراه شوند.

 

5 از 1 رای

نظر شما چیست؟