شماره گذاری اینترنتی خودرو در تهران

شماره گذاری اینترنتی خودرو در تهران+ جزییات

چهارشنبه - 4 تیر 1399

پيشرانه – شماره گذاری اینترنتی خودرو در تهران به زودی كلید خواهد خورد و معامله كنندگان خودرو می‌توانند برخی مراحل تعویض پلاك را مجازی انجام دهند.

پيشرانه – شماره گذاری اینترنتی خودرو در تهران به زودی كلید خواهد خورد و معامله كنندگان خودرو می‌توانند برخی مراحل تعویض پلاك را مجازی انجام دهند.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» با شیوع ویروس كرونا، بسیاری از نهادهای اداری و دولتی تصمیم‌ گرفتند به منظور كاهش تعداد مراجعان حضوری و پایین آوردن خطر ابتلای مراجعان به ویروس، برخی از مراحل كاری خود را از راه دور پیگیری كنند و توسعه فضای اینترنت در سال‌های گذشته این امكان را به این نهادها تا داده برخی خدمات خود را مجازی ارائه كنند.

در صنعت خودرو، مراكز تعویض پلاك و مراكز معاینه فنی، دو بخشی بودند كه با توجه به تعداد بالای مراجعان روزانه از حوزه‌های پرریسك به شمار می‌رفتند و از این رو تعطیلی آنها در هفته‌های ابتدایی شیوع بیماری و فاصله گذاری اجتماعی در هفته‌های بعد در دستور كار قرار گرفت.

با این وجود بر اساس جدیدترین صحبت‌هایی كه از سوی رئیس شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا ارائه شده امكان شماره گذاری اینترنتی خودرو در تهران به زودی فراهم خواهد شد. بر اساس گفته‌های سرهنگ علی محمدی، دو مرکزی که به صورت آزمایشی در تهران شماره گذاری اینترنتی خودروها در آنجا انجام خواهد شد مراکز پلاک میثم و خاوران است. در این مراکز هیچ محدودیتی در خصوص نحوه ارائه خدمات وجود نخواهد داشت.

با این وجود با توجه به ماهیت فرایند تعویض پلاك و لزوم نصب فیزیكی پلاك‌های جدید، مراجعان در مرحله پایانی با حضور در مركز، پلاك جدید خود را دریافت خواهند كرد اما تمامی مراحل قبلی به شكل مجازی انجام خواهد شد. علی محمدی گفته: فرآیند اداری شماره گذاری خودرو از جمله احراز هویت خریدار و فروشنده با رؤیت طرفین، احراز اصالت مدارک وسایل نقلیه و احراز سکونت خریدار، تأیید بیمه نامه ثالث و معاینه فنی، پرداخت جرائم و دیون دولتی و پرداخت هزینه های پلاک برابر قانون برای تأیید اصالت خودرو که بسیار مهم است و باید توسط پلیس ارکان خودرو بازید شود، پیش از این در پشت باجه ها انجام می شد اما از این پس بعد از انجام فرایند اداری در اینترنت، متقاضی به یکی از دو مرکز پلاک آزمایشی معرفی شده و پس از تأیید اصالت خودرو در همان مرکز به صورت حضوری، پلاک بر روی خودروی وی نصب می شود.

بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی مركز شماره گذاری پلیس راهور، فعلا شماره گذاری اینترنتی خودرو در تهران كلید خواهد خورد و پس از عبور از مرحله آزمایشی، این كار در سایر نقاط كشور نیز كلید خواهد خورد.

 

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟