موتور خودرو و آنچه باید درباره آن بدانیم

یکشنبه - 20 مرداد 1398

پیشرانه – موتورخودرو یا به قول برخی پیشرانه خودرو مهمترین جز خودرو شناخته می شود و به همین دلیل است که باید در تعمیر و نگهداری آن با دقت بیشتری عمل کرد.

پیشرانه – موتورخودرو یا به قول برخی پیشرانه خودرو مهمترین جز خودرو شناخته می شود و به همین دلیل است که باید در تعمیر و نگهداری آن با دقت بیشتری عمل کرد.

به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه» به همین دلیل در سلسله نوشتار «تعمیر و نگهداری خودرو» این بار به سراغ پیشرانه یا موتور خودرو رفته ایم.

در فصول گرم سعی کنید اول صبح و یا شب ها اقدام به پر کردن باک بنزین کنید و از ادتیو ها نیز استفاده نکنید و چراکه به جای آن بنزین سوپر بهترین گزینه است.

اگر با استارت ، خودرو روشن نشد و حتما می دانید بنزین در باک به اندازه کافی وجود دارد دو عامل در موتورخودرو را چک کنید. ابتدا با دقت یکی از وایر های شمع را خارج کرده و یک شمع عاریه در آن قرار دهید و استارت را فعال کیند تا از وجود جرقه اطمینان حاصل کنید. حال نوبت تست پمپ بنزین است، به علت احتمال حادثه بهتر است این مورد توسط افراد مجرب و تکنسین ها انجام شود.

اگر موتور خودرو روشن شده در هنگام گاز دادن دور موتور پایین می آید مثلا تا ۳۰۰۰ RPM بالا آمده و سپس دور موتور افت می میکند. ابتدا فیلتربنزین از لحاظ گرفتگی و سپس خود پمپ بنزین از لحاظ نیم سوز بودن را بررسی کنید و در مرحله دوم تریگر سنسور پیکاپ و خود سنسور پیکاپ از لحاظ تمیزی و عملکرد بررسی شود.

راهکارهایی برای کاهش مصرف سوخت موتور خودرو

شایعه گران شدن بنزین نیز از یک سو این روزها بسیاری از راننگان را به فکر کاهش مصرف سوخت خودروهایشان انداخته است.

برای این کار ابتدا از تنظیم بودن فشار باد تایر و انتخاب الگوی رانندگی با احتساب زمان مناسب تعویض دنده ها و شارژ باک با بنزین مرغوب اطمینان حاصل کنید.

تلاش کنید تعویض روغن در مدت زمان مناسب انجام شود به عنوان مثال اگر روغن موتور ۶۰۰۰ Km پیمایش است در ۵۰۰۰ Kmپیمایش تعویض شود.

شمع ها را پس از ۲۵۰۰۰ Km پیمایش تعویض کنید و اطمینان داشته باشید وایر شمع ها نشتی جریان نداشته باشد .

فیلتر هوا و فیلتر روغن پس از هر بار تعویض روغن حتما تعویض شود و حتما از درگیر نبودن لنت های ترمز اطینان حاصل کنید.

همجنین سالم بودن باطری و شارژ مناسب دینام ، عملکرد مناسب سیستم خنک کاری موتور خودرو و تعداد دفعات روشن شدن فن رادیاتور نیز تاثیر زیادی بر کاهش مصرف سوخت خودرو دارد.

در انتها نیز بد اطمینان داشته باشید ترموستات موتور خودرو دست کاری نشده باشد ، دیسک و صفحه کلاچ فرسوده نباشد و حتما فنر خورشیدی دیسک سالم باشد و سریع عمل کند.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟