هیئت رئیسه کمیسیون صنایع مجلس

هیئت رئیسه کمیسیون صنایع مجلس نهایی شد+ اسامی

یکشنبه - 1 تیر 1399

 پیشرانه – هیئت رئیسه کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم نهایی شدند و این کمیسیون کار خود را در روزهای آینده رسما آغاز خواهد کرد.

 پیشرانه – هیئت رئیسه کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم نهایی شدند و این کمیسیون کار خود را در روزهای آینده رسما آغاز خواهد کرد.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی عصر روز (یکشنبه ۱ تیرماه) برگزار شد و نمایندگان مجلس روسای کمیسیون‌ها و نواب رئیس آنها را انتخاب کردند.

یازدهمین دوره از مجلس شورای اسلامی که از چند هفته قبل و با ریاست محمد باقر قالیباف – منتخب مردم تهران – کار خود را آغاز کرده در یکی از نخستین دستور کارهای خود، انتخاب اعضای کمیسیون‌های تخصصی را در دستور کار قرار داد.

 احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، دهم خرداد امسال گفته بود که جلسه اعضای هیئت رئیسه با اعضای کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی پارلمان برگزار شده و منتخبان کمیسیون های پیشنهادی خود را به هیئت رئیسه اعلام کرده اند.

با توجه به شرایط کمیسیون‌ها، در هر دوره معمولا نمایندگان نسبت به عضویت در برخی کمیسیون‌ها اقبال بیشتری دارند و بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی امیرآبادی، کمیسیون های امنیت ملی و سیاست خارجی، اصل ۹۰، برنامه و بودجه، صنایع و معادن و اجتماعی بیشترین تقاضا را  از سوی منتخبان برای عضویت  دارا بوده‌اند.

کمیسیون صنایع به عنوان یکی از اصلی‌ترین کمیسیون‌های اقتصادی مجلس نیز تقاضای نسبتا بالایی برای عضویت داشت و سرانجام در جریان جلسات روز اول تیر، ترکیب هیئت رئیسه کمیسیون صنایع مجلس نهایی و اعلام شد.

بر این اساس عزت الله اکبری تالارپشتی رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شد و سید احمد رسولی نژاد و علی جدی به ترتیب به‌عنوان نایب رییس اول و دوم انتخاب شدند. اکبری تالارپشتی که پیش از این در دوره از حوزه انتخابیه قائم شهر در مجلس حضور داشت، در دوره یازدهم از تهران کاندید شد و به مجلس راه یافت. تالارپشتی در جلسه کمیسیون ۹ رای موافق داشت و به این ترتیب به مدت یک سال، رییس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

همچنین مصطفی رضا حسینی قطب آبادی و بهزاد رحیمی نیز به‌عنوان دبیران کمیسیون صنایع و معادن، معرفی شدند و  حجت الله فیروزی نیز در جایگاه سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم شورای اسلامی قرار گرفت.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟