سال پربار آبی‌پوشان کرمانی در تولید پیکاپ و سواری

پنجشنبه - 10 خرداد 1403

پیشرانه-انتشار آمار تولید خودرو در سال ۱۴۰۲ از سال پربارآبی پوشان کرمانی در تولید پیکاپ و سواری حکایت می کند.به نحوی که این شرکت در تولید پیکاب با ۲۷ و درتولید سواری با ۱۲۴درصد رشد همراه شده‌اند. کرمان موتور با تولید ۵۸۳۴۱ دستگاه انواع سواری در سال ۱۴۰۲ علاوه بر اینکه با رشد ۱۲۴ درصدی […]

پیشرانه-انتشار آمار تولید خودرو در سال ۱۴۰۲ از سال پربارآبی پوشان کرمانی در تولید پیکاپ و سواری حکایت می کند.به نحوی که این شرکت در تولید پیکاب با ۲۷ و درتولید سواری با ۱۲۴درصد رشد همراه شده‌اند.

کرمان موتور با تولید ۵۸۳۴۱ دستگاه انواع سواری در سال ۱۴۰۲ علاوه بر اینکه با رشد ۱۲۴ درصدی در این بخش همراه شده است توانسته سهم بازارسواری خود را به ۵ درصد برساند و پس از ایران خودرو، سایپا و مدیران خودرو در رتبه چهارم قرار بگیرد.
این رشد تولید در شرایطی صورت گرفته است که سال گذشته خودروسازان با چالش های زیادی روبرو بوده و در کل سال پرفراز و نشیبی را پشت سرگذاشتند. با این حال کرمان موتور با وجود مشکلاتی که پیش روی تولید کنندگان قرار داشت توانست تولید ۲۵۹۹۷ دستگاه سال ۱۴۰۱ را به ۵۸۳۴۱ دستگاه برساند.
بیشترین سهم تولید در سبد محصول این خودروساز در سال ۱۴۰۲ نیز به جک جی ۴ تعلق دارد. در سال گذشته ۲۳۴۴۸ دستگاه از این مدل تولید شده است که نسبت به ۸۳۳۵ دستگاهی که در سال ۱۴۰۱ تولید شده بود رشد ۱۸۲ درصدی را نشان می دهد. در واقع می توان گفت که jac j4 نزدیک به ۴۵ درصد از تولید را به خود اختصاص داده است.
جک اس ۵ (jac s5 )هم دیگر محصول پر تیراژ این شرکت به شمار می‌آید. آبی پوشان کرمانی در سال ۱۴۰۱ موفق به تولید ۸۲۷۵دستگاه از این خودرو شده بودند. این تیراژ در سال گذشته به ۱۱۱۰۷ دستگاه افزایش یافته است که رشد ۱۰۲ درصدی را نشان می‌دهد.
جی ۷ هم از دیگرمحصولات این شرکت به شمار می‌آید که در تیراژی بیش از ۱۰ هزار دستگاه به تولید رسیده است. تولید این خودرو از ۲۳۹۷ دستگاه سال ۱۴۰۱ با ۳۵۰ درصد رشد به ۱۰۹۱۶ دستگاه در سال ۱۴۰۲ رسیده است.
کرمان موتور همچنین در سال گذشته ۹۴۴۶ دستگاه جک اس ۳ (jac s3)، ۲۹۳۴ کی ام سی کی ۷ (kmc k7) و ۴۶۰ دستگاه کی ام سی ایکس ۵ (kmc X5) تولید کرده است  که به ترتیب با رشد ۱۰۲ ، ۲۷ و ۱۰۰ درصدی در تولید این محصولات همراه شده اند.

تی ۸ همچنان پیشتاز
کرمان موتور همچنین در تولید پیکاپ های مونتاژی با تی ۸ پیشتاز است.
آبی پوشان کرمانی درتولید این محصول هم ۲۷ درصد رشد کرده اند و هم فاصله با رقبا را زیاد کرده اند. در سال ۱۴۰۱ از این پیکاپ۹۱۸۸ دستگاه تولید شده بود که در سال گذشته این میزان به ۱۱۶۴۶ دستگاه رسیده است.
در کل کرمان موتور با احتساب سواری و پیکاپ در سال گذشته موفق به تولید ۶۹۹۸۷ دستگاه خودرو شده است. این تیراژ جایگاه دومین تولید کننده بخش خصوصی را در اختیار آبی پوشان کرمانی قرار داده است.

5 از 1 رای

نظر شما چیست؟